Toon posts:

Jetway Mobo maar waar zijn de CD rom spelers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.
Ben niet helemaal onbekend op PC gebied, maar voel me nu behoorlijk een nieuwkomer. Heb een nieuwe moederbord gekocht, een Jetway 694TAS voor m'n P3 500. Oude deruit gehaald, nieuwe derin, alles netjes (naar ik dacht) aangesloten. Windows ME opnieuw geinstalleerd (geen geklaag over ME pls, werkt goed zat :P ). Enfin, géén CD ROM spelers te bekennen onder Deze Computer. Terwijl mijn BIOS wel alle twee herkend. Bij opstarten staat gewoon netjes op IDE1: 2 x Maxtor harde schijf op Master en Slave
IDE2: LiteOn Brander op Master, Toshiba DVD Rom op Slave.

Geen Master/Slave conflicten dus (toch?), alleen .....geen cdrom spelers te bekennen. Van allerlei dingen geprobeerd, zoals alleen 1x HD en Brander op IDE1 controller en gewoon Master en Slave, maarre...niets. Snap er niets meer van en nu kan ik dus ook niets installeren voor mijn Mobo aangezien de CD rom niet pakt. Dus ook geen grafische drivers (zit nu online met 640x480 op maar liefst 16!!! kleuren...ouch)

Als iemand iets weet, please help me dan, zou dat erg op prijs stellen. Reply op mijn topic of email me anders als je wilt op david_laporta@solcon.nl
Bij voorbaat dank,
met vriendelijke groet'n
Baka

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
WinME sux (srry, kon het niet laten :P)
En geen dank onder posts, lees de FAQ ff ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
Okee sorry dat ik bedankte. Had behoorlijk haast en was midden in de nacht(geloof ik). Nog steeds krijg ik die twee cdrom spelers niet herkend in mijn Windows. Kan iemand mij helpen????? (of anders ff doorverwijzen naar een website ofzo :P ). Nou goed, denk dat ik nu trouwens 2000 maar weer es probeer.

Mzzl

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 18:25 schreef bakabaka het volgende:
Okee sorry dat ik bedankte. Had behoorlijk haast en was midden in de nacht(geloof ik). Nog steeds krijg ik die twee cdrom spelers niet herkend in mijn Windows. Kan iemand mij helpen????? (of anders ff doorverwijzen naar een website ofzo :P ). Nou goed, denk dat ik nu trouwens 2000 maar weer es probeer.

Mzzl
probeer ze te installen via dos kijk ff op google daarvoor, IK zou ook een ander OS proberen omdat me niet echt geweldig is. En je hebt toch ook inet dan down je gewoon de driver van het inet :P succes

owhja doe eerst is 1 cd-rom en dan de andere erbij

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tipje, hang aan allebei je IDE's 1 HD, en dan de CD en DVD allebei als slave eraan, dit scheelt ook weer een beetje snelheid omdat je met je DMA zit. Misschien dat ME ze dan herkent, maar ik geef je inderdaad meer kans op succes met 2000 of XP

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Ga naar start --> Uitvoeren
Typ in: command

Nu zit je in de dos prompt

ga nu naar de root van je c schijf (c:\>)
Nu typ je in:

c:\>edit autoexec.bat config.sys

In autoexec.bat config.sys moet je dan even een regeltje bijvoegen, nl.:

lastdrive=z

Opslaan, even rebooten en waarschijnlijk is alles dan geregeld...

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

dit zou ik trouwens in de config.sys zetten, is iets effectiever :)

als je al je apparaten in de bios nou eens op auto zet, ziet je pc ze dan wel bij het booten, of krijg je dan nog steeds alleen maar de harddisks te zien??

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Je hebt gelijk... Dos is ook alweer een tijdje geleden voor mij (tenminste, het echte dos werk wel in ieder geval).

Verwijderd

Jammer genoeg zijn de feiten zo, windows ME is de slechte windows ooit. Het is een programmeerfout op zich. Het is niets speciaals dat die de CDROM spelers niet kan detecteren. Met windows 98 SE heb ik bijna nooit dat probleem.

