2 dezelfde systemen 2 verschillende 3Dmarks

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik heb hier twee de zelfde systeemen staan met een AMD 2000+ club3D TI4400 512MB, de systemen zitten exact het zelfde in elkaar en toch haal ik 2 totaal verschillende 3D marks 2001SE score's systeem 1 9741 en systeem 2 7652 :?

De instellingen in de bios heb ik helemaal gelijk staan aan elkaar bij alle twee staan de laatste Nvidia drivers er op 28.32 :?

Wat kan hier nu aan de hand zijn zoek mijn eigen heel de avond al een breuk, maar ik kom er niet achter en ik wil op het andere systeem ook vlammen >:)
Arjan E

Teteringen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Gooi de harddisken eens om (als ze toch hetzelfde in elkaar zitten.) dan kun je in ieder geval zien of het een hardware of software probleem is.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:25

Smarron

The bend

Misschien andere drivers zoals de VIA-drivers? (Als je systeem ze nodig heeft dan).

Ook de HD kan het zijn weelicht.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hardware is nooit 100% hetzelfde. altans voor zoverre...

maar beide een schone Win instal. beide hetzelfde geinstaleert. zelfde cooler. zelfde geheugen zelfde hd, zelfde merk videokaart, zelfde dit zelfde dat..bla

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

weet je trouwens ook zeker dat je dezelfde 3dmark versie erop hebt staan!! ;)

en dat je ook dezelfde test doet. bijv allebei 1024x768 32 bit.
niet dat de andere op 1280x1024 test????. *D

ander gewoon de boel formatteren, en maak van die ene bak een image met bijvoorbeeld Norton ghost, en knal die ook op die andere.
als het dan niet hetzelfde is! ja dan is er een probleem! :?

iRacing Profiel

• Arie26
RAAR, ik heb even de harde schijven omgehangen en wat gebeurt er nu niks herkend het andere systeem die harde schijf niet ?? :? daar snap ik nu helemaal niks van
Hoe kan het nu zijn als ik twee "gelijke" systemen de schijven omdraai dat ze elkaar niet zien.

Dus nu weet ik nog niet of het een software of hardware probleem is maar een probleem is het zeker.

Teteringen

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 07:11 schreef Arie26 het volgende:
RAAR, ik heb even de harde schijven omgehangen en wat gebeurt er nu niks herkend het andere systeem die harde schijf niet ?? :? daar snap ik nu helemaal niks van
Hoe kan het nu zijn als ik twee "gelijke" systemen de schijven omdraai dat ze elkaar niet zien.

Dus nu weet ik nog niet of het een software of hardware probleem is maar een probleem is het zeker.
Misschien een Jumper setting ? slave/master ?

• Arie26
Misschien een Jumper setting ? slave/master ?
nee die staan precies het zelfde :?

Teteringen

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hmmm, raar, maarre probeer eens een image te maken en die ook op die andere pc te zetten.
Net als hierboven stond.
Als het dan niet hetzelfde is weet ik et ook niet meer. :)

• Arie26
nu heb ik effe snel een PCmark2002 test gedraaid en de verschillen worden alleen maar groter :?

sys 1
CPU 4941
MEM 3090
HDD 853

sys 2
CPU 3433
MEM 2191
HDD 827

toch wel grote verschillen he voor op papier twee gelijke systemen :'(

temperaturen liggen ook best ver uit elkaar syst 1 52 GR. en syst 2 op 63GR

Teteringen

Verwijderd

zijn de chipset van de beide systemem wel hetzelfde, en de bios versie, van welke merk is de ide controller etc...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.