Toon posts:

chello weer lekker bezig :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kameraad van mij had weer is een keer problemen met zn chello verbinding dus hij belt me op
km = kameraad voor alle duidelijkheid

31/5/02
km : he heb jij iets gehoort van een storing ?
ik : neu maar ik zit bijna 60 km verder op dude
km : vreemd , de rest hiero heeft wel internet in de plaats
ik : zal er wel een storing zijn bij jouw in de straat ofzo , gewoon ff bellen
km : ok laterrrrr
1/6/02
km : g%^&**()%#$ die kut chello
ik : :? :? wat nu dan weer
km : net een brief gekregen dat mn internet is opgeschort
ik : huh ?? zomaar in 1 keer ?
km : neu had laatst al een mailtje gehad dat ik teveel downloade en ik heb de afgelopen 3 weken niet meer dan 10 gig binnen gehaald .
ik : wat staat er in die brief dan ?
km : kort samen gevat
* internet is opgeschort
* kost me 50 € om opnieuw aan gesloten te worden
* ik mag maar 5 gig in de maand downloaden
* kom ik boven die 5 gig moet ik 10 € per gig betalen
* en mn abbo gaat met 50 € omhoog
ik : wattuhhh ????? jezus jij bent genaaid

iemand toevallig ervaring met zulke geintjes van chello ?
bij chello willen ze hem niet verder helpen hij kreeg iemand van een call center tespreken die niks weet van alles en hem niet wou doorverbinden naar amsterdam

Verwijderd

daar heb jij toch niks mee te maken??

ik weet niet wat de datalimieten zijn bij chello, maar hij heeft vast emails gehad waar die een keer gewaarschuwd werd.
Ik moet wel zeggen dat áls hij zeg 10/15 Gb per maand download, ik het *bijzonder* kinderachtig zou vinden.

Verwijderd

Ik zou even in het contract kijken of er iets in staat over een datalimiet. Zonee, dan kunnen ze je niks maken.
Even een brief schrijven en eisen dat ze je weer aansluiten. Werkt dit niet, consumentenbond inschakelen. Wat denken die lui wel niet zeg. |:(

Verwijderd

Topicstarter
hij downloade wel veel ik schat een gig of 10 in de maand
films ed
maar dan zit je nog gemiddeld aan de 40 gig in de maand
er zijn volgens mij zat tweakers die dat ook redden

ik zal het hem is zeggen over dat contract

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als je een waarschuwwing hebt gekregen stop je toch wel even :?
maar van welk email adres kwam dat mailtje?

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

Midas

Thunderbirds are go!

Op woensdag 05 juni 2002 20:49 schreef BanDoge het volgende:
* internet is opgeschort
* kost me 50 € om opnieuw aan gesloten te worden
* ik mag maar 5 gig in de maand downloaden
* kom ik boven die 5 gig moet ik 10 € per gig betalen
* en mn abbo gaat met 50 € omhoog
Abbo met 50 euro omhoog? Dat is 100% verhoging. Lijkt me niet echt waarschijnlijk. Wat het een e-mail of een ouderwetse brief?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 21:04 schreef Hielkej het volgende:
als je een waarschuwwing hebt gekregen stop je toch wel even :?
maar van welk email adres kwam dat mailtje?
van chello zelf
Op woensdag 05 juni 2002 21:43 schreef Midas het volgende:

[..]

Abbo met 50 euro omhoog? Dat is 100% verhoging. Lijkt me niet echt waarschijnlijk. Wat het een e-mail of een ouderwetse brief?
ouderwetse brief
ik zal hem v/d week wel ff inscannen als mn kameraad langs komt

chello komt geloof ik toch een paar miljoen tekort dus met zulke acties kunnen ze weer een maand verder leven moet je maar denken

Verwijderd

het kan idd vaag zijn wat mijn ex-werkgevers tegenwoordig teveel beschouwen, maar ik heb een vermoeden.

ten eerste laten ze mensen 100% met rust totdat ze last van hun ondervinden. stel dat iemand op je router klaagt over traag internet, gaan ze kijken. als dan blijkt dat 1 of 2 gebruikers 90% van de capaciteit opslokken (leechen) dan zullen ze die mensen pakken met eerst de brief, later met de drastische actie van afsluiten en limiet erop als hij terugkomt. Als je de eerste brief gehad mag je niet over de 5 gig in een maand heengaan. Dit lijkt mischien weinig maar de gemiddelde chello klant haalt dat niet eens.

