Wie kan mij helpen. Ik heb drie computers welke via een hub met elkaar verbonden zijn. Eén pc heeft een analoge modem die gebruikt wordt voor het internet. Nu wil ik op een werkstation (geen modem) internet krijgen; dus inbellen via de pc met de modem. Ik weet niet of het mogelijk is, wellicht dat er eerst ingebeld moet worden voordat ik op mijn werkstation verbinding kan maken et de pc met modem. Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken en van dit warrige verhaal iets kan maken. Thanks.
Beetje standaard vraag en misschien wordt je topic gesloten. Je kan Sygate of Wingate gebruiken. Ik raad Sygate aan (makkelijker te instelleren). Wat je zoekt heet Internet Connection Sharing (ICS) software.
Verwijderd
Dat kan goed hoor. Dat het via een inbelverbinding gaat, maakt in feite nietzoveel uit. In een aantal van die programma's kun je ook instellen dat de pc met modem automatisch uitbelt.
Zoek anders eens op download.com naar internet sharing of proxi oid.
Zoek anders eens op download.com naar internet sharing of proxi oid.
Ik vind WinRoute een erg fijn programma, erg uitgebreid maar je hebt volledige controle over hoe het programma werkt en dat is toch wel fijn, zeker met al die k*t script kiddies op internet.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
ik heb zelf 5 maanden freesco gebruikt ( met externe modem) geconfiged als dial-up 
gedeeld met 2-3 pc's
gedeeld met 2-3 pc's
Allemaal bedankt voor de snelle reaktie. Ik had al een en ander gelezen over internet delen enzo en dat een hub niet het beste hulpmiddel is, maar was toch niet helemaal zeker over mijn situatie. Ik was bang dat je een modem niet goed kon aansturen vanuit een ander werkplek, maar dat kan dus wel. Kan ik aan de slag.
Pagina: 1