Kabelaansluiting+modem in meterkast?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
Hoi,

Ik krijg binnenkort kabelinternet van @home.
Ik wil graag mijn modem in de meterkast hebben in verband met een router.
Bj ons komt de dikke groene kabel binnen bij de tv, dat is ongeveer 8 meter vanaf de tv, en ik heb begrepen dat als je kabel in de woonkamer binnenkomt je modem in de woonkamer geplaatst word.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is je modem toch naar de meterkast te verhuizen, eventueel nadat hij geplaatst is?
Ik heb nog wel een stuk dunnere groene coax liggen van ongeveer 8 meter en als die het niet haalt an ik er wel aan komen.
En die stekkertjes zijn ook geen probleem, maar is het mogelijk?
I geloof dat de monteur een splitter plaatst?
Kan ik dan de kabel naar het modem gewoon verlengen?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46381

Op woensdag 05 juni 2002 20:47 schreef j_iscool het volgende:
Hoi,

Ik krijg binnenkort kabelinternet van @home.
Ik wil graag mijn modem in de meterkast hebben in verband met een router.
Bj ons komt de dikke groene kabel binnen bij de tv, dat is ongeveer 8 meter vanaf de tv, en ik heb begrepen dat als je kabel in de woonkamer binnenkomt je modem in de woonkamer geplaatst word.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is je modem toch naar de meterkast te verhuizen, eventueel nadat hij geplaatst is?
Ik heb nog wel een stuk dunnere groene coax liggen van ongeveer 8 meter en als die het niet haalt an ik er wel aan komen.
En die stekkertjes zijn ook geen probleem, maar is het mogelijk?
I geloof dat de monteur een splitter plaatst?
Kan ik dan de kabel naar het modem gewoon verlengen?
volgens mij mag de afstand vanaf het aansluitpunt tot het modem niet meer zijn dan 1 meter. Optie is dus volgens mij alleen om zowel de kabel (radio/tv) als het kabelmodem naar de meterkast te verhuizen en dan radio/tv te verlengen naar je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
Op woensdag 05 juni 2002 20:50 schreef masteroni het volgende:

[..]

volgens mij mag de afstand vanaf het aansluitpunt tot het modem niet meer zijn dan 1 meter. Optie is dus volgens mij alleen om zowel de kabel (radio/tv) als het kabelmodem naar de meterkast te verhuizen en dan radio/tv te verlengen naar je woonkamer.
Maar mag je dit zelf doen?
Ik dacht namelijk dat je daar een boete voor kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

[..]

De afstand mag behoorlijk lang zijn (desnoods tientallen meters). Echter: coax is storingsgevoeliger (met name als er 'buiten' al veel coax ligt en veel duurder dan utp.

Ten tweede zou indien het coax wel doorgetrokken werd, tv/radio helemaal niet naar de meterkast te hoeven. De splitter wordt immers wel direct bij binnenkomst in het huis geplaatst.

Ook al kan een lange coax kabel, toch zou ik ivm de kans op storing het kabelmodem niet te ver wegzetten en een utp kabel naar de meterkast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
Op woensdag 05 juni 2002 20:53 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Als jij brakke contructies in je huis maakt kunnen je buren daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10304

Op woensdag 05 juni 2002 20:53 schreef j_iscool het volgende:

neen. CAI is eigendom van Essent. alles wat achter de doos zit is van/voor de klant. het modem en de daarvoor nodige aansluitingen op de CAI blijven ook eigendom van Essent.
niet echt. probleem wat je KAN krijgen is een slecht of niet werkende internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
Op woensdag 05 juni 2002 20:55 schreef Rukapul het volgende:

[..]

De afstand mag behoorlijk lang zijn (desnoods tientallen meters). Echter: coax is storingsgevoeliger (met name als er 'buiten' al veel coax ligt en veel duurder dan utp.

Ten tweede zou indien het coax wel doorgetrokken werd, tv/radio helemaal niet naar de meterkast te hoeven. De splitter wordt immers wel direct bij binnenkomst in het huis geplaatst.

Ook al kan een lange coax kabel, toch zou ik ivm de kans op storing het kabelmodem niet te ver wegzetten en een utp kabel naar de meterkast leggen.
Daar zeg je in een keer iets!
Das natuurlijk ook een goede oplossing, een utp-kabel naar de router in de meterkast!
Ik denk dat ik dat dan maar doe, is nog makkelijker ook!
Dat was de enige oplossing die ik nog niet had gehad!

