Toon posts:

[CM] Glowpad bijna klaar...

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb zelf ff bij mijn pa op z'n werk een mooi plaatje perspex gefreest met mijn naam er in en dan op de zijkant 2 Clear Blue hi density leds geplaatst,

Zie hier het effect:
Afbeeldingslocatie: http://www.sirchay.ath.cx/_members/chris/glowpad/small1.JPG

Dit is de opstelling met licht:
Afbeeldingslocatie: http://www.sirchay.ath.cx/_members/chris/glowpad/small2.JPG

Meer pics hiero:
http://www.sirchay.ath.cx/_members/chris/glowpad/

Op de foto's heb ik de leds nog wel met een proffesorishe marnier vast gemaakt maar daar moet ik nog een beter systeem voor verzinnen daar over ook mijn vraag....

Als ik er gaatjes in boor voor de leds dan wordt het perspex dof en dan geleid hij het licht niet goed meer denk ik. Zijn er mensen die dit al geprobeert hebben of die een andere oplossing weten?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 12:04
ziet er niet verkeerd uit :)

Verwijderd

Vet!!!! :9~ :D

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:08

slazh

Here To Stay

Nee, dat ziet er zeker niet verkeerd uit. :9~
Toch maar es proberen denk ik :9

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nijs :)

Misschien een idee om je ledjes vast te zetten:

Doe om je hele perspex plaatje een raamrubber en klem de ledjes er gewoon tussen.

Kun je ook nog een draad door het rubber naar de andere led laten lopen om daar de draadjes bij elkaar te doen zodat je 1 draad over houd.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

kan je geen inkoopactie houden voor mede gotters die ook zo'n plaatje willen hebben met hun nick >:)
alleen plaatje vind ik genoeg, rest hebben we wel :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 23:15 schreef __Ted__ het volgende:
kan je geen inkoopactie houden voor mede gotters die ook zo'n plaatje willen hebben met hun nick >:)
alleen plaatje vind ik genoeg, rest hebben we wel :+
Hmm,
kijk als je zelf de plaatjes opstuurt op maat is het wel tedoen maar om nu 100 plaatjes te gaan zagen is ook zo wat
dat vrezen is zo gedaan.. maar ik zal eens kijken wat ik kan regelen...

als je heel lief voor mij bent :)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

edit:

zie hier onder :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Doe er een blauwe CCFL op aan de boven- of onderkant, dek deze af met een in de lengte doorgesneden krimpkous en het ziet er ongeveer zo uit: Let niet op de dremelkunsten, ik heb dit uit de losse hand gedaan.

Is nog feller dan met LED's

Afbeeldingslocatie: http://217.125.88.228/upload/images/1027.jpg

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 23:19 schreef Sirchay het volgende:

[..]

Hmm,
kijk als je zelf de plaatjes opstuurt op maat is het wel tedoen maar om nu 100 plaatjes te gaan zagen is ook zo wat
dat vrezen is zo gedaan.. maar ik zal eens kijken wat ik kan regelen...

als je heel lief voor mij bent :)
natuurlijk ben ik heel lief voor je :) :) :) :) :) :) :) :)
Als je wat kan regelen dan zou dat heel fijn zijn :+ :+
hoor het wel van je. Als ik eventueel plexi zelf moet regelen hoor ik het ook wel, welke dikte etc.
Maar mooiste is als jij het allemaal hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat ziet er wel ietz feller uit..
alleen ik zit met een krap budget dus heb ik het maar met die leds gedaan, maar ik gaat binnenkord een ccfl kopen voor in mijn case dus dan maybee 2 :)

verder waren die leds ook niet goedkoop (4 pleuro per stuk) :(.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Ik ben nu bezig met een logo in plexiglas voor de'SpaceCase', krijgen jullie ook wel te zien.

Tipje van de sluier: CCFL tussen twee lagen plexiglas....

edit:

En het is een heel stuk feller dan met LED's, kijk maar die foto van mij is ook overdag genomen.

