[WC] Watervalmod maken, maar enkele vragen

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi, nou ik wil me Lian Li PC 70 drastisch gaan modden. Zo wil ik in de zijkant een window gaan maken in deze vorm ongeveer. Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vandelaar/got/kast.JPG Als het effect maar zichtbaar is dat er een steen ofiets door een ruit is gegaan.

Nu wil ik iets bijzonders gaan doen.

Die window word geen gewone window, het word een dubbele. Hoe dik iedere plaat word weet ik niet, maar zo als op de tekening zal er 2 a 3 mm tussen te platen zitten. Deze worden bijelkaar gehouden door om de 8 cm ofzo moeren te plaatsen. Tenslotte worden allekanten dichtgekit.
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vandelaar/got/plexiglas.JPG
Aan de boven en onderkant komt een aansluiting.
Het bevestigen is geen probleem alleen die dubbele windows ontwerpen isnogal moeilijk. Het water zou eigenlijk bovenaan de windows in een bakje moeten worden opgeslagen, dit bakje overstroomt zodat het water gelijkmatig valt neer beneden.

Denk dat dit onduidelijk overkomt, maar ik zit met vragen. En die alleen met fantasy kunnen worden opgelost want echt veel is het nog niet gedaan.
Zou ik
• In het raam lucht erbij moeten laten? >> het mobo en binnenkant van de PC is niet meer zichtbaar.
• Geen lucht in het raam. gewoon goed zichtbaar, maar is het waterval effect nog wel zichtbaar?

Ik wil in mijn PC mijn eerste watercooling gaan maken. Zou ik 2 systemen moeten maken zodat het water van het raam niet bij te rest komt, of zou het raam als een soort radiator effect geven, zodat 1 systeem juist goed zou zijn.

Je ziet ik zit met een hoop vragen, die jullie eigenlijk niet kunnen beantwoorden, maar misschien zouden jullie willen meedenken met mij.

w00t

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

2mm spacing tussen beide platen is misschien wel ietwat weinig. Ik zou ook redelijk dik plexi(of acryl) glas nemen omdat dat stijver is en de platen dus niet door buiging tegen elkaar komen. Bovenin kan je natuurlijk ook een buisje maken met gaatjes erin, die het water gelijkmatig tussen de platen verdeeld. Doordat plexiglas redelijk isoleert kan je het denk ik niet als radiator gebruiken en moet je dus een echte radiator ertussen zetten. Ik zou zelf ervoor zorgen dat er wel wat lucht tussen de platen zit.

• FireStarter
Maar zou ik dan geen last gaan krijgen van condensatie als er lucht bijkomt. Of wanneer het water warmer word je beslagen ruiten krijgt. Mijn kast moet wel een beetje tilbaar blijven. >> Lanparty's

Ik denk dat zelfs 2 mm goed genoeg zal zijn, een pomp zou het toch bij moeten houden. Als er lucht bij komt zou ik ook een tweede reservoir moeten maken om de lucht eruit te halen.

w00t

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

dat is waar, je kan beslagen ruiten krijgen. Maar ik denk niet dat je kast erg tilbaar blijft als je deze mod uitvoert. Trouwens, het idee is wel erg goed hoor. Een tijdje geleden was er een topic over iemand die ook zoiets had gedaan, ik zal ff zoeken, als ik het vind hoor je het.

Verwijderd

Wanneer je de waterval opneemt in de WC-setup kan het ook als volgt,

Het water dat je waterblock verlaat loopt door een slang die aangesloten is op een PVC buis, deze buis bevindt zich aan de bovenkant van je kast, tussen de beide plexi-glas platen in, door de kleine gaatjes kan het water uit de buizen naar beneden vallen. Onder stijgt het waterpijl, en wanneer het een bepaalde hoogte berijkt wordt het 'afgetapt' en stoomt het naar een reservoir.

Het is maar een ideetje, of het goed uitvoerbaar is betwijfel ik..

• FireStarter
Denk het niet dat wordt een ingewikkeld mechanisme. Ik zat te denken aan gewoon een vacuum waterval effct te maken. Die pomp maakt toch niet contineu dezelfde druk. Ik denk dat je dan nog steeds het water ziet stromen. En het belangrijkste punt is dat ik mijn mobo en alles wel moet blijven zien.

w00t

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

Ik denk niet dat je dat goed zichtbaar kan laten lukken, wel kan je bellen vanaf de bodem op laten steigen met een neon erachter...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik raad je eerder componenten lijm aan dna kit omdat componenten lijm beter hecht en het dan ook echt dicht en vast zit! vraag voor meer info bij de metaal zaak.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Als je echt een waterval-idee wilt krijgen, zul je er lucht in moeten laten (anders zit de hele ruimte vol met water en valt er weinig meer te watervallen). Condens moet je voor lief nemen.
Je zou ook kunnen proberen om een soort aflopend profiel erin te bouwen, hetzij door het (waterdicht!) tussen de platen te plakken, hetzij (waarschijnlijk ook mooier) door de platen in een schuin neer te zetten. Dus een raam van linksboven naar rechtsonder bijvoorbeeld. Dus dat de linker onderhoek van je zijkant zonder raampje is.

