Toon posts:

Standalone DVD advies

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is vast al vaker langsgekomen deze vraag, maar ik probeer het toch nog maar een keer.
Ik zou graag een niet al te dure DVD speler kopen, alleen heb ik hier geen biet verstand van, mischien kan iemand me een advies hierover geven.
Aangezien ik niet zo'n beste stereo set heb dacht ik aan een met een dolby digital decoder waar ik dus direct 5 van die boxen op aan kan sluiten, zeg ik dit goed? Die moet ik dus ook nog kopen.
Ik heb hier al wat gelezen over een Daewoo en een Finlux DVD speler, komt dat in aanmerking voor mij of heeft iemand goeie suggesties?
Alvast bedankt!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Het valt me mee dat er niet tig replies zijn gekomen met merk X is het best of merk Y.
Ik ga je dus ook niet vertellen wat ik heb (en ik hebredelijk spul), maar wel waar je op moet letten en wat je belangrijk vindt.

Wat het handigst is om te hebben:
- DVD speler met digitale uitgang voor geluid
- Versterker (liefst 5.1 - evt met DTS) met (duh) digitale ingang voor geluid
- Speakerset voor aan de versterker

Waar moet je op letten:
- Buren (nodig ze desnoods een paar keer uit om film te kijken) als je een set hebt met een goede bas
- Ruimte (ga geen versterker kopen die bedoeld is voor de bioscoop terwijl je in een 2x4 meter kamertje zit)
- Prijs (goedkope spullen lijken goed, maar goedkoop is duurkoop, maar dure spullen zijn ook niet perse goed)

En tenslotte, wat heb je ervoor over. Laat je niet opjagen door vriendjes die een mooiere groter of betere installatie hebben dan jij. Jij hebt een budget en dat is het.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

tis te zien hoever ge wilt gaan

Ken je jezelf? en ben je tevreden met een consumer-set?
Of wil je meer en meer?

Koop geen brol , en laat u niet te vlug verleiden in een hifizaak

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
finlux raad ik je niet aan, (was vroeger trouwens AKAI)

koda dvd2233 ondersteunt alles
(echt waar, heb zelf vergeleken met philips topmodel en deze is meer compatibel)

daewoo dvg5000d (heb ik zelf)
zelfde als koda alleen geen INGEBOUWDE 5.1 dolby digital decoder, je hebt dus een dolby digital versterker erbij nodig.

bij de koda mag je ook een prologic versterker gebruiken met 5.1 ingang, want de koda heeft al een kant en klaar signaal aleen niet versterkt.

Als je geen pro-logic of 5.1 versterker hebt raad ik je een completer setje aan zoals de philips mx serie, allen vanwege de prijs een ander merk, maar tenminste iets met ingebouwde versterker en boxen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Op donderdag 06 juni 2002 00:59 schreef Anthrax het volgende:
tis te zien hoever ge wilt gaan

Ken je jezelf? en ben je tevreden met een consumer-set?
Of wil je meer en meer?

Koop geen brol , en laat u niet te vlug verleiden in een hifizaak
Op donderdag 06 juni schreef Arjan A ook al zoiets:
Jij hebt een budget en dat is het.
Luister ook naar Anthrax, wat heb je ervoor over?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Kan je alleen het volgende vertellen, heb sinds een week of 2 zelf een finlux en die bevalt me tot nu toe prima. Bij mij was het budget heel belangrijk (finlux kostte me 170 euro) en na een groot aantal positieve reacties te hebben gelezen heb ik m ook maar gekocht.

Belangrijk is wat je allemaal wilt. Ik wilde alles :) Mp3, (s)vcd, dvd, cdr(w). Finlux heeft dat allemaal, heb het ook allemaal getest en geen problemen. Beeld is prima wat mij betreft, zelfde geldt voor het geluid. Hij is makkelijk regiovrij te maken en ook macrovision is makkelijk uit te schakelen (meestal), beide via de afstandsbediening.

Zat zelf te twijfelen tussen de Daewoo en Finlux, uiteindelijk finlux gekozen omdat ik iets meer negatieve verhalen over daewoo heb gelezen (stuk na 3 maanden). Daewoo is ook wat lastiger met macrovision en regiovrij... wel te doen maar dan moet je een firmware gaan flashen enzo, zag ik niet zitten.

Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl en daar zou je een hele hoop info moeten kunnen vinden. Zoek verder ook wat rond in de nieuwsgroepen (via google ofzo).

btw, finlux is de voorganger van nokia...

Verwijderd

http://www.pioneer-eur.com/eur/product_overview.jsp?category_id=42&taxonomy_id=45;66

Het begint met een klein setje , maar waar het eindigd weet ik zelf niet. (mijn site -->)
http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 17:53
Simonbuikje: Wat is je budget? dat maakt het een stuk gemakkelijker :)

Verwijderd

Zoek ff naar Daewoo in het AV forum en je vind veel info over de 5000 en de 8000, de 8000 heeft een ingebouwde Dolby digital decoder daar daaraan kun je een speakerset hangen die je dus op die manier kan aansturen...

Ik heb zelf de 5000 (dus zonder ingebouwde decoder) in combinatie met Sony STRDB 1070 QS en ik ben erg tevreden over de daewoo, hij leest snel en hij leest veel formaten... Beeld vind ik zelf niet super maar toch wel redelijk.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Loop eerst eens een winkel in... Daar kan je veel info vinden over DVD spelers en kan je je laten adviseren.

lees ook deze eens door.
[topic=509031/1/999]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.