Toon posts:

[printers] goed positionerende printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier gezocht en bij de fabrikanten zelf gekeken, maar die vinden dit kennelijk niet een belangrijke feature:

Soms is het belangrijk bij het printen dat als je zegt dat hij het in het midden van het papier moet printen, dat hij dat dan ook daadwerkelijk doet. Dit is over het algemeen (met de deskjets die ik ken op zowel mac als pc en met verschillende programma's) NIET het geval. Hij print bijvoorbeeld altijd 7mm van het midden, zodat 2 plaatjes op de beide zijden gedrukt nooit precies over elkaar vallen...

Kent iemand een printer die dit wel doet? Mag best duur (maar niet te duur :)) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Volgens mij kan je beter op zoek gaan naar andere software, want die vertelt de printer waar hij het neer moet zetten. De berekening van waar het midden is wordt daar dan ook gemaakt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij wil ligt idd niet enkel aan dat de printer het wel of niet zou kunnen maar meer dat bijvoorbeeld de marges aan beide kanten van het papier (links/rechts) niet gelijk is.

Stel dus iig de marges gelijk in en als dat ook niet werkt moet je eens kijken op www.oce.com

Dat zijn pas kwaliteitssysteempjes die het wel goed doen.

wil je bankbiljetten gaan drukken ofzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt, maar de deskjets die ik ken kan je enkel aan een kant instellen. Dus alleen om het papier 'aan te duwen'. Ik heb horen zeggen dat deskjets daar nu eenmaal altijd problemen mee hebben (uitlijning). Ik zo dat graag ontkracht zien :).

edit: Ja, oce lijkt me wel een beetje hoog gegrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 15:40 schreef basbasbas het volgende:
ja dat klopt, maar de deskjets die ik ken kan je enkel aan een kant instellen. Dus alleen om het papier 'aan te duwen'.
Volgens mij wordt bedoeld dat je in je software bijv. Word de marges beide gelijk instelt. Vaak is het zo dat een printer aan de linker en de rechterkant een marge heeft waar hij niet kan printen. Volgens mij is die marge echter altijd gelijk bijvoorbeeld 3mm. Kijk eens in je software of daar de marges allebei gelijk staan.

/edit
Even getest in Word beide marges op 2,5 cm en dubbelzijdig afdrukken (standaard optie van HP officejet d125XI), maar het verspringt idd iets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt. Dit is dus uitgeprobeerd op Quark, Word, Pagemaker etc op Mac en Windows op Canon en HP deskjets. Ik heb wel een beetje geprobeerd te goochelen voordat ik hier postte. Dus dit is gelijk een klein kickje.

Wat ik eigenlijk niet snap is dat niemand hier problemen mee heeft. Lijkt me erg handig en daarnaast normaal dat een printer dat kan en doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Ik print aardig wat, en veel dubbelzijdig. Vandaar ook de dubbelzijdige printer, maar moet zeggen dat ik me de afgelopen 5 jaar niet heb geergerd.
Wat me wel opviel was dat de verschillen iedere keer hetzelfde waren. Als je dat weet, kan je er rekening mee houden met de uitlijning. Is maar een idee om iets te bereiken wat blijkbaar niet hardwarematig kan.
Pagina: 1