Toon posts:

chello installatie :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mn ouders thuis hebben ze vandaag chello geinstalleerd. Het was mijn oude pc dus er zat nog een oud ISA Realtek kaartje in.

Net via Beheer op afstand in XP effe gekeken in apparaatbeheer of hun 3COM erin zit, nee hoor, nog steeds mn oude kaart!

Dit kan toch niet? Begrijp ik het nu goed, heeft die installateur nu gewoon die 3COM in zn zak gestoken en ons laten zitten met een verrotte ISA kaart?

En in de Chello FAQ staat nog wel dat je geen andere kaart mag gebruiken/behouden omdat ze per se willen dat je de 3COM gebruikt!?

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

Midas

Thunderbirds are go!

Ik kan wel zeggen bel ff op, maar dat schijnt bij Chello niet echt de manier te zijn om effectief te communiceren. Ik ben echter bang dat er niks anders op zit.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-quote-
Algemene Voorwaarden:
6.2 Installatie van de netwerkkaart vindt niet plaats indien de Klant naar het oordeel van UPC al beschikt over een vrije en goed functionerende netwerkkaart. De door UPC geïnstalleerde netwerkkaart wordt eigendom van de Klant.
-end-

Een netwerkkaart werkt of werkt niet ... dus of het nu een oude isa kaart is die door jouw is geinstalleerd of dat het een kaart is van de installateur, dat maakt helemaal niet uit ..
Wat zijn de specificaties trouwens ?
Als ut egt zo'n oude pc is had die monteur er ook een oude isa nic in gezet en dat je nog steeds met een isa nic gezeten ..
De meeste monteurs laten tevens de nic die door chello wordt geleverd meestal achter ... maar dit is niet verplicht en dit hoeft dus ook niet, tis maar net welke monteur je treft.
En tegenwoordig installeren ze alleen nog maar Realtek kaartjes (af en toe ook nog 3com bij evt. problemen met realtek in bepaalde pc's) ... bezuinigingen bezuinigingen bezuinigingen ..

Verwijderd

Topicstarter
nou, nogal lullig, soms kom ik met minn pc thuis en dan dauw ik mn USB netwerk kabel ertussen. Dan kan ik dus maar 10mbit gebruiken want dat is die ISA kaart, en niet de 100mbit, nogal een verschil he.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ik snap het niet?? je wilt met een kabel (USB??) internetten??

Chello is zowieso maar 10 mbits..... dus snap niet precies wat je nu bedoeld..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Ik had ook al een NIC, maar heb gewoon gevraagd of ik de NIC van hem mocht hebben en dus liet hij hem achter. Ik had nl. wel van tevoren de voorwaarden gelezen.
(Laptop aan laten sluiten en gezegd dat ik daarna een desktop wilde aansluiten :))

Ik kreeg overigens een pci Realtek 100mbit kaart. Indien je geen pci sloten vrij hebt, dan krijg je een 3com 10mbit kaart, maar daar zijn ze nogal zuinig op.

Voor de EUR 15 van het netwerkkaartje zou ik bij UPC niet moeilijk doen, want het is goedkoper en sneller om er een in de winkel te halen...

• Enforcer
  • Niet online
En dit is dus juist de reden dat chello geen 2e nic heeft geinstalleerd...
Interne netwerkjes mogen 'officieel' niet ... maw. die nic die erin zit wordt of gebruikt voor internet of voor je interne netwerk.
En zoals ik al zei.. als het egt om een oud ding gaat dan hadden ze er nog een isa kaart ingezet van 10mbit ..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 22:14 schreef miel het volgende:
ik snap het niet?? je wilt met een kabel (USB??) internetten??

Chello is zowieso maar 10 mbits..... dus snap niet precies wat je nu bedoeld..
ik bedoelde eigenlijk een netwerk tussen 2 pc's, om te gamen of bestanden over te zetten, en dan maakt het nogal wat uit of je een 10 of 100 mbit kaart hebt.

