Toon posts:

PingFlooders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen die dit leest...

Ik speel UnrealTournament in een clan op topniveau, nou is dit hardstikke fijn voor me, maar wat minder fijn is, is dat steeds als we iets officieels spelen (een finale ofsow) we door derden gepingflood worden.

Halverwege de game krijgen spelers met verschillende providers van ons ineens ping 1000+ terwijl ze dit normaal nooit hebben gehad. Nu is dit niet zo heel erg als dit 1 keer gebeurd, er zit altijd een rotte appel bij de oogst. Maar de laatste tijd gebeurd dit steeds vaker.

Nu ga ik niet zitten toekijken en afw88 tot de volgende game en het dan weer vergalt ziet worden door die rotte appel.

Weet iemand misschien iets hiertegen? Ik hoorde mensen praten over een Firewall, maar ik ben vrij noob met die rommel...

Mooiste zou zijn als ik diegene zijn ip kon loggen, maar dat schijnt ook niet echt te helpen omdat zo bizar pingen niet met een normale kabel of adsl verbinding zou kunnen ofsow...

Als iemand iets hierover weet, om pingflooden te voorkomen, plz help us =))

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 05 juni 2002 23:31 schreef Memetic het volgende:

*knip*

Erick aka x2.Memetic
Lees dit ff: [topic=309815/1/100]

En wat betreft je vraag ik snap het niet helemaal...

jullie zijn dus aan het gamen en iemand die wil vals spelen die gaat anderen flooden als ik het goed begrijp ?

Verwijderd

data/IP's niet bekend maken maar via ICQ aan elkaar doorgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sommigen willen niet dat we winnen ofzo..

En ip niet uitgeven kan ook niet, we hebben allemaal statisch ip en zitten vaak op IRC, iedereen ken ons ip adres krijgen...

Verwijderd

Je kan blokken dat je ping pakketjes terug stuurt maar je kan niet blokken dat je ze ontvangt. En met een goede pingflood kan dat je verbinding ook al nadelig beinvloeden.

Je kan trouwens met een simpel sniffer proggie wel uitfilteren wie je aan het pingflooden is. Kan je een abuse mailtje gaan versturen...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 23:41 schreef szwarts het volgende:
*knip*
Als ik aan het gamen ben, ken ik niet gaan sniffen en mailtjes sturen etc... Ik moet dus een weermiddel hebben...

Kan dat nie tmet een firewall ?

Verwijderd

Je hoef niet alles te sniffen tijdens gamen, bijv alleen ICMP pakketjes die van een onbekend IP komen. gooi je dat in een log, bekijk je het na het gamen ofzo.

Je firewall kan pas wat doen na je (kabel/adsl/telefoon)modem dus je kan nooit blokken dat ze bij je binnen komen. Je kan wel voorkomen dat je dingen gaat terugsturen natuurlijk.

Mail sturen kan ook wel na het gamen denk ik, ben je er als de ISP's een beetje meewerken de volgende keer wel vanaf.

(Leuke manier van quoten trouwens, daar heb je veel aan :))

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet zo goed met forums ensow :)

Maar een firewall is dus geen oplossing?

De oplossing is dus om er voor te zorgen dat ik niet reageer als die gasten me een ping request sturen, klinkt vrij logisch, maar hoe doe ik dat ?

en wat is een makkelijke betrouwbare goeie sniffer?

en denk je dat chello echt iets aan zon pingflooder doen?

Verwijderd

er is een oplossing :) jawel, alleen met ipchains ofzo pings toelaten van de dingen die je nodig hebt, zoals pings van je provider, ping van het irc netwerk, pings van die gameserver en nog wat andere dingen, voor de rest gewoon alles deny'en

