Toon posts:

CTX monitor 19" is onscherp met kleine letters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CTX monitor is erg onscherp met kleine letters. Grotere letters vallen wel weer mee. Weet iemand misschien hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 23:34 schreef AMIGA500 het volgende:
Mijn CTX monitor is erg onscherp met kleine letters. Grotere letters vallen wel weer mee. Weet iemand misschien hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt
Ehh is niet echt te verhelpen... misschien niewe videokaart maar wat heb je nu?

Je kan ook proberen het aantal hz te verlagen of resolutie lager zetten. Wil wel eens helpen :)

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk is hij gewoon versleten...
Hou oud is de monitor?

Ik had 'n keer 'n daewoo monitor die na 2 jaar heel onscherp werd. Heb toen via de garantie nog 'n nieuwe gekregen.. :)
Dus mocht hij nog geen 3 jaar oud zijn zou ik dat proberen...(of je moet maar 1 jaar garantie hebben gehad, dan heb je pech denk ik :( )

Mijn 17" ctx is na ruim 3 jaar nog steeds erg scherp btw...

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Op woensdag 05 juni 2002 23:34 schreef AMIGA500 het volgende:

Alvast bedankt
Wat voor videokaart heb je?
Dat is ook altijd heel belangrijk..
Alsje bijv. een tnt 2 m64 kaart hebt kun je erop wachten dat je 2D gaar is, maar als je een Radeon 8500 hebt is het toch wel jammer. :'( Dan ligt het aan je monitor.

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Misschien ligt et aan je refreshrate, heb ik ook gehad. Niet met een 19' inch maar met een 17' et was wel een goedkoop kl*te ding dus heb ik em maar ingeruild voor een Iiyama Vision Master Pro 413 *D
maar toen ik met de goedkope kl*te monitor de resolutie en de refresh behoorlijk hoog zette werd ie ook onscherp. je zou dus eens kunnen kijken of et met een lagere refresh :'( wel goed is

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Toch moet je eigenlijk niet lager dan 85Hz gaan, want anders gaat het beeld imho wel errug trillen. Als ik 5 minuten naar een scherm heb gekeken dat op 60Hz draait dan heb ik ongeveer een migraine te pakken :(, 75Hz gaat nog, maar 85Hz of hoger is toch wel je van het. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1