Toon posts:

het overclocken van een pII 350, asus p2b!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel veel topics bekeken maar er is er geneen, die antwoord wat ik wil weten. Ook de informatie van de site zelf hier, is alleen maar uitleg van wat het is!

Het probleem is, dat ik ongeveer weet wat je moet doet.. je FBS en multiplie clocken (toch?) nou weet ik al dat die multiplie op lock staat.. dus die kan ik nie veranderen.. maar die fbs wel.. alleen de vraag is.. HOE... want deze optie staat niet in mijn bios. Ik begrijp dat sommige mensen programma's gebruiken en sommige het doen via jumpertjes... dus doe mij maar een programma.

Kan iemand me hier verder mee helpen en vertellen wat ik nog meer dan fbs en multiplie kan overclocken?

alvast bedankt!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:45
't is multiplier, dus met r. Vermenigvuldigt je FSB om totale kloksnelheid te krijgen, maar dat wist je al.

Multiplier is idd (haast) onmogelijk te unlocken op een PII 350, FSB is bijna altijd wel te verhogen. Wat je oa. kan doen is naar de site van ASUS gaan en daar de laatste versie van je bios downloaden. Misschien kun je vervolgens wel in je bios je FSB verhogen.

Ook kun je daar de schematics van je mamaplankje vinden, zodat je weet met welke jumpers je moet overclocken. Dit is meestal vrij eenvoudig, helaas heb je er wat meer geduld voor nodig.

Suc6, enne, welkom op GoT :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey! in ieder geval bedankt. Maar ik heb net al een beta versie voor me bios ergens van daan geplukt uit 2002, en die van de asus site zijn allemaal van 2000.

Maar in ieder geval, ook nu staan die opties er nog nie bij, en ik wil niet gaan klooien met jumpertjes, doe het liever software matig, maar de vraag is, waar haal ik die software vandaan, of wat is de naam?(8>

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens vooral omdat ik geen reet van het verzetten van jumpers snap... als ik in me boekje kijk staan er dingen van 1-2... (???)

Maar goed.. weet dan echt niemand een proggie voor het overclocken van de fbs?

Verwijderd

met een p2b moet je toch echt met jumpers aan de gang..
dat gaat helaas niet ander..

misschien softfsb.. ik hoop het voor je

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op woensdag 05 juni 2002 23:13 schreef Daimonet het volgende:
met een p2b moet je toch echt met jumpers aan de gang..
dat gaat helaas niet ander..

misschien softfsb.. ik hoop het voor je
SoftFSB zou het idd moeten kunnen. Ik heb ook een P2B, waarmee het overklokken op deze manier ook lukte.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op woensdag 05 juni 2002 22:25 schreef Ticker het volgende:
alvast bedankt!
ff dit: [topic=309815/1/50]

(ik moest het ff kwijt, was voor mij duidelijk een aanwijzing dat hij de FAQ niet heeft gelezen ;))

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op woensdag 05 juni 2002 23:17 schreef LauPro het volgende:

[..]

ff dit: [topic=309815/1/50]

(ik moest het ff kwijt, was voor mij duidelijk een aanwijzing dat hij de FAQ niet heeft gelezen ;))
Da's toch geen begroeting? :?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op woensdag 05 juni 2002 23:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Da's toch geen begroeting? :?
Jij hebt dus ook geen FAQ gelezen ;).

Maar om even in te gaan op het onderwerp: Ticker, heb je niet het boekje van het moederbord? Meestal staat daar in hoe je dit kan doen (toch wel raar eigenlijk).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze al vaak genoeg doorgelezen, en hier staan alleen info over jumpertjs in, en daar ga ik gewoon nie meer klooien want ik snap er niets van

Verwijderd

jongen vergeet het maar met MP instellen. p2 350 is gelockt, dat wil zeggen dat je die MP niet meer kan in stellen en alleen de MHZ dus.... trouwens je moet wel ff naar de asus site gaan en ff de schema downloaden (oftewel het boekje)
en de rest zoek je zelf maar uit
Pagina: 1