Toon posts:

[IBM]HD nu toch echt aan gort ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vaag probleem de laatste tijd. Vorige week ging windows opeens superlangzaam draaien, dus ik even c disk formatten en opnieuw windows geinstalleerd. Ging allemaal goed, totdat ik even iets van een cd'tje naar mijn d schijf wilde kopieren (c en d is 1 schijf voor de duidelijkheid).

Ik kreeg elke keer bsods bij het kopieren van de cd naar de hd dus..... Ikke even de d schijf geformat, (bad sectors tegengekomen, stuk of 10 locations), nu krijg ik nog bsods :'(

Dus ook even c geformat, en meteen alle partities verwijderd en opnieuw aangemaakt. Alles netjes geformat (op c en d partitie allebei bad sectors :( ). Nu windows installen, in dos ging alles vrij goed eigenlijk (naar c schijf schrijven) maar in windows, naar d schijven was weer knake, BSODS !!

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit gaan testen ? Ik heb al het volgende gedaan:

- Nieuwe VIA 4in1 drivers (4.37), voor CD-roms
- De formats

Ik kan waarschijnlijk wel van iemand een schijf lenen om te kijken of hij het dan ook doet, wat adviseren jullie ?

Schijf = IBM 30 GB DTLA

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:59

Smarron

The bend

Ik denk dat je IBM aan het sterven is.

Maak even een RMA formulier aan op de site van IBM. Je moet dan een test draaien, is daar ergens te downloaden.

Dan vul je de code in die je krijgt. Krijg je binnen een paar weken een nieuwe schijf opgestuurd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die is dus bijna dood, snel back-upen,

suc6 verder

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 09:11 schreef Smarron het volgende:
Ik denk dat je IBM aan het sterven is.

Maak even een RMA formulier aan op de site van IBM. Je moet dan een test draaien, is daar ergens te downloaden.

Dan vul je de code in die je krijgt. Krijg je binnen een paar weken een nieuwe schijf opgestuurd.
Kan ik em niet gewoon naar de zaak brengen waar ik em gekocht heb, en em door hun op laten sturen ??
Op donderdag 06 juni 2002 09:12 schreef AMD_er het volgende:
Die is dus bijna dood, snel back-upen,

suc6 verder
Jah, keb net geformat dusse .....
keb al niets meer :)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb je niet een speciaal IBM tooltje dat je disk helemaal checkt? Deze geeft je dan ook de code die je bij RMA kunt gebruiken.

edit:
oeps was al gezegd; te langzaam getikt

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 09:18 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Heb je niet een speciaal IBM tooltje dat je disk helemaal checkt? Deze geeft je dan ook de code die je bij RMA kunt gebruiken.

edit:
oeps was al gezegd; te langzaam getikt
Jah klopt, dat ga ik vanavond even gebruiken DFT (drive fitness test). Denken jullie dat ik hiermee mijn bad sectors eruit sloop (het is mogelijk in dat proggie).

Lost het verwijderen van bad sectors sowiezo mijn probleem op ?.....

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Dit programma lost volgens mij niets op... die bad sectors blijven. Het prog geeft je een testresultaat en de mededeling of je de schijf terug kan sturen of niet.

Wat die progs soms nog doen is die bad sectors markeren als "niet-gebruiken" zodat je er geen last meer van hebt... (ruimte ben je wel kwijt)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 09:38 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Dit programma lost volgens mij niets op... die bad sectors blijven. Het prog geeft je een testresultaat en de mededeling of je de schijf terug kan sturen of niet.

Wat die progs soms nog doen is die bad sectors markeren als "niet-gebruiken" zodat je er geen last meer van hebt... (ruimte ben je wel kwijt)
Aha, ik ga vanavond even testen met nog een zelfde schijf die wel goed is in ieder geval. Kijken of ik dan ook deze errors krijg....
Als dat niet zo is, drive-fitness testen.

Kan ik een HD met bad sectors sowiezo terugsturen ? Of valt dit niet binnen de garantie ?

Volgens mij kan ie wel bad-sectors repareren tegenwoordig, check:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vanee/disk.jpg

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 09:35 schreef timyo het volgende:

[..]

Jah klopt, dat ga ik vanavond even gebruiken DFT (drive fitness test). Denken jullie dat ik hiermee mijn bad sectors eruit sloop (het is mogelijk in dat proggie).