Verwijderd

ziet er vet uit!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:50
strakke letters :9
meestal zijn die glowpads een beetje gaar, maar deze is echt vet

Strava

Verwijderd

:D

Verwijderd

Wat betreft de montage van je leds, misschien heb je nog een stukje perspex over, dan kan je daarmee proberen of je met je montage veel lichtopbrengst verliest.
Overigens wel een erg fraai stukje werk !
Op woensdag 05 juni 2002 22:53 schreef Sirchay het volgende:
Hey, ik heb zelf ff bij mijn pa op z'n werk een mooi plaatje perspex gefreest met mijn naam er in en dan op de zijkant 2 Clear Bleu hi density leds geplaatst,

Zie hier het effect:
[afbeelding]

Dit is de opstelling met licht:
[afbeelding]

Meer pics hiero:
http://www.sirchay.ath.cx/_members/chris/glowpad/

Op de foto's heb ik de leds nog wel met een proffesorishe marnier vast gemaakt maar daar moet ik nog een beter systeem voor verzinnen daar over ook mijn vraag....

Als ik er gaatjes in boor voor de leds dan wordt het perspex dof en dan geleid hij het licht niet goed meer denk ik. Zijn er mensen die dit al geprobeert hebben of die een andere oplossing weten?

Verwijderd

Tweakerstjes wanneer leren we het nou eens.
het is blue en niet bleu. Ook is het geen bleu orb maar een blueorb

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm misschien kan ik op mijn vaders werk wel van zulke plankjes maken. Met een logo erin denk ik.

FF denken of dat wel te halen valt met graveerkosten enzovoorts.

Verwijderd

hieveel mm plexi hebben jullie gebruikt?
ik vind het zeer cool

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 13:01
Ziet er cool uit :)

Waneer begint de inkoopactie?? :+

• JER00N
  • Niet online
Ziet er cool uit ja. Wil ook weleens zoiets gaan maken.
Maar waar haal je de stroom vandaan? uit je pc of gewoon uit het stopcontact?

Verwijderd

hoeveel mm plexiglas hebben jullie reageer please........ :)

Verwijderd

weet niemand dit?????????????????????????

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:31 schreef fuxxe het volgende:
weet niemand dit?????????????????????????
rustig aan man, we hebben nog wel wat meer te doen. en om het half uur dezelfde vraag stellen wordt ook niet op prijs gesteld.

maar volgens mij wordt hier 5 mm voor gebruikt icm 3 mm leds.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

rustig aan man, we hebben nog wel wat meer te doen. en om het half uur dezelfde vraag stellen wordt ook niet op prijs gesteld.

thanxxx

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

Helemaal goed....... ik heb dat perspex uitgezaagd met een ijzerzaag en toen over de polijst machine gehaald

en over die vraag of er nog genoeg plexiglas was... myn pa die werkt in een ziekenhuis :P en was volgens hem nog zat spul..... allen is een inkoop actie een beetje te overmoedig aangezien ik niet zo'n drang voel 2000000000 van die dingen te gaan bouwen misschien kunnen we wel een vrees middagje organiseren :)....

ik zet trouwens wel de complete werkwijze online morge ofzo *D

Verwijderd

mmmmmm ik ga ook glowpad maken binne kort
ik denk dat ik 4m² 5 a 6mm Heb meegekregen van het werk
en 2m² 2 a 3 mm :9 dus ik kan ook prutsen :D

Verwijderd

Topicstarter
pcies gwoon een beetje klooien,
was ook eerst met dremel aan het kloten maar dat leek nergens naar :(

lekker crea bea met perspex :)

Verwijderd

hehe ik moet ga zeker 2 dingen maken
een glow/mousepad
en gewoon een glowpad voor langs me monitor :9
toch plexi zat :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 20:51 schreef Pastasaus het volgende:
Ziet er cool uit ja. Wil ook weleens zoiets gaan maken.
Maar waar haal je de stroom vandaan? uit je pc of gewoon uit het stopcontact?
ik haal de stroom uit de kast/voeding,
ik heb die twee leds in serie gezet en er dan een weerstand van 470ohm tussen:

U=I*R
12=0.02*600 (aangenomen dat die leds 10mA zijn)
naar wat testen en klooien bleek dat ze daarme erg zwak branden dus ben ik het langzaam gaan afvoeren...

