Elkaar niet zien

Pagina: 1
Acties:

• oegaoega
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 09:09
Hallo mensen,
Ik heb hiero een netwerkje liggen waar binnenkort meer dan 6 PC's aan gekoppeld zullen worden.
Eff een beeld schetsen:

Ik heb een Router met DHCP dat voor de brood nodige IP's zorgt. Aan deze is een modem aangesloten dat men van Internet toegang voorziet. Er is ook een Wireless-accespoint aan de routertje aangesloten.
Er zijn 3 Pc's direct via de Router aan het netwerk gekoppeld en 3 via de accespoint.
(hoe moet ik trouwens een plaatje hieraan toevoegen?)

Hier komt een clue: Al die PC staan bij andere mensen thuis en ik geen toegang tot deze. Maar ik wil ervoor zorgen dat zij elkaar op het netwerk niet kunnen zien enzo.(Dus als zij via Windows Explorer "Entire Network" gaan brouwsen dat zij de anderen niet kunnen zien)
Ik wil wel dat zij dan nog probleemloos kunnen internetten.
Ik kan via mijn Router bepaalde poorten blokkeren. Bv ook die van SMBD. Kunnen zij daarna elkaar dan nog wel zien? en zo niet werkt Internet en DHCP nog? Zijn er ideeën hoe het allemaal moet aanpakken?

alvas bedankt.

Verwijderd

zolang je geen schijven ofzo shared via het netwerk zie je elkaar gewoon niet zo makkelijk is het maar als jij bijvoorbeeld wilt dat de buurjongen ofzo wel op je schijf kan komen maar de rest je schijf niet ziet via netwerkomgeving kan je achter je sharenaam een Dollarteken plaatsen ($) dus : C-schijf$ en dan kunnen ze hem ook niet zien maar je kan der wel opkomen via \\Mijncomputernaam\C-schijf$

• oegaoega
Nee, Wat ik bedoel is dat ik niet wil de ene buurjongen van mij die andere ziet. zodat ze hun HD met elkeer niet gaan sharen of whatever!! Het gaat niet om de privacy ofzo dat de toegang tot de schijf geblokkeerd wordt, maar dat men transparant langs elkaar werken.
(bv: als jij op internet gaat dan zie je de andere 50 miljoen mensen ook niet op je lijst maar je hebt het gevoel dat je de enige bent.. snappie?!)

/oftopic
hoe kan ik een plaatje hierop goien?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Op woensdag 05 juni 2002 23:54 schreef oegabeest het volgende:
/oftopic
hoe kan ik een plaatje hierop goien?
In de FAQ staat dat uitgelegd. :)

Kort samengevat: [img]url van het plaatje[/img]

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

als je printer en file sharing uitzet dan kan je elkaar toch ook niet zien

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• oegaoega
maar ik kan niet eff bij die lui op de deur kloppen van: "Joh gasten.. mag ik eff achter jullie pc?"
Ik wil graag alles centraal regelen en dus zoveel mogelijk via de router en de Wireless-accespoint de problemen oplossen. Want daarmee kan ik opzicht bepaalde porten blokkeren.(ik dacht dat windows bepaalde porten gebruikte om de netwerk te scannen enzo!)
Bovendien is het voor mij niet belangrijk of zij bestandtjes heen en weer gooien. Ik wil gewoon dat zij niet merken dat er meer mensen op de netwerk zitten. Of zij er wat met de netwerk-genoten gaan doen is voor mij niet zo'n punt!

• oegaoega
Wouw! Dit is een super goeie link. Erg leerzaam.(Heeft een paar van mijn niet gestelde vragen beantwoord!)
Mijn probleem is dus dat ik nog steeds bij die PC moet kunnen komen om sommige van deze opties uit te kunnen schakelen.
Nog meer suggesties?

Verwijderd

:P Volgens mij probeer jij al de buren te hacken ! :P

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Je kan de Netbios poorten blocken op je router/switch.. dat zou moeten werken. Daarnaast ook het blocken van dat ene protocol, weet eventjes niet meer welke.. :{

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zoek eens op google,
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF8&oe=UTF8&q=microsoft+file+sharing+port&lr=
Zoals dit:
http://users.pandora.be/lechat/Ports%20135%20-%20139.htm
Heb je vaak snel wat gevonden!

edit:
Netbios port 139 blocken in je router,
dat is trouwens de file en printserver port.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hoe heb je het nou opgelost ?!

• oegaoega
ik zat zelf ook aan te denken om poort 139 dicht te gooien. Ik denk dat het wel de goeie oplossing zal zijn.
Ik krijg mijn Accespoint over 2 weken binnen.
Dan zal ik laten weten of het gewerkt heeft.

Mijn dank is groot!

Groeten
Pagina: 1