Hi,
Ik ben laatst over gegaan naar de SIP spoof methode icm een linux based firewall/router.
Nu heb ik nog steeds problemen met de modem.
Ten eerste is na elke reboot van de modem het vinkje bij DNS server weer teruggezet, terwijl dit juist uit moet zijn bij de SIPSpoof. Ten tweede staat de firewall nog aan, en is er bijv. een defserver gedefinieerd.
Dit uitzetten heeft geen nut, want als de modem weer opnieuw opgestart wordt, zijn deze instellingen weer teruggezet.
Via FTP de files nat.ini en ip.ini bewerken en terugzetten lukt ook niet, bij het terugplaatsen krijg ik iets in de richting van niet genoeg rechten...
Hieronder mijn IP.ini en NAT.ini:
IP.ini:
En misschien nog wel belangrijker, hoe ik dit weer goed krijg!
Ik ben laatst over gegaan naar de SIP spoof methode icm een linux based firewall/router.
Nu heb ik nog steeds problemen met de modem.
Ten eerste is na elke reboot van de modem het vinkje bij DNS server weer teruggezet, terwijl dit juist uit moet zijn bij de SIPSpoof. Ten tweede staat de firewall nog aan, en is er bijv. een defserver gedefinieerd.
Dit uitzetten heeft geen nut, want als de modem weer opnieuw opgestart wordt, zijn deze instellingen weer teruggezet.
Via FTP de files nat.ini en ip.ini bewerken en terugzetten lukt ook niet, bij het terugplaatsen krijg ik iets in de richting van niet genoeg rechten...
Hieronder mijn IP.ini en NAT.ini:
IP.ini:
NAT.iniconfig forwarding=on firewalling=on redirects=on sourcerouting=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=nat
apadd addr=10.0.0.138/8 intf=eth0 broadcastip=10.255.255.255 addroute=no
rtadd dst=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=mijn.ips.ip.adres/32 gateway=10.0.0.138 metric=1
rtadd dst=10.0.0.0/8 src=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138
Iemand enig idee wat hier niet aan klopt?defserver addr=10.0.0.150
En misschien nog wel belangrijker, hoe ik dit weer goed krijg!
Godfather Bodybuilding topic reeks