Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Quake 3 casemod in de maak!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg vaak heb ik kwijlend zitten kijken nar de casemods van andere. Na lang nagedacht te hebben, heb ik besloten er zelf ook 1 te maken.
Het is idee is mn kast helemaal zwart te verven, in de zijkant een raam te maken, daar met papier en pritstift een Q3 logo op te plakken, en daarna het raam ook zwart verven. Als ik dan dat papier weg haal, krijg ik dus een Q3 logo in het zwarte raam. Achter het raam wil ik een rode ccfl hangen, zodat het Q3 logo rood oplicht. Verder wil ik mn cdwriter en dvd stealthen, en zwart verven met het Q3 logo, daarna in 2 5.25 inch plaatjes eeen 80mm fan plaatsen.
Ook wil ik een enermax fan nemen, en daar dan in de zijkant rode ledjes plaatsen, zodat je de rode lichten op de bladen ziet.
Samen met een fan aan de achterkant moet er dus een goede airflow kunnen ontstaan:D.
Ik wil ook een baybus maken, waarbij ik de ccfl aan en uit kan zetten, (en er een rood ledje gaat branden), en ik de fans kan schakelen van 5v naar 12v. Bij iedere stand moet er dan een andere kleur zijn, iig rood en de andere kleur weet ik nog niet.
Hebben jullie nog ideeen? Owhja, ik heb nou ff nie zo veel tijd, dus het kan wel een weekje of 2 gaan duren voordat ik ermee begin:'(

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Op woensdag 05 juni 2002 21:16 schreef LaswA het volgende:
Heel erg vaak heb ik kwijlend zitten kijken nar de casemods van andere. Na lang nagedacht te hebben, heb ik besloten er zelf ook 1 te maken.
Het is idee is mn kast helemaal zwart te verven, in de zijkant een raam te maken, daar met papier en pritstift een Q3 logo op te plakken, en daarna het raam ook zwart verven. Als ik dan dat papier weg haal, krijg ik dus een Q3 logo in het zwarte raam. Achter het raam wil ik een rode ccfl hangen, zodat het Q3 logo rood oplicht. Verder wil ik mn cdwriter en dvd stealthen, en zwart verven met het Q3 logo, daarna in 2 5.25 inch plaatjes eeen 80mm fan plaatsen.
Ook wil ik een enermax fan nemen, en daar dan in de zijkant rode ledjes plaatsen, zodat je de rode lichten op de bladen ziet.
Samen met een fan aan de achterkant moet er dus een goede airflow kunnen ontstaan:D.
Ik wil ook een baybus maken, waarbij ik de ccfl aan en uit kan zetten, (en er een rood ledje gaat branden), en ik de fans kan schakelen van 5v naar 12v. Bij iedere stand moet er dan een andere kleur zijn, iig rood en de andere kleur weet ik nog niet.
Hebben jullie nog ideeen? Owhja, ik heb nou ff nie zo veel tijd, dus het kan wel ff gaan duren voordat ik ermee begin:'(
klinkt allemaal leuk en aardig, maar waarom kom je daar nu al mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de onderdelen wel al gaan bestellen, maar om die te kunnen bestellen moet ik weten wat ik wil maken.
Op 21 juni is er bij ons op school een soort LAN-party, en dan wil ik hem af hebben, dus zo lang zal het niet duren.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Op woensdag 05 juni 2002 21:20 schreef LaswA het volgende:
Ik wil de onderdelen wel al gaan bestellen, maar om die te kunnen bestellen moet ik weten wat ik wil maken.
Op 21 juni is er bij ons op school een soort LAN-party, en dan wil ik hem af hebben, dus zo lang zal het niet duren.
okee, ik zou zeggen: veel plezier met modden, ik neem aan dat je het resultaat toont?

Verwijderd

Topicstarter
zal wel lukken:D
ik wilde ook kijken of er mensen nog andere ideeen hadden waar ik nog niet aan had gedacht, maar als ik klaar ben krijg je het resultaat zeker te zien:D

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:20
Op woensdag 05 juni 2002 21:18 schreef dr.lowtune het volgende:

[..]

klinkt allemaal leuk en aardig, maar waarom kom je daar nu al mee?
Patsertje he...

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Op woensdag 05 juni 2002 21:36 schreef Skaah het volgende:

[..]

Patsertje he...
no comment......

Maarre, vind je een baybus waar je traploos het toerental kan regelen niet veel mooier?

