Hoe gebruik ik deze DLL?

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik wil graag Windows versie onafhankelijk de SendTo folder vinden en daar een snelkoppeling in plaatsen naar mijn programma. hoe pak ik dit aan?

in MSDN vindt ik dit:
To help ensure your application can run on Windows 9x, Windows NT 4 as well as Windows 2000, always link to the SHGetFolderPath implementation in SHFOLDER.DLL
maar ik weet niet hoe ik een DLL moet aanspreken in Visual Basic 5 (of 6)

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Stappenplan:

1. Start de API-Viewer (zit bij VB6 iig, anders op www.allapi.net downloaden)
2. Zoek de definitie van SHGetFolderPath en paste in je source.
3. Roep de functie aan.

Tip, zoek op www.planetsourcecode.com een stukje code wat die functie gebruikt, dat kan al een hoop verduidelijken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Zie:
- HOWTO: Use the SHGetFolderPath Function from Visual Basic (Q252652)
- Security Update MS00-024 Breaks SHGetFolderPath in Shfolder.dll (Q303437)

ff een vraagje wat hier niet direct mee te maken heeft, maar wel over SendTo gaat:

Hoe kan je programmaties de SendTo mail recipient functie aanroepen? Ik wil namelijk bestandje test.txt via mail versturen, onafhankelijk van welke mail client geinstalleerd is, en het liefst zonder MAPI gezeur...

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
Op donderdag 06 juni 2002 09:19 schreef KoenM het volgende:
Zie:
- HOWTO: Use the SHGetFolderPath Function from Visual Basic (Q252652)
- Security Update MS00-024 Breaks SHGetFolderPath in Shfolder.dll (Q303437)

ff een vraagje wat hier niet direct mee te maken heeft, maar wel over SendTo gaat:

Hoe kan je programmaties de SendTo mail recipient functie aanroepen? Ik wil namelijk bestandje test.txt via mail versturen, onafhankelijk van welke mail client geinstalleerd is, en het liefst zonder MAPI gezeur...
bedankt!!

chaozz.nl | RetroGameCouch