Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1x is leuk 2x is minder 3x is bagger. HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat dus helemaal de verkeerde kant op. Een grapje maken op ze tijd is leuk, je moet toch wat als je geen zinnige opmerkingen kan geven in een topic, dus ga je maar de grapjas uithangen. Er staan echt werkelijk dieptrieste-opendeur grappen in. En grapjes die in dezelfde topic zeker 4x herhaald worden (en 3x is baggerm kan je nagaan wat 4x is). Aangezien ik zelf al heb gereageerd kan ik nu niet meer in dit topic modden.
Dus... check hier

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tja, ik zou bijna denken dat die hele +1 grappig er gewoon uitgehaald moet worden. Standaard 'grappen' over RC5 koeien bij artikelen over super computers vind ik bijv. niet meer grappig.

Verwijderd

mooh!

Verwijderd

Femme: +1 Grappig eruit halen zou per definitie niet hoeven, dat er anders mee omgegaan moet worden is een punt en meteen een moeilijke.

Ik denk niet dat je er verstandig aan doet om de "beloning" voor grappige opmerkingen weghaalt.

Het probleem is dat je bij bepaald nieuws altijd voorspelbare reacties krijgt, DPC/RC5 is er één van, maar een grappig bedoelde RC5-grap kom je tegenwoordig overla tegen (gisteren nog in het Casio-MP3-horloge verhaal), maar dat gaat ook op voor de standaard AMD/INTEL/WINDOWS/UNIX "grappen" en andersoortige opmerkingen.

Het hoort er gewoon bij denk ik en persoonlijk vind ik het vreemd lezen als er staat:

"Hoeveel blokjes doet een Cray tegenwoordig" waar achter staat +2 Inzichtvol.

Da's nogal verwarrend voor de newbies?

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Mephisto_: ROTFLMAO!

Femme: wanneer voer je dan dat maximum van +2 voor grappen in? Is toch een goed systeem en net zo makkelijk te maken (lijkt mij) als een minimum van 0 voor overbodig e.d.?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 01:34 schreef Femme het volgende:
Tja, ik zou bijna denken dat die hele +1 grappig er gewoon uitgehaald moet worden. Standaard 'grappen' over RC5 koeien bij artikelen over super computers vind ik bijv. niet meer grappig.[/quote]Het probleem met Femme, en de andere Hardcore T.netters is, dat wij xx uur per dag op T.net zitten, en ook al een hele tijd, dus wij kennen die geintjes allemaal al lang. We kunnen zelfs voorspellen welke geintjes in welke threads gemaakt gaan worden.

De "nieuwere" mensen kennen ze nog niet, of vinden ze nog steeds leuk, omdat de frequentie dat de gemiddelde bezoeker T.net bekijkt, natuurlijk veel lager is dan de "hardcore" groep.

Sterker nog, de nieuwe mensen beseffen gewoon niet dat hun geintjes bij wijze van spreken voor de zoveelste keer uit de recycle bin komen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

gameover: precies!

Net als op /. Een tijdje terug postte hij in elke thread een posting met hotgrits en iets van het topic daarin. Tegenwoordig post er iemand in bijna elke thread iets over een beowulf cluster. In het begin was dat leuk, maar als je die elke dag ziet is dat niet fun meer. Echter kom je niet zo vaak dan rol je van je stoel :)

Al vind ik wel dat er humor en humor is. Nu houden de meeste mensen in Nederland van A. van Duin humor dus dat soort grappen en grollen (trollen?) worden omhoog gemod als 'grappig'. Doe je niets aan. Als iemand eens een Lebbis & Janssen kwaliteit grap post loopt hij grote kans -1 te krijgen ipv +1 grappig :D

Verwijderd

Maak er dan +1 HiHi of +1 Leuk bedoeld van.

Ik vind humor belangrijk, ook op een (so called) techneuten site als T.net.
Als het alleen maar serieus mag zijn, dan gaat de lol er ook gauw vanaf en dat lijkt me zonde.

Hoewel de harde-kern de meeste grappen nu wel kent, blijven sommige nog steeds leuk en is het de kunst om soms origineel uit de hoek te komen.

Otis: mag het ook Bert Visscher zijn of Waardenberg en De Jong?

Verwijderd

Dat mag :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 10:03 schreef Otis het volgende:

Al vind ik wel dat er humor en humor is. Nu houden de meeste mensen in Nederland van A. van Duin humor dus dat soort grappen en grollen (trollen?) worden omhoog gemod als 'grappig'. Doe je niets aan. Als iemand eens een Lebbis & Janssen kwaliteit grap post loopt hij grote kans -1 te krijgen ipv +1 grappig :D[/quote]Ik denk dat dat komt omdat de standaard "Andre van Duin humor" een stuk toegankelijker is voor de meeste mensen. Je hoeft er niet over "na te denken" om te zien dat het humor is.

