tascam cd 302

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen die jullie met deze cd-speler hebben. De reden dat ik dit wil is dat het een supermooi model is en dat ie relatief goedkoop is voor wat ie bied. (899 euro) Uiteraard wil ik weten of ie een beetje duurzaam en betrouwbaar is en of ie lekker mixed. (alhoewel dat laatste een redelijk subjectief iets is)

Ik ben in deze niet geinterresseerd in informatie over alle andere merken dubbele cd-spelers (pioneer, denon, Numark) omdat ik m'n mening daar al ruimschoots over heb kunnen vormen.

Dit is hem trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.tascam.com/products/dj_products/cd302/cd302_main.jpg

En een linkje naar de specs.

Systeem | Strava

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tascam is errug goed.. dat weet ik gewon van de meeste spullen wat ze aflerveren..
verder weet ik niets van die:)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Heb ik wel wat van een kameraad van mij over gehoord (zit veel in het 'audio wereldje') Was er niet zo tevreden over, je kon voor dat geld al heel wat leukers halen had ie het over.

XXXVI

• Brakkie
  • Niet online
In welke zin was ie er niet tevreden mee? Was het apparaat technisch niet goed ofzo?

Systeem | Strava

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Het pro merk van teac, dus dat zit wel snor.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Op woensdag 05 juni 2002 21:20 schreef brakkie het volgende:
In welke zin was ie er niet tevreden mee? Was het apparaat technisch niet goed ofzo?
Ik heb er niet zon verstand van/interesse voor, hij vond de prijs veel te hoog voor wat het kan, dat sowieso... zal als ik er aan denk morgen wel eens weer vragen, dan spreek ik hem!

XXXVI

• Brakkie
  • Niet online
Ok, ben benieuwd wat ie er precies over te zeggen heeft. Persoonlijk vond ik 899 euro niet bepaald veel voor de mogelijkheden die dit spelertje volgens de specs bied.

Ben zeer benieuwd naar zijn ervaringen.

Systeem | Strava

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Fijn apparaat. Heb 'm zelf ook, maar toen kostte ie 2800 piek!

Er zijn/waren wat problemen met voortijdig eindigen van tracks, maar dat heb ik nog niet meegemaakt.

Wat ik super vind aan Tascam, is de kosteloze eprom update! Ik had, nadat ik van eprom versie 1.x naar 4.x ging, ineens extra cue points en +/-100% pitch e.d.

Tascam is kwalitatief heel erg goed, maar ik verwacht dat er eerdaags een speler van Tascam komt die de Pioneer 1000 serie en de Denon 9000 serie moet gaan bestrijden.

• Brakkie
  • Niet online
Mooi hier kan ik wat mee! Wat voor mij het apparaat erg aantrekkelijk maakt is de prijs van 899 euro en het feit dat je de bediening kan splitsen in 2 aparte panelen (toch?)

- Hoe gevoelig is de jog dial als je gaat pitch benden? Ik vind deze bij pioneer namelijk veel te gevoelig.

- Zitten er ook knopjes op om pitch mee te benden?

- Kan je lekker snel zoeken in nummers door middel van de jog dial?

Kortom zou je een kleine beschrijving kunnen geven over het apparaat? :7

Systeem | Strava

Verwijderd

de oude software was een beetje buggy idd. Maar als je kan upgraden lijkt me het wel ok voor dat geld

• THX
  • Niet online

THX

- Hoe gevoelig is de jog dial als je gaat pitch benden? Ik vind deze bij pioneer namelijk veel te gevoelig.
De gevoeligheid kan je instellen van 9 frames per draai tot 36 frames per draai

- Zitten er ook knopjes op om pict mee te benden?
Yep, dat is te programmeren door via Clear en Enter voor MODE2 te kiezen. Toets 4 is min-bend en toets 9 is plus-bend.

- Kan je lekker snel zoeken in nummers door middel van de jog dial?
Gebruik gewoon search en voor het fijne werk de jog.

Kortom zou je een kleine beschrijving kunnen geven over het apparaat?
Kom dan maar even hier spelen met dat ding. Omgeving R'dam... :Z

:7

• Brakkie
  • Niet online
Wat ik gewoon belangrijk vind aan een cd-speler is dat er snel mee te werken is. Zo te horen moet dat wel lukken met dit ding.