Lost het verwijderen van bad sectors sowiezo mijn probleem op ?.....
Als de winkel waar je hem gekocht hebt een goede service heeft dan kan het zo zijn dat ze na ontvangst van de defecte hd deze direct omruilen voor een nieuwe.

Doet deze winkel dat niet.
1 Dan stuur jij de hd naar de winkel, de winkel stuurt hem naar ibm, Ibm stuurt hem daarna weer na de winkel en de winkel stuurt hem dan weer naar jouw.
Heb je pech dan zit er ook nog een groothandel tussen.

Dus bel ff wat de winkel doet als ze de defecte hd van jouw ontvangen.

Doen ze het als punt 1 dan kun je hem beter zelf gaan opsturen want dan heb je hem namelijk eerder terug.

Rma duurt volgens IBM 14 werkdagen.

Voor het aanvragen van een rma moet je maar ff op de site van IBM kijken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 09:46 schreef ureal het volgende:

[..]

Als de winkel waar je hem gekocht hebt een goede service heeft dan kan het zo zijn dat ze na ontvangst van de defecte hd deze direct omruilen voor een nieuwe.

Doet deze winkel dat niet.
1 Dan stuur jij de hd naar de winkel, de winkel stuurt hem naar ibm, Ibm stuurt hem daarna weer na de winkel en de winkel stuurt hem dan weer naar jouw.
Heb je pech dan zit er ook nog een groothandel tussen.

Dus bel ff wat de winkel doet als ze de defecte hd van jouw ontvangen.

Doen ze het als punt 1 dan kun je hem beter zelf gaan opsturen want dan heb je hem namelijk eerder terug.

Rma duurt volgens IBM 14 werkdagen.

Voor het aanvragen van een rma moet je maar ff op de site van IBM kijken
Ok thanx, dat zal ik eens even doen.
Eerst een code uit DFT halen natuurlijk, anders kan ik niet bewijzen dat er iets fout is met die disk.

Anders laat ik het lekker de winkel opknappen ;)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Volgens mij heb je niet per se een foutcode nodig.
Als je schijf zeer langzaam is en echt gek doet dan kan je 'm ook wel opsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 09:59 schreef Gman het volgende:
Volgens mij heb je niet per se een foutcode nodig.
Als je schijf zeer langzaam is en echt gek doet dan kan je 'm ook wel opsturen.
Hij is niet echt langzaam
krijg alleen bsods met write-opties en heb bad sectors :(

Verwijderd

Topicstarter
Ff een update

keb andere schijf eraan gehangen, toen lukte het goed. Nu die schijf alleen erop hangen, krijg ik weer bsods :(

al anders IDE-kabel geprobeerd, nu nog steeds :(

Iemand ?

Nieuwe hd-kabel ?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 09:41 schreef timyo het volgende:

[..]

Aha, ik ga vanavond even testen met nog een zelfde schijf die wel goed is in ieder geval. Kijken of ik dan ook deze errors krijg....
Als dat niet zo is, drive-fitness testen.

Kan ik een HD met bad sectors sowiezo terugsturen ? Of valt dit niet binnen de garantie ?

Volgens mij kan ie wel bad-sectors repareren tegenwoordig, check:
[afbeelding]
Je moet LowLeven format uitvoeren, dat is gewoon Erase in dat programmatje, dit is meestal het enige wat IBM (Hitachi nu) doet. Als er dan nog fouten in zitten is het pas over.
Heb er zelf al veel ervaring mee..

verder suc6

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je winxp draait, moet je eventjes in je logs kijken bij computerbeheer...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even in de logs gekeken. Het is een ACPI fout kijk:

AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0x71), which lies in the 0x70 - 0x71 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.

Ok, er wordt geadviseerd een bios update te doen, wel vaag heb ik nog nooit hoeven doen, maargoed. Ik kijk wel even.

[update]
Keb nieuwe bios erin geknald, en nu lijkt alles verholpen te zijn. Ik heb nog steeds een baggerig lage score in PerformanceTest als ik de HD test, maargoed de bsods blijven gelukkig uit nu :)
[/update]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
nu nog eff die ibm low level formateren (dan ben je tenminste al die door windoos naar de kl*te geschreven partities kwijt) :D

en dan duimen dat ie het weer doet ;)
Pagina: 1