Mobo dood? Wat zou het allemaal nog kunnen zijn

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kwam ik vandaag bij iemand om ff z'n computer te fixen. "Hij doet nix" was wat ze me vertelden. Was idd echt letterlijk zo.
Ging dus om een PC CHIPS M748MR moederbord. Ikke aanzetten: geen beeld en een knipperende floppydrive (AMI-BIOS: soort van Bootblock)
Ikke naar huis, nieuwste BIOS voor dat bord downloaden, renamen naar amiboot.rom en op een flop zetten. Ikke flashen: helemaal niets meer.
Ikke hele computer naar huis, ikke hotflashen met mn ECS K7S5A, wat overigens gelukt is.
Ikke BIOS er weer in: nog niets.
Vervolgens ISA videokaart erin: niets
CMOS heb ik al 10x gecleared, ook niets
Wat ik weet van die borden: als batterij leeg is, kapt ie ermee. Batterij vervangen door een nieuwe: nog niets

Wat kan ik nog met dit systeem doen, behalve een ATX miditower, een ECS K7S5A, een paar DIMMs en een Duron verkopen?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En hij piept niet?

• _JGC_
  • Nu online
Nee, ik trek het geheugen eruit, piept niet. Ik zet het in een andere bank: ook niet. Ik zet er een andere DIMM in: ook niets :(

Verwijderd

uhmmz, laat het ff door de computerwinkel waar ie em vandaan heeft doormeten.

ik heb ook een dergelijk probleem gehad, maar in principe,

mobo in kast plaatsen
proccesoor erin
ATX connector aansluiten
geheugen erin
pc speaker aansluiten
powerled aansluiten
powerbutton aansluiten

nu zou ie toch echt moeten gaan piepen.....

en probeer ook eens de voeding te bekijken, is die nog wel goed?? en levert ie genoeg Wattage???

suc6! grtz

• _JGC_
  • Nu online
Ding is al 3 jaar oud en computerwinkel is ermee gekapt.
Voeding is al 3 jaar voldoende, evenals geheugen, moederbord, CPU, etc
Denk dat ik die gast morgen maar ff moet opbellen: of een ander AT slot1 mobo, of een beetje meer bijbetalen en een nieuwe.

Verwijderd

er kan altijd iets kapot gaan....

je weet maar nooit

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ie niet piept: mobo dood of CPU dood en krot mobo, vaak is het het eerste

Verwijderd

Zorg ervoor dat je NIKS hebt aangesloten.
Dus geen ide kabel, ook geen voedingen van IDE aparten, enigste wat aan de voeding mag aangesloten zijn is het mobo.
Dan alle kaarten eruit behalve de vga kaart, beter is het om even een ANDERE vga erin te zetten waarvan je weet dat die 100% is.
Zorg dat ALLE kabeltjes los zijn van je led's en knoppen, dus OOK de power knop los.
Controleer cpu of deze niet beschadigd is en/of alle pinnetjes rechts zijn plaats deze terug en zet koeler vast.
Zet maar 1 geheugen sim erin.

Zet voeding aan en sluit de 2 pinnetjes kort waar normaal de powerbutton zit.

Als het werkt plaats je alle toebehorens 1 voor 1 terug totdat het niet werk(dat is dus defect)

Echter gezien de klachten is de kans het grootst dat je mobo en/of cpu is gesneuveld.

• _JGC_
  • Nu online
Heb vanmorgen ff een Compaq Deskpro PD1000 gehaald, Alles er netjes ingebouwd, Celly333 er weer in: NIETS :(
en ik weet zeker dat die Compaq Deskpro PD1000 het deed, heb ik met mn eigen ogen gezien toen die handelaar er nog een P2-266 in had zitten (aangezien ik al een CPU had, wou ie die zelf houden omdat ie em nog moest gebruiken)

CPU dood dus, en dat voor een Intel :(

Waarschijnlijke oorzaak: die gasten die die PC destijds gebouwd hebben weten dus echt niet wat PC bouwen is. Harddisk met 2 schroefjes vast en wat de oorzaak van een doorgefikte CPU kan zijn: Thermal pad + een grote rotzooi koelpasta ertussen :(

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 01:33 schreef TweakerNummer het volgende:
Als ie niet piept: mobo dood of CPU dood en krot mobo, vaak is het het eerste
ik had van de week ook zoiets hij stopte er in een keer mee achteraf bleek het moederbord contact te maken met de kast niks aan de hand na het herplaatsen van de schroefjes enzo onder het mamaplankje
Pagina: 1