Verwijderd

Topicstarter
Maarre, vind je een baybus waar je traploos het toerental kan regelen niet veel mooier?
zulke dingen weet ik dus nog niet. Ik weet wel dat ik er een ledje bij wil. Kan dat wel als ik er traploos het voltage kan regelen? Zulk soort dingen moet ik nog ff weten, want het wordt mn eerste mod en ik wil wel dat hij mooi wordt:D

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

als je wilt dat hij mooi word zou ik er echt heel erg de tijd voor nemen en niet in 2 weken (tot 21 juni) ff snel iets in elkaar flanzen. Je moet er echt de tijd voor nemen. Er zijn wel schema's te vinden voor het maken van een baybus met traploze toerntalregeling, heb zelf namelijk ook zo'n baybus gesoldeerd.

Verwijderd

aaah dat kan best wel in 2 weken man.... kheb die van mijn in een weekje gedaan en alles goed gelukt

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Op woensdag 05 juni 2002 21:56 schreef bloodnose het volgende:
aaah dat kan best wel in 2 weken man.... kheb die van mijn in een weekje gedaan en alles goed gelukt
pics?

Verwijderd

Zal wel veel zijn :D Toch maar enermax fans, geen papst?

(Ik ga nu eerst ff sparen voor versteker, oude zuigt, probeer je pa zover te krijgen dat ie ze compu daar koopt >:)

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus het id voor de fan vooronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.hansworkshop.com/images/product/proh_ledl.jpg maar dan rode ledjes

en dan Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/Quake3.jpg
dit als fanguard erop
:9~

Verwijderd

w000t das best nice, succes. Kom misschien wel helpen, dan kan het niet fout gaan :D

Verwijderd

is al eens gemaakt dus mayb kun je hier info vinden over hoe je het makkelijk kan doen: [topic=514873/1/25] :o

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

misschien wil ik proberen 2 ccfl's te plaatsen, en in de fan voorin 6 ledjes te plaatjes. Dat worden dan 3 rode en 3 blauwe. Bij mn baybus worden de ledjes blauw voor 5v , en rood voor 12v. Ook die bij die fan voorin worden dan de blauwe ledjes aan gezet als hij op 5v draait, en de rode als hij op 12 v draait. Die rode ccfl zet ik dan aan als al mn fannetjes op 12v draaien, en de blauwe gaat aan als de fannetjes op 5v draaien.
Ik denk dat ik geen regelbare weerstanden er in zet, want ik zet ze denk tog of voluit, of op 5v.
Mn baybus komt er dan zo uit te zien:
| b .b .b .b .b |
|___________|
r= rode led
b= blauwe led
x= schakelaar rode ccfl/blauwe ccfl
y= schakelaar voor casefan/cpufan
(let niet op de .., die staan er omdat er geen spaties kunnen staan)

Ik moet alleen nog ff een schema maken voor die baybus:D

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33

PoweRoy

funky!

suc6

[This space is for rent]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/Quake3.jpg
Dit is toch geen fanguard meer. Daar kan ik zelf mijn worstvingers nog doorheensteken. Sterker nog meer dan één moet ook wel lukken.

Verwijderd

Mjah veel suc6 dan maar ;)

Ga vandaag ook zelf aan de baybusjes voor me LianLi werken ;) heb die kast gister binnen gekregen ;)

1e frontplaat(5.25): 4x potmeter voor de fans
2e frontplaat(5.25): 6x on/off schakelaar voor 2x CCFL en 4x FAN :)

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 09:56 schreef DigitalFX het volgende:
Mjah veel suc6 dan maar ;)

Ga vandaag ook zelf aan de baybusjes voor me LianLi werken ;) heb die kast gister binnen gekregen ;)

1e frontplaat(5.25): 4x potmeter voor de fans
2e frontplaat(5.25): 6x on/off schakelaar voor 2x CCFL en 4x FAN :)
go sandjuhhhhhhhhh

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:16 schreef LaswA het volgende:
Hebben jullie nog ideeen? Owhja, ik heb nou ff nie zo veel tijd, dus het kan wel een weekje of 2 gaan duren voordat ik ermee begin:'(
Sorry hoor, maar volgens mij komt er niks door door zwart heen, dus oowk rood niet

Verwijderd

Topicstarter
Daar is dat papiertje met pritstift voor. Ik plak dan het papier in de vorm van het Q3 logo erop, spuit daar overheen, en haal daarna het papier weer weg. Zo is er dus een soort gat in de verf, waar dan het licht van de ccfl's door kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 09:53 schreef Judaz het volgende:
[afbeelding]
Dit is toch geen fanguard meer. Daar kan ik zelf mijn worstvingers nog doorheensteken. Sterker nog meer dan één moet ook wel lukken.
Ik denk niet dat ik zo vaak met mn vingers bij die fan zal zitten, en voor mn voete (die wel dichter in de buurt zitten) is hij wel groot genoeg >:)

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 11:56
Leuk id!