ik had er ook aan gedacht om de 5V van de voeding te gebruiken alleen de leds die ik had die hadden een ontsteek spanning van 5v dus dat ging net niet... |:(

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 22:18 schreef Sirchay het volgende:

[..]

ik had er ook aan gedacht om de 5V van de voeding te gebruiken alleen de leds die ik had die hadden een ontsteek spanning van 5v dus dat ging net niet... |:(
dan gebruik je toch de 7v?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 22:45 schreef DeAd_MeTaL het volgende:

[..]

dan gebruik je toch de 7v?
ach ja 12 Volt werkt nu ook goed dus wat maakt het uit... voor de warmte hoef ik het ook niet te laten

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 13:58

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

(jarig!)
Zo'n glowpad, kun je die ook als muismat gebruiken?? Voor een optical mousse bedoel ik.
Lijkt me wel vet om zo'n verlichte mousemat te hebben.
:9~

Verwijderd

Een vriend van mij heeft gewoon een gaatje geboord en toen de leds er in gestop kik zo http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/02.jpg en het geeft gewoon dit effect http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/06.jpg

• Ducksy88
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

zou je die werkwijze nog ff kunnen posten? :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 20:55 schreef Ducksy88 het volgende:
zou je die werkwijze nog ff kunnen posten? :) :)
ja dat is waar ook,,
ik zal morgen wel ff een mooi verhaaltje in mekaar draaien, met een leuke site er omheen...
dus dat hebben jullie nog van mij tegoed...

ik zeg het wel ff warneer het klaar is

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Als je voor een aantal mensen wilt gaan maken hou ik me aanbevolen.. ziet er namelijk echt zeer goed uit!

mail: vdrijt@hotmail.com

Verwijderd

hij ziet er inderdaad erg gelikt uit :9~

Verwijderd

Ziet er heel Cool uit :9~ !!!!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 22:05

Vuvuzela

My spire is forming

Whoot ! die letters zijn erg mooi

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Als je toch bij je vader op z'n werk kan frezen, frees er dan aan de boven/onderkant een sleuf in en leg daar een CCFL in, da's nog veel mooier.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 17:05 schreef Pascal81 het volgende:
Als je toch bij je vader op z'n werk kan frezen, frees er dan aan de boven/onderkant een sleuf in en leg daar een CCFL in, da's nog veel mooier.
ja pcies, ik had al twee ccfl's besteld bij pc-tronix maar aangezien die afgefikt is moet ik een andere shop zoeken :(

De 'making of' is bijna klaar, vanaaf kan post ik wel ff url

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb 'the making of' af
je kan hem hier vinden:
http://chrissoft.ath.cx/_members/chris/glowpad/

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15
Check dit maar eens: http://www.pc-gamers.com/article.php?sid=342
Staat psies hoe je d'r een kan maken. Daar boren ze ook gaatjes erin (achterin, ipv aan de zijkant) om de ledjes in te stoppen. Dan geeft ie imho ook meer licht, want dan komt het LED'je direct met het hele oppervlak tegen de perspex plaat aan...

Maarja, nice job! Had ik maar een dremel... O+

• MidnightMotion
  • Laatst online: 03-04-2022
Cool gemaakt, als je het netjes in kan bouwen maakt de bevestiging van de verlichting toch niet meer uit. Ik bedoel de verlichting zit dan achter de case dus niet zichtbaar

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Vette poep hoor echt strak.

thunderstruck

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Zeer mooi gedaan, bravo! :)

Verwijderd

Dit ziet er idd zeer tof uit man!