En nu maar hopen dat de monteur het niet erg vind dat er al een utp-kabel van bover achter het aansluitpunt langsloopt(Ja, ik heb toch ook een netwerk nodig! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Ik heb hier hetzelfde. Meterkast zit 10 meter bij het AOP (dus waar je kabel binnenkomt) vandaan :(

Bij het AOP heb ik een splitter gedaan. Daarvandaan loopt een COAX-kabel naar de meterkast en daar heb ik weer een verdeelblok. Op dat blok zit het kabelmodem en dat werkt perfect.

Ik heb echter geen troep van de Gamma o.i.d. gebruikt, maar uitsluitend Hirschmann spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

[..]

Wat ik van coax weet is dat het juist minimaal 1 meter moet zijn, dit omdat het anders zijn (impedantie) eigenschappen verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 21:57

TMDevil

Blaat

Ik ben zelf @home instalatuur en ik Fix de kapote situaties.... :)
Zodra er Gamma Coax(Eigen COAX) aanwezig is tussen de inkomende groene kabel en de modem zal het niet onder steund worden en zal er nix gedaan worden. Dan wel werkend gebouw (dwz de orgineele situatie)...

Als je iets wil wijzigen dan zal je de groene kabel zelf moeten verplaatsen naar de meterkast... De groene kabel mag dan NIET! onderbroken worden. En ik raad het dan ook af...
En nu maar hopen dat de monteur het niet erg vind dat er al een utp-kabel van bover achter het aansluitpunt langsloopt
Dat vind je monteur vast niet erg.... hoeft hij minder te doen... :)
Ik zou eigenlijk zeggen, hang de modem in de huiskamen en trek een UTP-kabel naar je router... het is het makelijkst en minst gevaarlijke... Het opnieuw laten leggen van je COAX kan duizenden guldens(ook wel euro's) gaan kosten...
Wat ik van coax weet is dat het juist minimaal 1 meter moet zijn, dit omdat het anders zijn (impedantie) eigenschappen verliest.
niet 1 meter maar 30Cm... :)

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
Op donderdag 06 juni 2002 17:31 schreef TMDevil het volgende:
Zodra er Gamma Coax(Eigen COAX) aanwezig is tussen de inkomende groene kabel en de modem zal het niet onder steund worden en zal er nix gedaan worden. Dan wel werkend gebouw (dwz de orgineele situatie)...

Als je iets wil wijzigen dan zal je de groene kabel zelf moeten verplaatsen naar de meterkast... De groene kabel mag dan NIET! onderbroken worden. En ik raad het dan ook af...
[..]

Ik zou eigenlijk zeggen, hang de modem in de huiskamen en trek een UTP-kabel naar je router... het is het makelijkst en minst gevaarlijke... Het opnieuw laten leggen van je COAX kan duizenden guldens(ook wel euro's) gaan kosten...
[..]

Heb ik nog 1 vraag,
Ik heb hier ongeveer 10 meter groene coax van ongeveer 0.8 mm doorsnee, kan ik die gebruiken tussen het kabelmodem en de splitter die de monteur plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 16:32

ThaHandy

Discovery Channel

www @ kabel modem (mijne):
System Description ComUnity Access Modem
Modem Status OPERATIONAL

Link Status UP
Modem Uptime (DD:HH:MM:SS.SS) 0:01:26:01.00
Upstream RF Signal Level 43 dBmV
Downstream RF Signal Level -2 dBmV

Upstream/Downstream RF Signal Level
The Radio Frequency Signal Levels are displayed for upstream and downstream traffic. Downstream (receive) should be -15 dBmV to +15 dBmV. Below -20 dBmv or over +20 dBmV is an error state. The range +/- 15-20 dBmV is a warning state. Upstream (transmit) levels are between the range of +8 dBmV to 58 dBmV for QPSK modulation , in 1 dB steps.
als je die coax kabel gaat verlengen gaat et dBmV signaal omlaag en moet de modem et weer omhoog schroeven en dan kan niet altyd even goed gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 21:57

TMDevil

Blaat

Je heb kans dat je verbindings-snelheid omlaag gaat... Ik heb een verbinding gezien met 20meter Coax waarbij de snelheid met 600% omlaag ging :o(van 300kbp/s naar 50kbp/s)(geen idee als mijn berekeing klopt eigenlijk)

En het zal niet ondersteund worden zodra je klachten gaat geven...

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
  • Laatst online: 07-05 23:02
Ik zou het modem echt dicht bij de aop (abbonee aansluit punt) neer zetten. Het signaal naar je woning is het probleem niet maar het retour signaal dat wil vaak problemen geven. Dit is vaak telaag, dit komtdoor de kabel die er tussen zit. Je zit met demping van je connectors en de kabel zelf enzo.

Mijn conclusie is dus je modem zo dicht mogenlijk bij de kabel aansluiting en je utp mag velemalen langer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 15:45

maontje

better off Playing

Op donderdag 06 juni 2002 17:31 schreef TMDevil het volgende:

[..]