Verwijderd

Topicstarter
in de faq van chello:

ik heb al een netwerkkaart, kan die voor chello gebruikt worden?

Nee, wij ondersteunen alleen ethernetkaarten die
door onze eigen technici zijn geleverd en geïnstalleerd, zodat je verzekerd bent van chello kwaliteit. De kaart zit bij de installatiekosten inbegrepen.

snappen jullie het nog? En nee, het is trouwens geen oude pc, een nieuwe. Maar die @homos hadden er een ISA ingezet op zijn vorige verblijfplaats.

• Enforcer
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 21:25 schreef Mr.SubZero het volgende:
Bij mn ouders thuis hebben ze vandaag chello geinstalleerd. Het was mijn oude pc dus er zat nog een oud ISA Realtek kaartje in.
Hmmm ... wie zit nou wie te bedonderen ? :)
Geen oude pc ? Wel oude pc ? Bla ..
Mahgoed.. ff ontopic:
Dus jij vindt dat chello maar een nieuwe nic had moeten installeren omdat jij zonodig wil netwerken met je eigen pc ? Vreemd... waar hebben ze chello voor genomen ? Om te internetten tog ? Of om alleen maar een extra kaart te krijgen die jij perse wil gaan gebruiken voor netwerken ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 22:28 schreef Enforcer het volgende:

[..]

Hmmm ... wie zit nou wie te bedonderen ? :)
Geen oude pc ? Wel oude pc ? Bla ..
Mahgoed.. ff ontopic:
Dus jij vindt dat chello maar een nieuwe nic had moeten installeren omdat jij zonodig wil netwerken met je eigen pc ? Vreemd... waar hebben ze chello voor genomen ? Om te internetten tog ? Of om alleen maar een extra kaart te krijgen die jij perse wil gaan gebruiken voor netwerken ?
Bedonderen? Waar Chello nu op is gezet is een P3-733 512MB Kingston, mijn oude pc dus. Nu heb ik een Athlon XP1900+
Snap je?? *D

Ik vind dat ik recht heb op een nieuwe NIC ja, omdat ik die pc ook gebruik voor netwerken.

• Enforcer
  • Niet online
PIII ? Zit daar nog isa sloten in dan ? Mahja.. je moet gewoon maar ff bellen met de helpdesk en dan niet met dat verhaaltje aankomen voor je netwerk .. maar gewoon zeggen dat je een nieuwe pc hebt en dat daar geen isa sloten inzitten.. of ze dus een pci nic willen opsturen aangezien je deze 'eigenlijk' had moeten krijgen van die installateur.. Doen ze wel .. je moet alleen weer voor een eurotje of 10 bellen naar de helpdesk :) en voor 5euro meer heb je een nic uit de winkel.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
En je hebt ervoor betaald, ook niet onbelangrijk!!!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Ik zal ff een heeeeel snel en goed antwoord geven (zelf installateur van chello/@home/Casema)
1. Zodra er al reeds een NIC in de PC zit mag de monteur er GEEN! tweede NIC bijplatsen...
2. Er mogen GEEN! kaarten uitgehaald worden...

En dat was het dan... Zodra punt 1/2 is uitgevoerd zodra er een controleur langs komt is de monteur de L*L... en die monteur heeft dat kaartje echt niet in zijn/haar zak gestopt... dat past namelijk niet.... :)

n54 power!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:43 schreef TMDevil het volgende:
Ik zal ff een heeeeel snel en goed antwoord geven (zelf installateur van chello/@home/Casema)
1. Zodra er al reeds een NIC in de PC zit mag de monteur er GEEN! tweede NIC bijplatsen...
2. Er mogen GEEN! kaarten uitgehaald worden...

En dat was het dan... Zodra punt 1/2 is uitgevoerd zodra er een controleur langs komt is de monteur de L*L... en die monteur heeft dat kaartje echt niet in zijn/haar zak gestopt... dat past namelijk niet.... :)
collega's ;)
Pagina: 1