EDonkey en thuissituatie

Pagina: 1
Acties:

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Thuisnetwerk: P-100 met Chello netwerkkaartje en 100 mbit netwerkkaartje --> 8 poorts 100 Mbit HUB -> 2 pc's (winXP)

Zoals zo vaak gezegd, gebruik ik ShareTheNet op die p-100 en wat betreft e-mail, internetten en FTP'en (met poort 21) werkt dat als een tierelier.

Nu maakt 1 pc gebruik van EDonkey en KazaaLite en wil ik met die PC ook nog eens bij verschillende FTP poorten kunnen.

De 2e PC maakt ook gebruik van KazaaLite en daarnaast wordt er veel online op ge-Wolfenstein-t.

Het groote poortmapping verhaal is me duidelijk, maar ik kan er niet voor zorgen dat 1 poort door 2 ip's gedeeld wordt....

Is er geen programma dat er voor zorgt dat allebei de pc's alle poorten tot hun beschikking hebben?

Heeft iemand überhaupt tips over hoe ik dat het beste kan oplossen?

PS. Ik heb wel ervaring met netwerken maar niet zozeer met programma's als WinRoute laat staan Freesco.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik meen dat je 2 edonkey's tegelijker tijd kon opstarten :?

• Colina
Op woensdag 05 juni 2002 23:07 schreef The Source het volgende:
Ik meen dat je 2 edonkey's tegelijker tijd kon opstarten :?
Dat heb ik ook niet gezegd... (maar het kan wel gewoon als je wilt hoor) Gebruik nu op 1 pc EDonkey, maar wil geen poorten mappen maar op allebei de pc's bij alle poorten kunnen (mits dat mogelijk is).

• Colina
Hmmz.... niemand :?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij kan dat niet.
Je moet de programma's op andere poorten laten werken.
Bij een FTP is dat vaak niet echt een probleem maar programma's als eDonkey en Kazaalite gebruiken vaste poorten.
Ik geloof trouwens dat het bij kazaa niet veel uitmaakt of een poort forward of niet. Bij eDonkey wel maar goed als je adsl of kabel hebt kan je netwerk verbinding het toch niet aan om meerdere client's tegelijk te draaien.
Ik weet dat er voor linux servers modules te vinden zijn om bijvoorbeeld iedereen achter een router te laten gamen of msn'en, maar heb geen ideeof dit voor allerlei applicaties kan.
Misschien als je met een proxy werkt hoef je niet te forwarden, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.