Verwijderd

Hoe groot zijn die ping pakketjes dan als je iemand loopt te ping flooden.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 00:55 schreef Kertje het volgende:
er is een oplossing :) jawel, alleen met ipchains ofzo pings toelaten van de dingen die je nodig hebt.
Maar dan nog krijg je pings binnen. Je hebt dan je probleem voor de helft opgelost. Dus weet niet of het wel echt een oplossing is. Als iemand je pingt kan je het pakketje wel weigeren zoals je hierboven hebt beschreven, maar een deel van de ellende is dan al binnen, het heeft al bandbreedte verbruikt. Bij een asymetrisch verbinding is het vaak moeilijker iemand te pingflooden als hij niks terug stuurt, omdat ze downlink vaak voldoende is, maar als ze dat weten vol te stoppen kan je ping pakketjes weigeren wat je wilt, maar je de down link blijft vol zitten.
Op donderdag 06 juni 2002 00:49 schreef Memetic het volgende:
en denk je dat chello echt iets aan zon pingflooder doen?
Bedoeling is niet dat chello er wat aan gaat doen, maar de ISP van degene die je aan het pingflooden is. En ja als je een log kan overhandigen sturen ISP's meestal wel een waarschuwing naar hun klant, of ze echt tot afsluiting overgaan betwijfel ik, maar als je wilt dat ze het gaan oplossen vereist dat wat doorzettings vermogen van je.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 01:04 schreef szwarts het volgende:

[..]

Maar dan nog krijg je pings binnen. Je hebt dan je probleem voor de helft opgelost. Dus weet niet of het wel echt een oplossing is. Als iemand je pingt kan je het pakketje wel weigeren zoals je hierboven hebt beschreven, maar een deel van de ellende is dan al binnen, het heeft al bandbreedte verbruikt. Bij een asymetrisch verbinding is het vaak moeilijker iemand te pingflooden als hij niks terug stuurt, omdat ze downlink vaak voldoende is, maar als ze dat weten vol te stoppen kan je ping pakketjes weigeren wat je wilt, maar je de down link blijft vol zitten.
das waar, maar als ze echt zo'n gigantische verbinding hebben om je dan nog plat te krijgen, dan is het het ook wel waard die ip's te loggen en vervolgens naar de betreffende provider te stappen met je logfiles. Mensen met zo'n verbdinging hebebn vast geen chello account

Verwijderd

Of ze hebben geen giantische verbinding, maar doen het met een paar computers.
Ik zou in zo'n geval gewoon even de IP ('s) achterhalen van de mensen die aan het pingen zijn en wat abuse mailtjes gaan versturen.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 01:10 schreef Kertje het volgende:

[..]

das waar, maar als ze echt zo'n gigantische verbinding hebben om je dan nog plat te krijgen, dan is het het ook wel waard die ip's te loggen en vervolgens naar de betreffende provider te stappen met je logfiles. Mensen met zo'n verbdinging hebebn vast geen chello account
Lijkt me meer lamers uit Zweden ofzo.. wat kost daar een T3tje nou }:O

Verwijderd

.....just a thought.....

what about good old ZoneAlarm Pro 3xx ???
volgens mij blokt die alle pings (no answer) behalve die
je wel goedkeurt.

:+

Verwijderd

een preventieve oplossing is bv via een bouncer (BNC bv) op irc te gaan, zo weet niemand je ip adres

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op donderdag 06 juni 2002 15:43 schreef Kertje het volgende:
een preventieve oplossing is bv via een bouncer (BNC bv) op irc te gaan, zo weet niemand je ip adres
... en pingflooden die apen de server waar de BNC op draait :+

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 16:00 schreef jep het volgende:

[..]

... en pingflooden die apen de server waar de BNC op draait :+
ja maar das een andere pc dan waarmee je loopt de unrealen :) dus dan kunnen ze pingen wat ze willen, maar merk je daar niets van tijdens unreal...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Praktisch gezien kun je er weinig aan doen. Een firewall kan verkeer wel blocken, maar dan is je dataverkeer al gebruikt.

Overigens kan het goed wezen dat ze icmp (ping) of udp pakketten sturen met een gespoofd source address en dan weet je nog niet wie het heeft gedaan.

Hang eens een sniffer aan je aansluiting en log alles wat binnenkomt. Op zich is er vrij veel verkeer nodig nl. om een chello verbinding dicht te knijpen. Op zich kan dit met bepaalde manieren wel vanaf maar een paar machines met beperkte upload.
De sniffer kun je op je machine zelf draaien of op een andere machine die je tijdelijk aan je kabelmodem hangt aan een hub samen met je game machine.

Verwijderd

/me slaps Memetic around with a large trout.
Ennuh, connect naar IRC gewoon met z'n allen via een BNC.

Bel me es slet over Sens, mossels Martijn! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oki, dat zijn veel suggesties en ik ga ff rommelen...

En tijn k kreeg je voicemail.. =)
Pagina: 1