Verwijderd

maakt niks uit gewoon gaatjes boren en daar die leds in vaste zetten heb ik ook gedaan en werdt niet dof ofzo

Verwijderd

werkt dit ook als je het licht er schuin op laat vallen?? of werkt dit alleen maar als het licht echt van de zijkant afkomt?

ik wille ook maken, plexi en lampjes heb ik al.... :D

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb een stukje perslucht slang eromheen geklemd, nadat ik het ghad opengesneden, daarin zitten alle draadjes,werstandjes en 2 led's (heb denk foto staaan op me site

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien jullie positieve reacties op mijn glowpad en de vraag naar een soort van inkoopactie heb ik ff wat met mijn pa geregeld...

nu is mijn vraag vinden jullie 15 euro (inc verzendkosten en perspex) een aanvaardbaar bedrag?(ik heb een deal gesloten met die lui van mijn pa's werk, ik betaal een bedrag en dan kan ik die freesmachine een dag huren,vandaar dat het een beetje duur is. Ook het op maat laten snijden en polijsten van het perspex eist zijn prijs, helaas. :))

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Op zaterdag 29 juni 2002 19:44 schreef Sirchay het volgende:
Aangezien jullie positieve reacties op mijn glowpad en de vraag naar een soort van inkoopactie heb ik ff wat met mijn pa geregeld...

nu is mijn vraag vinden jullie 15 euro (inc verzendkosten en perspex) een aanvaardbaar bedrag?(ik heb een deal gesloten met die lui van mijn pa's werk, ik betaal een bedrag en dan kan ik die freesmachine een dag huren,vandaar dat het een beetje duur is. Ook het op maat laten snijden en polijsten van het perspex eist zijn prijs, helaas. :))
yo! meld mij maar aan :). 15 euro.. koopje.. als het netjes wordt gemaakt :).

email= vdrijt@hotmail.com

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik jou was zou ik even een nieuw topic starten met een inkoopactie, wel zo duidelijk. Ik moet nog even wat rekeningen betalen, dus ik meld me nog niet aan... misschien later alsnog.

• Ruuddie
  • Laatst online: 14:15
Start idd maar ff een inkoop actie, op http://212.187.14.178/ia/ia_oz.asp

Ik ben momenteel blut, maar volgende week heb ik weer 50 euro :)

Die glowpad he, hoe ga je die dan maken?
Met welke afmetingen en zo? En hoe ga je de LED's erin zetten? Want je zei dat deze glowpad in een 5 1/2 bracket had gezet, maar waar laat je de LED's dan?! Als die aan de zijkant zitten past het niet meer he, of je moet de LED's er van achter in steken of zo....

Verwijderd

zeer geinig... wil ik ook met de naam: KAAS ON AIR

Verwijderd

is erug mooi!
netjes afgewerkt: maar is ie niet een beetje laag?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:57 schreef freakstar het volgende:
Als ik jou was zou ik even een nieuw topic starten met een inkoopactie, wel zo duidelijk. Ik moet nog even wat rekeningen betalen, dus ik meld me nog niet aan... misschien later alsnog.
ja dat ga ik doen, maar eerst ff checken voor animo :)
maar dan zie je die inkoop aktie morgen wel op got. (als ik de mensen van mijn vaders werk enz heb gesproken over de precieze kosten voor het huren enz..(bedrag net bleek maar een schatting van mijn pa te zijn))

maar er gaat dus een inkoop aktie komen voor:
5'12 - glowpad, ingegraveerd met tekst naar keuze, en 2x high density leds met kleur naar keuze (rood of blauw)
de exacte prijs komt asap (bij de officiele inkoop aktie)

ik hoop julie hierbij zo goed mogelijk ingelicht te hebben :7

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 23:07 schreef Fire_escape het volgende:
Nijs :)

Misschien een idee om je ledjes vast te zetten:

Doe om je hele perspex plaatje een raamrubber en klem de ledjes er gewoon tussen.

Kun je ook nog een draad door het rubber naar de andere led laten lopen om daar de draadjes bij elkaar te doen zodat je 1 draad over houd.
dan is het effect van de glowende rand weg

en daar ging het bij de glowpad nou juist om (later werdt dat het gegraveerde logo maar het begon met oplichtende randen)

Verwijderd

Ziet er bruut uit, ik denk dat ik ook wel mee wil doen, moet nog ff checke hoe ik uitkom met geld maar als ik het heb dan doe ik zeker wel mee.
/me wil zijn naam ook laten glowen :)

Verwijderd

Topicstarter
het is een tijdje erg stil geweest rond mijn te organizeren inkoop actie voor de glowpad,
ik heb namenlijk een klein probleempje, de plexi leverancier die ik in gedachte had is gestopt met verkoop van perspex, nu heb dus een klein probleempje. Weet iemand een kerol / winkel die perspex voor een zacht (lees="goedkoop") prijsje kan leveren?