Ik zou ook goed de tijd er voor nemen vooral als het de eerste mod is. Voor schema's van baybus kun je kijken op http://www.fanbus.com/ ga naar lab en dan schematics page! Daar heb je alleen geen schema's voor reobussen (of hoe noem je die dingen waar je je fans taps gewijs kan aan sturen) Je kunt ook Bi-colored leds gebruiken die bijv rood zijn op 12volt en groen op 5- of 7volt. Maar je kunt ook alleen rode led's gebruiken die door de verschillende voltages meer (12V) of minder (5 of 7V) hard gaan branden. heb ik ook zo. Veel suc6 :9

Hopelijk lukt het je om er wat moois van te maken voor 21 juni! Als je alles kant en klaar koopt kun je best snel klaar zijn denk ik. Maar ik vind dat veel te duur (net als zo'n lasercut fanguard). ;)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
hoe wou je die fan guard ooit maken?
enneuh
je tenen kunnen er wel doorheen >:)

en een tikje en die dunne "draadjes" van je fanguard zijn gebroken >:)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10

Acid_Burn

uhuh

Op donderdag 06 juni 2002 10:13 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar volgens mij komt er niks door door zwart heen, dus oowk rood niet
Lees nog eens.. na het spuiten haalt ie het logo weg zodat dat dus nog doorzichtig is en de rest niet.

aan LaswA: Achter dat logo kan je dan mischien nog iets van kalkpapier plakken zodat je een egale rode gloed krijgt. Of je moet nog in je kast willen kunnen kijken door dat logootje, dan natuurlijk niet :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
aan LaswA: Achter dat logo kan je dan mischien nog iets van kalkpapier plakken zodat je een egale rode gloed krijgt. Of je moet nog in je kast willen kunnen kijken door dat logootje, dan natuurlijk niet
Kalkpapier? Wat is dat en waar kan ik dat kopen? Nee, ik hoef er neit meer doorheen te kijke, ik wil alleen dat het quake logo oplicht uit de zwarte zijkant :D

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Gewoon bij de boekhandel. Dit is het soort papier waar technisch tekenaars op tekenen als ze geen AutoCAD o.i.d. gebruiken. Het is melkwit, maar laat wel licht door, ideaal dus om iets op te projecteren of (in dit geval) licht difuus te verdelen. Kost geen ruk :)

• Heli0s
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Vette fan guard 8-)

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Verwijderd

Topicstarter
Thnx :D ik denk dat ik dan maar dat papier ga halen *D Zal denk ik ook wel mooi worden met die blauwe ccfl :9~

Verwijderd

zoiets als dit..??:

Afbeeldingslocatie: http://bumpy.hapklaar.com//images/eris/Q3logo1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 00:49 schreef Bumpy het volgende:
zoiets als dit..??:

[afbeelding]
Uhh jah. Die heb ik nog nooit gezien. Is die van jou? En die van mij kan ik dan ook naar blauw schakelen, zodat je aan mn ccfl ziet op welke standen mn casefans staan.
Hoe heb je ervoor gezorgd dat het hele teken even fel oplicht? Ziet er kewl uit :9~

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:53 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Lees nog eens.. na het spuiten haalt ie het logo weg zodat dat dus nog doorzichtig is en de rest niet.

aan LaswA: Achter dat logo kan je dan mischien nog iets van kalkpapier plakken zodat je een egale rode gloed krijgt. Of je moet nog in je kast willen kunnen kijken door dat logootje, dan natuurlijk niet :P
Hij had het over een zwarte kast... met daarin een zwart plexiglas erin... Dan gaat ie er een stikker op doen om hem zwart te spuiten en dan zet ie er een rood lichie achter... Niet errug slim dus |:( ... of ligt het aan mij?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op vrijdag 07 juni 2002 10:52 schreef JusticeFriends het volgende:
Hij had het over een zwarte kast... met daarin een zwart plexiglas erin... Dan gaat ie er een stikker op doen om hem zwart te spuiten en dan zet ie er een rood lichie achter... Niet errug slim dus |:( ... of ligt het aan mij?
ligt aan jouw
Het is idee is mn kast helemaal zwart te verven, in de zijkant een raam te maken, daar met papier en pritstift een Q3 logo op te plakken, en daarna het raam ook zwart verven.
Dus eerst een Logo op het plexie plakken, daarna spuiten, logo weghalen.. dan heb je dus een zwart 'raam' met een doorzichtig logo erop...

een beetje dit idee (even kijken bij het logo op de andere kant van de kast) maar dan simpeler :)

Het is mischien makkelijker om een logo uit je kast te zagen, alhoewel dan moet je wel een beetje lekker kunnen dremelen.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:57

Row

Naiz als het lukt :D

Verwijderd

Topicstarter
een beetje dit idee (even kijken bij het logo op de andere kant van de kast) maar dan simpeler
Toen ik die casemod had gezien, wist ik zeker dat ik er ook 1 wilde maken :D

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 15:02 schreef Maurice het volgende:
hoe wou je die fan guard ooit maken?
enneuh
je tenen kunnen er wel doorheen >:)

en een tikje en die dunne "draadjes" van je fanguard zijn gebroken >:)
It's possible, kijk maar naar die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/The_Y/fanmod.JPG

fanguard is twee mm dik inox staal, best wel stevig

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 08:44 schreef LaswA het volgende:

[..]

