[EL] Draadloos schakelen

Pagina: 1
Acties:

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:50

Alaksandus

Vae puto deus fio

Topicstarter
Hoi,

Ik wil het volgende doen, ik heb een infrarood ontvanger/zender. Als daar iemand doorloopt wil ik ervoor zorgen dat dat ene signaal doorgestuurd wordt over een radiografich signaal naar een bel die dan belt :)
De afstand moet max 100m kunnen zijn.

Ik wil de infrarood ontvanger/zender bij conrad kopen bestelnummer: 197211-89 / 197190-89

Ik weet helemaal nix van het radiografisch gebeuren dus zal wel wat uitleg nodig hebben :) maar ik heb al gezocht op google en circuitsonline maar ik heb zo snel nix kunnen vinden

Wie helpt mij en als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Koop anders een draadloze deurbel? In plaats van te schakelen met de drukknop, laat je dit doen door de schakeling die je bij Conrad wil gebruiken.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik denk dat jij een probleem gaat krijgen met de afstand tussen zender en ontvager, zeker als ze in een en de zelfde behuizing zitten. dan kan je namelijk rekenen op een dubbele afstand. 100 meter is trouwens al behoorlijk ver. dit is waarschijnlijk onmogelijk met 1 ledjes. misschien dat je een infaroodschijnwerper moet gebruiken, hebben ze ook bij conrad.
dat radio signaal, hoever moet het. de meest zendertjes halen wel 100 meter

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002

Alaksandus

Vae puto deus fio

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 08:36 schreef virus.elektro het volgende:
ik denk dat jij een probleem gaat krijgen met de afstand tussen zender en ontvager, zeker als ze in een en de zelfde behuizing zitten. dan kan je namelijk rekenen op een dubbele afstand. 100 meter is trouwens al behoorlijk ver. dit is waarschijnlijk onmogelijk met 1 ledjes. misschien dat je een infaroodschijnwerper moet gebruiken, hebben ze ook bij conrad.
dat radio signaal, hoever moet het. de meest zendertjes halen wel 100 meter
Ik heb een misschien wel een beetje vaag allemaal omschreven maar de infrarood wordt een soort van lichtsluis dus de afstand van zender en ontvanger is max 5m. Je zegt ook dat de meeste zendertjes wel 100m halen. Maar mijn vraag is hoe maak ik die dan of waar koop ik zo. Ik heb bij conrad wel zo'n setje gezien met een draadloze deurbel maar als ik die koop moet ik eerst de zender gaan slopen, ik maak er dus liever zelf een. Of het moet gewoon een één kanaals zender en ontvanger zijn waar je dan een bel of lichtje mee kan laten afgaan/branden.

Als een god in Nijmegen.