Een Jetway mobo is ook om problemen vragen. Er zijn genoeg topics geweest over dat kutmobo, typ eens in search "jetway" en "mobo", dan leer je direct het GoT wel werkt. Eerst search dan topic posten. Ik post heel weinig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 08 juni 2002 19:54 schreef BioWEB het volgende:
Ga naar start --> Uitvoeren
Typ in: command

Nu zit je in de dos prompt

ga nu naar de root van je c schijf (c:\>)
Nu typ je in:

c:\>edit autoexec.bat config.sys

In autoexec.bat config.sys moet je dan even een regeltje bijvoegen, nl.:

lastdrive=z

Opslaan, even rebooten en waarschijnlijk is alles dan geregeld...
Laat dit nou net helemaal niets uitmaken.
Zijn je IDE drivers wel goed geinstalleerd? je hebt vast wel een installatie cdtje bij het systeem gekregen (booten met bootflop, in dos bestandjes op hdd zetten, en in windows installeren, anders gaat dat natuurlijk niet als je geen cdrom drive hebt :P ik denk ook aan alles ;))

Verwijderd

Zijn de chipset drivers goed geïnstalleerd. Ja, bij Intel hebben ze een tegenhanger gemaakt van de vage VIA-drivers. Normaal zou je windows perfect Intel hardware ondersteunen, anders moet je die drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle info.
lastdrive=z stond al in de config.sys enne DOS is een tijd terug voor mij. HOe kan ik gewoon alles van de CDROM op HD zetten? copy *.* pakt (natuurlijk) alleen alle files náást de Directories. Met welk commando kan je incl. dir's kopiëren? groeten
Baka

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

c:\windows\command\xcopy32 *.* /s /e c:\tempdir

Wel uitoeren vanaf de root van je cd-rom.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, word er een beetje gek van. Heb nu alles vanaf de CDrom op mijn C: gezet. Setup gestart, installeert netjes alle drivers. Maarre, helemaal niets, noppes, nada, niente. Ik weet dat ME niet het allerbeste is als Besturingssysteem, maar goed, ben niet de enige die met deze PC werkt. Ik ga nu maar 98SE derop zetten. Was gewoon te koppig om op te geven, maarre geef het nu maar op. Alles zit goed kwa kabels, drivers, maar idiote ME wil het gewoon niet pikken. @#$%&* Micro$oft....*zucht*. Misschien maar gelijk compleet overgaan op Linux? Window Maker ofzo maar, werkt goed op werk.

Dank nogmaals
en tot laterzzz
Baka

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op woensdag 12 juni 2002 01:19 schreef bakabaka het volgende:
Tsja, word er een beetje gek van. Heb nu alles vanaf de CDrom op mijn C: gezet. Setup gestart, installeert netjes alle drivers. Maarre, helemaal niets, noppes, nada, niente. Ik weet dat ME niet het allerbeste is als Besturingssysteem, maar goed, ben niet de enige die met deze PC werkt. Ik ga nu maar 98SE derop zetten. Was gewoon te koppig om op te geven, maarre geef het nu maar op. Alles zit goed kwa kabels, drivers, maar idiote ME wil het gewoon niet pikken. @#$%&* Micro$oft....*zucht*. Misschien maar gelijk compleet overgaan op Linux? Window Maker ofzo maar, werkt goed op werk.

Dank nogmaals
en tot laterzzz
Baka
Geen uitroeptekens bij secundaire IDE controller in device manageR ?? (in dat geval moet je namelijk mischien even regedit starten -> zoeken naar "NOIDE" en die waarde op 0 zetten.)

Klinkt vreemd maar is een probleem dat zich tijdens de installatie kan ontwikkelen en is alleen op deze manier te verhelpen ...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nou, wel uitroeptekens onder apparaatbeheer dus. Zelfs nadat ik de drivers vanaf cd pluk (met opstartdiskette, xcopy etc) en installeer door de setup te gebruiken van die driver disc. Snap er helemaal niets van. heb onder de bios nog alles op auto gezet, nog ff alle IDE kabels gecheckt, opnieuw ME geinstalleerd, etc etc etc. Vraagje, hoe installeer ik XP nu zonder mijn cdrom spelers? de hele boel kopiëren naar schijf via opstart diskette en dan vanaf schijf? Wel es van gehoord maar nog nooit gedaan.
Stond deze keer trouwens niets onder Register over NOIDE, de vorige installatie wel. Tenzij iemand nog een idee heeft hoe ik dit oplossen zal zonder over te stappen op *slik* XP, dan ga ik dat morgen maar installeren. (e)X(tra)P(roblems)

mzzl
BaKa

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk hoor, XP draait op mijn systeem en moet eerlijk toegeven dat ik er naast zat. XP is niet eens zo slecht. Best goed eigenlijk. Draait snel ook:) . Mensen bedankt voor de hulp enne....laterzzz
Pagina: 1