Enne, misschien overbodig, maar toch voor de zekerheid; ook de schroefgaten goed waterdicht maken natuurlijk en uiteraard het hele systeem eerst terdege testen in een kast zonder enige elektronica. Want het zou zonde zijn van je peeceetje als zoiets lekt...

• FireStarter
Op donderdag 06 juni 2002 00:14 schreef ReseTTim het volgende:
ik raad je eerder componenten lijm aan dna kit omdat componenten lijm beter hecht en het dan ook echt dicht en vast zit! vraag voor meer info bij de metaal zaak.
Hehe ik zie het al voor me, "Hallo kunt u mij helpen, ik wil graag een waterval maken in mijn computerkast en.. :D".
Op woensdag 05 juni 2002 23:38 schreef Acidfire het volgende:
Ik denk niet dat je dat goed zichtbaar kan laten lukken, wel kan je bellen vanaf de bodem op laten steigen met een neon erachter...
In de kast komen:
• 38x blauwe ledjes te zitten in HDDVU formatie.
• 1x blauwe CCFL 10 CM.
• 1x rode CCFL 30 CM.

+ misschien nog een groene maar dat weet ik niet zeker. Ik ga het idee ook overnemen van die controlbus in die CDrom drive gemonteerd. Met een Gfx LCD 240*128 ervoor.

Misschien is zit wel merkbaar. Water wat van boven naar beneden word gepompt/valt + bellen die van beneden naar boven gaan [duh :D ] .

Misschien. Hier moet hard over nagedacht worden, dat weet ik nu al. Zou zo'n heel vlak met stromendwater ook goed zijn voor mijn casetemp?

w00t

Verwijderd

38 blauwe leds? naja 70 euro kan er vast nog wel bij op een kast van z'on 300!

• FireStarter
70 EURO???

Ik zeg 29,25 EURO.

Is wel fel, maar wel mooi. Die kast word mooi als het mooi word uitgevoerd. Alleen daarover wil ik hier over verder praten.

w00t

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Tijntje

Hello?!

Ga je dat systeem dan ook waterdicht maken? Ik bedoel dus als jij naar een LAN party sjouwt dat er geen water in je kast lekt als je loopt te wiebelen met dat ding.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Kan je niet beter (ivm met krassen en zo) gehard glas gebruiken ipv kunststof. Overigens zal je er wel lucht bij moeten laten anders zie je nada van je waterval. Als je trouwens toch bezig bent, waarom maak je er niet een soort van landschap (met een waterval) in? *D

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

na-aper ik ben lekker verder :)

Ik maak trouwens gewoon een reservoir in de zijkant. Ik heb de maten al. Er zal zo'n 2 liter in kunnen. In totaal wordt het 34mm breed 280mm hoog en 340mm lang. Ik gebruik 5mm plexiglas. Deze ga k vervolgens kitten met siliconenkit. Boven komt een aansluiting en beneden ook :).
Ik maak er dus geen waterval van omdat dat de werking van de waterkoeling drastisch zal verminderen.

specs

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

Op donderdag 06 juni 2002 12:44 schreef executor het volgende:
na-aper ik ben lekker verder :)
Pics??? :P

#StopBurningStuff

• Tripp

Tripp

Wreah

Op donderdag 06 juni 2002 12:51 schreef Cookiemonstar het volgende:

[..]

Pics??? :P
Rustig rustig, zo ver ben ik nog niet:). Ik heb alleen de maten al laten zagen. Alleen heeft die knurft iets verkeerd gezaagd |:(.

Pics maak ik er zeker van :). Ik wacht nog op me waterblok.

specs

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Leuk id, maar met al dat kletterend water zou ik ook maar een toilet in de buurt modden :P

Alleen:           DE GROETJES

• Tripp

Tripp

Wreah

Je had ook nog de opmerking dat het eventueel als radiator zou werken. Nou dat is dus _niet_ het geval. Ik zou als ik jou was apart aasluiten :)

specs

Pagina: 1