Vandaar dat hier automatisch meer waardering voor komt, de mensen zien gelijk dat het als een geintje bedoelt is, en niet de een of andere Flamebait.

De andere humor gaat gewoon wat "dieper" en die zien sommige mensen gewoon helemaal niet, of moeten er eerst even goed over nadenken.

Dit verklaart natuurlijk ook hoezo de "Andre van Duin humor" veel meer gewaardeerd wordt, door het grootste gedeelte van onze bevolking...

Aannames zijn fataal.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Over 'grappig' wordt je het nooit eens. Het is ook verwarrend voor newbie moderators. Troll, Flamebait, Off-topic zijn technische termen - hebben te maken met het effect van een post op de thread, reacties die ze uitlokken etc. Grappig, inzichtvol, interessant en overbodig zijn meer waardeoordelen, waarbij je vaak ook nog beinvloed wordt door je kennis van het onderwerp. Daardoor verwordt modereren op niveau tot een soort poll op mening. Het enige wat je daar aan kunt doen is zorgvuldig selecteren van moderators. Het aantal modpuntjes dat je hebt verandert daar niets aan.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 03:24 schreef arjenk het volgende:
Over 'grappig' wordt je het nooit eens. Het is ook verwarrend voor newbie moderators. Troll, Flamebait, Off-topic zijn technische termen - hebben te maken met het effect van een post op de thread, reacties die ze uitlokken etc. Grappig, inzichtvol, interessant en overbodig zijn meer waardeoordelen, waarbij je vaak ook nog beinvloed wordt door je kennis van het onderwerp. Daardoor verwordt modereren op niveau tot een soort poll op mening. Het enige wat je daar aan kunt doen is zorgvuldig selecteren van moderators. Het aantal modpuntjes dat je hebt verandert daar niets aan.[/quote]Goedzo dat bedoel ik ook, maar weet je wat nog beter is ? Gewoon dat hele modereter gedoe afschaffen, en admins zelf erge reacties laten verwijderen gewoon.

Dat hele zooi werkt toch nooit en er wordt toch alleen maar over geklaagd. Er zijn wel meer dingen in de wereld dan modereten.

Verwijderd

Ulio: Mensen die 'toch' in hun redenatie gebruiken helpen daarmee hun redenatie om zeep: die bestaat nl. niet, OMDAT 'toch' de basis is van je redenatie.

/me gaat nu rustig zitten wachten totdat gameover aan oot gaat vertellen dat deze redenatie dus ook niet goed is :D

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Eurhmm...

Je kunt best "toch" in je redenatie gebruiken, als "toch" maar niet het uitgangspunt is van je redenatie.

Voorbeeld :

"Ik ben toch aardig ?"

: basis van aardig is toch (en een gebrek aan zelfvertrouwen :P ) en dus valt het weg.

"Ik denk dat Intel wel wint van AMD, omdat zij toch meer financiele reserves hebben"

: basis is van redenatie is Intel, maar het woord "toch" wordt wel gebruikt in de redenatie, maar vormt geen onzekere factor.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voorbeeld :

"Ik ben toch aardig ?"[/quote]Tenzij je deze zin niet in de vragende vorm uitspreekt:

"Ik ben toch aardig"

Dan is "toch" niet onzeker, maar ronduit arrogant, hadden we die versie al genoemd?

"En toch vind ik je aardig"

"toch", als in: ondanks alles.

/me wacht met Otis in de wachtkamer van de psych die ons allen ongetwijfeld komt halen voor een enkele reis Zon en Schild, echter nadat GaMeOvEr de noodzakelijke ver-her-aanpassingen op tekstueel gebied heeft ver-her-doorgevoerd.

Verwijderd

Misschien eens "-1 niet grappig" toevoegen aan het lijstje ?? :) Of "+0.5 grappig" ipv "+1 grappig"

• AntonT
  • Laatst online: 09:30

AntonT

One Ton!

Gewoon +0,2 grappig. Echte grappige dingen komen uiteindelijk dan wel goed terecht...

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Misschien eens "-1 niet grappig" toevoegen aan het lijstje ??[/quote]De doodsteek voor het modsysteem ...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gewoon +0,2 grappig. Echte grappige dingen komen uiteindelijk dan wel goed terecht...[/quote]Die is wel aardig. Maar dan de score wegen afhankelijk van hoe vaak een moderator die "grappig's" uitdeelt. +0.0001 grappig :)
Pagina: 1