Bedankt voor het aanbod om hem uit te komen testen. Dat doe ik wel bij een winkel. Rotterdam is me toch wat ver. *D

Systeem | Strava

• THX
  • Niet online

THX

Laat ik in ieder geval voorop stellen, dat het apparaat heel veel kan voor dat geld. En degene die denkt dat dat wel meevalt, weet het dus gewoon niet. Ook de gemiddelde verkoper niet!!
Voor die tijd (een paar jaar geleden nu) was het een ZEER compleet apparaat. De diverse faderstart mogelijkheden (bijvoorbeeld samplestart via mengtafel!), waar Tascam Broadcast heer en meester in is, zijn er gelukkig ook in verwerkt. Dus hij is ook goed geschikt voor radiostudio's.

Toegegeven: de nieuwe Denon 9000 en Pioneer 1000 kunnen weer veel heftigere dingen, maar HALLO... wat een prijzen.. JEEEZ!! En we zijn twee jaar verder!

• Brakkie
  • Niet online
Hey THX,

Ik zag op je webpagina dat je de Tascam gekocht hebt in plaats van een 2500-f. Is ie veel beter dan een 2500-f? Daar heb ik namelijk regelmatig mee gedraaid.

Systeem | Strava

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

brakkie een vraagje, hoe kom je in hemelsnaam aan die prijs ? hij is spotgoedkoop, ik heb hier een foldertje van Tascam waar hij instaat voor € 1536,69. Vaag :?

Ikzelf ben heel tevreden van tascam ik heb de CD-160. En ga me binnekort de MD-301 MkII aanschaffen. Heb je daar ook zo'n leuk prijs je van ?

• Brakkie
  • Niet online
Als je het niet erg vind wacht ik even met vertellen waar ik hem wil kopen todat ik hem heb :D

Die MD-301 MKII is een wat nieuwer model en die heb ik er niet tussen zien staan.

Nog een pic.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiomidi.com/audiostore/images/cd302_lg.jpg

Systeem | Strava

• THX
  • Niet online

THX

Op donderdag 06 juni 2002 14:22 schreef brakkie het volgende:
Hey THX,

Ik zag op je webpagina dat je de Tascam gekocht hebt in plaats van een 2500-f. Is ie veel beter dan een 2500-f? Daar heb ik namelijk regelmatig mee gedraaid.
De 2500F werd gewoon oud. Kon niet veel TEGELIJKERTIJD!!

Voorbeelden:
Met de Tascam kun je in een lopende LOOP samplen.
Met CUE ingedrukt krijg je CUE-PLAY (zoals Pioneer), maar dan kun je iedere andere toets of pitchschuif gewoon bedienen en dat reageert dan ook!! De pitchschuif is zowiezo rete snel en reageert meteen! Een 2500F reageert op de pitch zodra je een andere toets loslaat. Tascam geheugenbeheer is gewoon beter.

Ik weet niet hoe een 2600F functioneert tov een 2500, maar die moet je ongeveer als cd-302 equivalent zien.

Voor de Denon had ik trouwens een van de eerste pioneer CDJ500 speler.

• Brakkie
  • Niet online
Ik heb bij feedback even gedraaid met de tascam en vond hem een stuk minder dan de Denon 2600f. De feeling is gewoon een stuk minder lekker. Ik ga nu nog een keertje testen met de Numark cdn-88. Daar hoor ik veel goede dingen over.

Systeem | Strava

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

Op donderdag 06 juni 2002 14:43 schreef brakkie het volgende:
Als je het niet erg vind wacht ik even met vertellen waar ik hem wil kopen todat ik hem heb :D
is hij van de vrachtwagen gevallen ofzo :Y)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb zelf de Numark 88. Die vind ik heel erg prettig werken, maar ik moet zeggen dat de specs van de Tascam ook wel erg indrukwekkend zijn hoor.

Ze hadden er wel een dikke effectenbak op mogen plaatsen. dan was ie nog spannender geweest... :)

• Brakkie
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 17:21 schreef w00Dy het volgende:

[..]

is hij van de vrachtwagen gevallen ofzo :Y)
Bij feedback hebben ze hem staan voor die prijs. Er is daar trouwens uitverkoop. Kijk maar op http://www.feedback.nl

Systeem | Strava

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik ben zelf geen DJ (ik ben geluidstechnicus), maar in de meeste FX-rekken die ze gebruiken bij het PA-bedrijf waar ik werk zitten vrijwel altijd Tascam MD/CD spelers in, voornamelijk omdat ze super robuust zijn en veel minder (bijna nooit) overslaan bij harde muziek. Dat ze gebalanceerd uit hebben is natuurlijk mooi meegenomen.

Samengevat: Tascam is inderdaad niet de goedkoopste aanbieder, maar wel één van de betere.

Specs? Zie ondertitel...

Pagina: 1