Er is niet duidelijk te zeggen wanneer chello ingrijpt. dit kan zijn bij 25 gig per maand, maar anderen kunnen vrolijk 50 gig binnenhalen terwijl ze nooit problemen krijgen. dit ligt puur aan hoeveel mensen die lijn moeten delen.

ps. je kan niets tegen chello beginnen in dit geval. ik quote artikel 9 van de acceptable use policy:

"9.2 De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort.
9.3 UPC behoudt zich het recht voor om controles uit te voeren op het gebruik van haar netwerk en het verbruik van bandbreedte door individuele Klanten, zulks in verband met het verbruik.
9.4 Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn onder andere, maar niet beperkt tot: extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen, de Klant indelen in een andere tariefgroep dan de op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk opschorten of beëindigen als bedoeld in artikel 21. UPC zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen.
9.5UPC is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die het gevolg is van bovengenoemde maatregelen van UPC.
9.6 UPC staat er niet voor in dat dataverkeer doorgegeven door of naar de Klant door middel van de chello Service binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke staat wordt ontvangen. UPC aanvaardt ter zake geen aansprakelijkheid."

ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:44
Op donderdag 06 juni 2002 12:09 schreef Chellosupport het volgende:
*uitleg*
Dus ik verwacht dat hij wel wat meer deed als 10 gb/week, dus 40gb/maand.

Houd er rekening mee, een gemiddelde chelloer zit niet eens aan 10 gb/maand, laat staan per week.

Hij zit er gewoon overheen. Hij is gewaarschuwd, en hij luister niet.

UPC/Chello zou dit soort dingen nooit doen als er geen compleet leger advocaten etc eerst alles had gechecked, dus zo goed als 100% zeker staan ze hier gewoon in hun recht met hun AUP/contract en whatever...

I want to live forever, so far.. so good.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou jongens is dit nieuw ? Nee toch, dit is al vaker langs geweest hier, lange postings over geweest en uitgebreid besproken.
Ik zou zeggen, zoek zo'n draadje op en lees daar ff wat de ervaringen zijn. ;)

Verwijderd

hier hebben ze het er ook over!!!

[topic=476032/1/50]

Verwijderd

[quote]
ten eerste laten ze mensen 100% met rust totdat ze last van hun ondervinden.
[quote]

Ehmmm ik weet niet maar je hebt van een constante connectie van 100kbps toch echt wel minder last op je routers dan van die kazaa rotzooi die de "gemiddelde" niet leecher op z'n pc heeft draaien. Kazaa en die andere bagger is gewoon de grootste stoorzender, werd me laatst trouwens bevestigd door iemand van chello zelf " 70% van de bandbreedte wordt ingenomen door die rotzooi ", werd overigens wel direct bij gezegd dat ze hard bezig waren met een projectje om dit te blocken.

Chello moet gewoon niet zo lopen zeiken. 100 gulden in de maand is te veel om alleen maar te browsen. En die brief marc, tja ik had em ook en heb ff rustig gedaan, en heb nog cheloooooo nananananananaa

Als ze dit trouwens doorzetten moeten ze ook maar eens de reclame aanpassen ( als ze hier nog geld voor hebben LOL ) sneller dan snel, altijd online blablabla --> CHELLO: VOOR 50EURO PER MAAND 5Gig DATAVERKEER, let eens op hoe weinig mensen er dan nog maar chello nemen.

Oplossing voor het hele probleem:
1:SNMP Stats voor iedereen toegankelijk maken via members.chello.nl/~user/stats.htm
2:DATALIMIET doorgeven in je contract, kom je eroverheen loopt je download snelheid van 210 terug naar 10, ken je nog net gamen en een beetje rond browsen.
3: Programma aanschaffen/maken die dit dus even gaat fixen, scheelt een hele zooi papier werk en de gebruikers kunnen gewoon niet klagen over afgesloten lijnen.

Chello zal nu wel zeggen dat dit niet mogelijk is, nou BULLSHIT wat doen ze bij al die universiteiten dan? NOU, pecies, daar ligt een nog veel sneller netwerk en ken je ook gewoon je stats uitlezen, enige wat ze hier niet doen dan is de snelheid naar beneden brengen, maar das vast wel zo te regelen met een app.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op donderdag 06 juni 2002 12:09 schreef Chellosupport het volgende:
knip
ben ook afgesloten sinds woensdag middag, ik heb echter geen waarschuwings brief / mail / tel gehad. Kan ik nog wat beginnen in de zin van sneller aangesloten worden of de 1e officiele waarschuwing laten vervallen oid?
Pagina: 1