[IRQ] _KAN_ niet veranderen in Win2K

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43
Ik heb dus een probleem, ik heb een

Epox 8k7a+ mainbord
Win2K installed
ACPI functie in mainboard staat aan

Mijn probleem: Soundkaart kraakt

IRQ videokaart en soundkaart beiden op 11

In win2k kan ik dus geen irq veranderen als de ACPI fuctie aanstaat (zet die dan uit |:( zou je zeggen)

Maar doe ik dat dan crashed mijn windows tijdens de opstart, ook in veilige modes, dus wat nu? Altijd maar naar krakende mp3's luisteren?

Iemand die nog iets weet....

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Zet acpi uit... En meerderen dingen op irq 11 werkt gewoon vaak goed, dus ook goede kans dat het ergens anders aanligt.

al tig keer langsgekomen

• paradoXical
Lees me topic nogmaals...

Me windows crashed dus als ik die uit zet :+

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor soundcard is het?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• paradoXical
Soundblaster Live!

gewoon normaal model.. Altijd perfect gedaan.. Alleen sinds ik dus een nieuw board heb...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Soundblaster live problemen zijn al 'iets' vaker voorgekomen hier.
Wat je kan doen: VIA Latency patch, nieuwe drivers, ander PCI slot.
Probeer ook even te [search=soundblaster live kraakt]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• paradoXical
Ik heb gezocht, probleem ligt bij mijn irq dat ik niet kan verzetten..

Irq van mijn vid kaart moet anders maar dat wil dus niet lukken omdat ik de APCI functie in de bios niet kan uitschakelen..

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:24
Op woensdag 05 juni 2002 22:38 schreef HarrieH het volgende:
Ik heb gezocht, probleem ligt bij mijn irq dat ik niet kan verzetten..

Irq van mijn vid kaart moet anders maar dat wil dus niet lukken omdat ik de APCI functie in de bios niet kan uitschakelen..
Ik kan ook mijn IRQ's niet verzetten in Win2K, daar heb ik ook een tijdje op zitten zoeken. Maar uiteindelijk het ik mijn probleem met mijn geluidskaart toch kunnen oplossen (het is wel geen Live, zelfs geen Creative) zonder mijn IRQ te verzetten.
Ik bedoel enkel maar, hoe ben je zo zeker dat het probleem bij die IRQ ligt? Trouwens, heb je nog wel andere IRQ's vrij? Bij mij zitten die allemaal vol...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
voor krakende sblives hebben we een sticky en voor het verzetten van je irq's: ik weet heel zeker dat dat al vaak genoeg is behandeld, omdat ik dat gister zelf nog heb gelezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.