"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Verwijderd
Van de modem naar de switch moet je een patch-kabel gebruiken of op de switch een knopje voor de uplink aanzetten en dan een kabel in de uplink van de switch.Op donderdag 06 juni 2002 07:13 schreef Tweaking_Deejay het volgende:
Er zijn natuurlijk genoeg topics over dit onderwerp, (ja ik heb de search gebruikt). Maar ik kon er dus geneen vinden die mijn probleem behandelt
.
Ik heb dus XP Pro draaien op twee computers in een netwerk, en mxstream.
Alles via een switch (svec fd521) aangesloten. Computers op twee poorten aangesloten en (getweakte) adsl-modem in de uplink. Alles met straight kabels.
Die twee computers zien elkaar en dat werkt prima, alleen zodra ik verbinding met inet wil maken werkt dit dus niet. Als ik de kabel van het modem rechtstreeks op één van de computers aansluit werkt inet wel....
Mijn vraag dus: is er een duidelijke howto (voor windows xp) om het één en ander aan te sluiten en in te stellen (het ligt denk ik aan dat laatste... )
Hij zegt dat hij een getweakt ADSL modem heeft, dus dan fungeert deze als router en niet als ADSL-modem. Hij heeft dan niet zoveel aan ICS lijkt me.....Op donderdag 06 juni 2002 08:28 schreef RvE het volgende:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/networking/ics.asp
suc6
Voor de topicstarter:
Wat is je Ip configuratie? Heb je DHCP op je getweakte ADSL modem aangezet? Branden de lampjes op de switch?
kan je je modem wel pingen als hij in de switchzit wat is het ip en masker van je windows bakken
Verwijderd
Krijg je foutmeldingen? (zo ja welke!)Kan je pingen ...
Alle instellingen van je modem/router staan goed?
Alle instellingen van je modem/router staan goed?
NAT aangezet op het getweakte modem en bij de twee PC's als default gateway het IP van de modem ingevuld?
En dan met de hand ook nog de juiste DNSen invullen op de beide PC's.
Dan zou het moeten werken.
De bekabeling lijkt mij te kloppen, heb ik thuis namelijk op dezelfde manier.
Alleen een cross van de modem naar de hub, maar die zit dan ook niet in de uplink bij mij (die heeft namelijk geen lampje en dat vindt ik irritant.)
En dan met de hand ook nog de juiste DNSen invullen op de beide PC's.
Dan zou het moeten werken.
De bekabeling lijkt mij te kloppen, heb ik thuis namelijk op dezelfde manier.
Alleen een cross van de modem naar de hub, maar die zit dan ook niet in de uplink bij mij (die heeft namelijk geen lampje en dat vindt ik irritant.)
Kun je naar je modem pingen (10.0.0.138)
Kun je naar een inet-ip pingen (62.251.0.6)
kun je naar een naam pingen (www.tweakers.net)
Staat je gateway goed (10.0.0.138)
Staan je DNS-servers ingesteld (van je provider gekregen)
Kun je via de browser op je modem komen (http://10.0.0.138)
effies wat meer info dus
Kun je naar een inet-ip pingen (62.251.0.6)
kun je naar een naam pingen (www.tweakers.net)
Staat je gateway goed (10.0.0.138)
Staan je DNS-servers ingesteld (van je provider gekregen)
Kun je via de browser op je modem komen (http://10.0.0.138)
effies wat meer info dus
Euhhhh...
Ik ben er inmiddels achter: m'n switch is kapot
.
Port 1 is defect, port 3 werkt wel ( 4 en 5 heb ik nog niet geprobeert ).
* Tweaking_Deejay gaat nu heel snel z'n switch ruilen...
Bij het zoeken naar DHCP ben ik nog wel andere links tegengekomen die wel handig waren..
Allen bedankt dus..
Probleem: opgelost,
sim-pel
Deze mag dus dicht...
Ik ben er inmiddels achter: m'n switch is kapot
Port 1 is defect, port 3 werkt wel ( 4 en 5 heb ik nog niet geprobeert ).
* Tweaking_Deejay gaat nu heel snel z'n switch ruilen...
Bij het zoeken naar DHCP ben ik nog wel andere links tegengekomen die wel handig waren..
Allen bedankt dus..
Probleem: opgelost,
sim-pel
Deze mag dus dicht...
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Pagina: 1