Verwijderd

waar woon je? ik heb het bij een groothandel in rotterdam gehaald. 19 euro voor een stuk van 55x30cm, 8mm dik. Als je een stuk van 5 mm wil, moe je gewoon 5/8ste deel nemen. Als je dat goed vindt, de grothandel heet stout, en zit in rotterdam, spaanse polder (vlak langs de snelweg), duss, ik weet niet of dat te ver weg is..

Verwijderd

Topicstarter
ik woon in zutphen,(het oosten)

maar misschien kunnen ze het opsturen via van gent en loos..

ik zal mijn vraag ff opnieuw formuleren:

weet iemand een plexi zaak, goedkoop en in de buurt van Zutphen / apeldoorn / deventer

dan kan ik verder

Verwijderd

maar wat vind je dan goedkoop? Als je dat spul bij stout goedkoop vind, kan ik wel een xtje kijken of er wat te regelen is bij hun.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Ik heb ook wel belangstelling voor een mooie glowpad, zolang deze onder de 20 euro blijft.

Verwijderd

Topicstarter
dat is opzich best goedkoop (was dat voor 5mm?)

ik had al een rekensommetje gemaakt voor de glowpad en de definitieve prijs is 25euro,
dat is incl verzendskosten, leds, behuizing / montage stuff enz..
dat is toch een redelijke prijs?

Verwijderd

ik had een stuk van 55x30cm, 8mm dik

5mm dik is dan dus 11,90 euro voor een stuk van 55x30 cm (daar kan je tog heel wat stukkies uit hale, tog?)

• DjGeRo
  • Nu online
Op donderdag 18 juli 2002 19:11 schreef Sirchay het volgende:
het is een tijdje erg stil geweest rond mijn te organizeren inkoop actie voor de glowpad,
ik heb namenlijk een klein probleempje, de plexi leverancier die ik in gedachte had is gestopt met verkoop van perspex, nu heb dus een klein probleempje. Weet iemand een kerol / winkel die perspex voor een zacht (lees="goedkoop") prijsje kan leveren?
Gamma ?

Maar zeer brute glowpad !!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:39 schreef djgero het volgende:

[..]

Gamma ?

Maar zeer brute glowpad !!!
gamma is rete duur :(

maar LaswA zou ik jouw e-mail adres ff mogen?

ik heb stukjes nodig van 125 * 40 mm (ga aub niet drammen dat dat te klein is voor een muis, het is voor in je 5,12"bay)
kan ze zelf wel zagen...

Verwijderd

gamma is duur. Ze hebben daar alleen lexaan ( bij mij iig), en dat is dan 109 euro per vierkante meter, dit is ongeveer 65-70 euro

Verwijderd

je heb mn email (nu ongeveer), en het kost ongeveer 30 tot 50 cent (denk ik) per stuk.

owhja, ze konden die stukken die ik ahd zelf snijden, en ik denk dat het ook niet zo'n groot probleem is als ik er veel tegelijk wil

edit:
zurry, ik zie net dat ik makkelijk kon editten |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:57 schreef LaswA het volgende:
je heb mn email (nu ongeveer), en het kost ongeveer 30 tot 50 cent (denk ik) per stuk.

owhja, ze konden die stukken die ik ahd zelf snijden, en ik denk dat het ook niet zo'n groot probleem is als ik er veel tegelijk wil

edit:
zurry, ik zie net dat ik makkelijk kon editten |:(
zou je ff een mail kunnen sturen naar
sirchay@gmx.net
atm is mijn mailserver down :(

Verwijderd

je moet m nu hebbe geloof ik (en t is nie veel, tussen de 40 en 60 cent ofzo per stuk)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
Leuke muis'mat' kun je op die manier maken :9

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

* freebee666 is BEST wel very interested daarin ja... dan met de text freebee666 :D

Lijkt me wel grappig :7