[..]

Allemaal leuk en aardig maar jij als monteur moet toch weten dat je geen router aan het internet via @home mag hangen... :+

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
ik was dus vandaag ff aan het shoppuh geweest en kwam langs een electozaak en ben daar even naar binnegelopen,
dus ik vragen: Ik wil m'n kabelmodem ongeveer 10meter verplaatsen kan dit? toen zei die gast tegen me: jahoor geen probleem moet je wel zorgen dat je coax gebruikt van minimaal 75ohm (hij had thuis dezelfde situatie)

2 dagen geleden ofzo heb ik ook een topic gehouden over coax aan je modem moet je even de search gebruiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

je moet aan het monteurtje vragen als die in de meterkast mag :) hangt die hier ook
anders lag er nu een foeilelijk modem op de vloer :) en die zie ik nu dus lekker niet enzo :)

kortom gewoon aan de monteur vragen die komt..

die jast gewoon die coax door in de meterkast zet er netjes een splitter op en sluit daar de groene kabel weer netjes op aan naar de tv
en het modem ook natuurlijk >:)

btw je mag wel een router er aan hangen :) tot daar loopt je utp van je moden en is dat de pc die aan je internet hangt..
dat er 2 netwerk kaarten in zitten waar er nou 1 van aan je interne netwerk hangt en er toevallig ICS op dat ding draait dat boeit die monteur echt niet hoor :) k denkt dat de kantoorluitjes het eerder boeit :)
monteur krijgt namelijk echt niet meer betaalt als jij braaf 3x een ip neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

ik heb zelf ook mijn kabelmodem zelf ergens anders opgehangen. de coax komt hier namelijk binnen naast de voordeur waar gelijk de trap begint. niet echt een handige plek als je zat thuiskomt.

ik heb gewoon de signaalsplitter die @home er bij heeft geleverd er afgedraait. (omdat hier een weerstand in zit en dit verzwakt het signaal) deze signaalsplitter vervangen door een gewone splitter. hier op de aansluitingen van alle tv's/radio's en ook mijn modem. de kabel tussen mijn modem en aop is ongeveer 26 meter. en ik heb nergens last van. ik kan nog steeds downloaden met 430 KB/sec.

ik heb wel alleen kwaliteitsspul gebruikt. coax van 7mm dik. 1,20 euro de meter. f-connectoren en splitter allen van hirschmann. je moet wel connectoren met schroefdraad gebruiken. deze zijn gemakkelijk te bevestigen geheel van metaal en zorgen dus dat alles goed afgeschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 15:45

maontje

better off Playing

Op zondag 23 juni 2002 00:56 schreef Dannyke het volgende:
je moet aan het monteurtje vragen als die in de meterkast mag :) hangt die hier ook
anders lag er nu een foeilelijk modem op de vloer :) en die zie ik nu dus lekker niet enzo :)

kortom gewoon aan de monteur vragen die komt..

die jast gewoon die coax door in de meterkast zet er netjes een splitter op en sluit daar de groene kabel weer netjes op aan naar de tv
en het modem ook natuurlijk >:)

btw je mag wel een router er aan hangen :) tot daar loopt je utp van je moden en is dat de pc die aan je internet hangt..
dat er 2 netwerk kaarten in zitten waar er nou 1 van aan je interne netwerk hangt en er toevallig ICS op dat ding draait dat boeit die monteur echt niet hoor :) k denkt dat de kantoorluitjes het eerder boeit :)
monteur krijgt namelijk echt niet meer betaalt als jij braaf 3x een ip neemt :)
DAt klopt maar volgens de voorwaarden van @home mag dat niet.
En ik ken monteurs die daar heel moeilijk overdoen. Ik ken zelfs een geval waar de monteur tijdens een repair terplekke @home heeft geinformeerd dat die betreffende klant een router had staan.. dus

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Op zondag 23 juni 2002 00:56 schreef Dannyke het volgende:
als wij het over het com21 modem hebben, nou ik vindt dat dus echt niet een foeilelijk modem, ik vindt het eerder een mooi modem die wel gezien mag worden.

kweet niet wat jij hebt (no flame intended)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Laatst online: 03-05 20:15

Adm.Spock

Duik-Aap

TMDevil schreef op 06 juni 2002 @ 17:31:

[...]

[...]

Hmmm.... Dat kan wel eens de oorzaak van een aantal kleine probleempjes bij mijn installatie zijn..............

Het ergste is dat dit op de MTS er tijdens de lessen telematica behoorlijk hard ingemept is. ( Ben dus behoorlijk veerkrachtig, is namelijk er net zo hard weer uitgestuiterd ;) )
Pagina: 1