Uhh jah. Die heb ik nog nooit gezien. Is die van jou? En die van mij kan ik dan ook naar blauw schakelen, zodat je aan mn ccfl ziet op welke standen mn casefans staan.
Hoe heb je ervoor gezorgd dat het hele teken even fel oplicht? Ziet er kewl uit :9~
ja das mijn casemod, heb alleen het Q3 logo nog nooit gepost >:) tis gewoon een een rooie CCFL onderin de kast een stukje plexiglass achter het logo, turned out OK IMO. nee, heb er alleen maar een rooie achter, ander kant heeft al 2 groene en een blauwe

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 23:51 schreef The_amazing_Y het volgende:

[..]

It's possible, kijk maar naar die van mij:

[afbeelding]

fanguard is twee mm dik inox staal, best wel stevig
Dies kewl! Hoe heb je dat gemaakt? Is het makkelijk zelf zo'n fanguard te maken? Ik bedoel, die 19 euro die ze er bij xxlcases voor vragen is een beetje veel :(

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 23:56 schreef LaswA het volgende:

[..]

Dies kewl! Hoe heb je dat gemaakt? Is het makkelijk zelf zo'n fanguard te maken? Ik bedoel, die 19 euro die ze er bij xxlcases voor vragen is een beetje veel :(
deze is lasergesneden, gebaseerd op mijn eigen logo, een vriend van me heeft dat op zen werk gedaan, moest ik dat effectief de volle pot betaald hebben, dan had die grill mij toch zeker 50 à 70 pleuro gekost, dus die 19 pleuro is echt wel een meevaller.

19 is goedkoop voor lasercut, maar dat gaat aan die prijs omdat ze er dan zo een hele serie ineens maken, dit is een uniek exemplaar

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 11:56
En hoe is de progress???
is ie al bijna klaar??? 21 juni was je streven toch???
als je tijd/mogelijkheden heb lijkt het me wel leuk om het resultaat te zien. misschien kun je wat pics posten??? :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn 'fijne' school heeft besloten de LAN niet door te laten gaan :( en ik krijg van mn ouders onderdelen voor mn mod op mn verjaardag, wat dus 6 juli is :'( ik heb zelf al wel wat onderdelen besteld, maar tot nu toe heb ik alleen mn quake3fanguard en mn arctic silver 3 binnen. Ik ga trouwens niet met ccfls werken. Ik wil een glowpad gaan maken, met q3 logo, die ik dan ook kan switchen van blauw/uit/rood. Dan zie je ook mn zilveren rounded cables en mn zalman 5100Cu (die ik nog allemaal binnen moet krijgen :( )

edit:
ik krijg net (18:19) een mail dat mn bestelling naar de ptt gebracht is. Dat zal ik morgen dan wel binnen krijgen. Daarna kan ik in het weekend naar de gamma gaan voor plexi en naar een winkel voor mn schakelaars/ledjes)

• Novah
  • Laatst online: 23-11 10:57
Het is nu een maandje later, is ie klaar? We willen foto's! :9~ ik wil zelf namenlijk ook aan zon mod gaan beginnen, eerst kijken of het de moeite waard is. :)

Verwijderd

ja is ie nou een keer klaar, post ff pics :9

Verwijderd

waar blijven die pics................................

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
flasher >:)

Verwijderd

lol, ja, dit duurt wel aardig lang. of heppie geen webcam? dan zit ik hier helemaal voor nix te typen. IK WIL PICS!!

Verwijderd

Ik wil ook pics!!!!!!!!!!!!!!!!! Of is ie mislukt :7

Verwijderd

Hmm ikzelf vind het eigenlijk niks aan om een bestaand logo te maken in je kast. Niet dat ik het ooit gedaan heb, maar ik ben meer voor het creatieve, originele.

maar het neemt niet weg dat het een mooie kast wordt ;) als ik die kast http://www.bit-tech.net/article/63/2 hier zie vind ik het wel errug mooi :) ben benieuwd naar de picssss!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Denk dat ie niet eens meer aan dit topic denkt !!!
Als je pics wil moet je hem maar ff mailen denk ik,
want zoals ieder gezegd, hier typen is zinloos !

Verwijderd

SLOTJE lijkt me. maar dat is niet mijn beslissing.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Tja, nogal oud topic.. Beetje nutteloos ook om omhoog te kicken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.