Toon posts:

Ik heb geen idee wat dit voor strepen zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week ofzo komt mijn configuratie ineens met witte strepen opzetten. Kijk eerst ff naar deze foto dan weet je (hoop ik) misschien waar ik het over heb.

Wat kan dat precies zijn, want ik heb al gegraven in de rest van het forum maar ik kon het niet vinden.

Als het mocht helpen, ik heb een nVidia RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro, en een LG Flatron 995FT 19" monitor. Drivers zijn het volgens mij niet, want na een kale reinstall doet ie het nog.

/edit

Er staat niks in de buurt wat straling oid kan veroorzaken, en een andere videokaart heb ik zo niet dus dat kan ik niet testen. Verder heb ik ook geen beta drivers erin zitten, want ik dacht dat dat het eerst was. Bleek dus niet zo te zijn.

/edit2
T is nagenoeg een nieuw scherm, dus ik twijfel of het die kabel kan zijn. Koopdatum: 26 januari 2002. Degauss doet er ook weinig aan.

Als het helpt heb ik ook een foto van de OSD settings.

Help... me... please... :D

Alvast tnx,

Administr8or

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 07:39
Na schone install is t nog? Lijkt wel hardware die op flip-mode staat. Of t dan je videokaart of scherm is weet ik niet... Succes

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik zou als ik jou was eerst eens een andere videokaart proberen. Misschien een storing?

Staat er nix vreemds in de buurt van je monitor of PC en heb je het bij elk programma (windows en/of DOS mode)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een vermoeden wat dit zou kunnen zijn.
Het beeld zou niet recht op je monitor kunnen staan, instelling van de monitor nalopen is geen verkeerd idee.
Ikheb het een keer eerder gezien en dat kon ik verhelpen door bepaalde waardes in je monitor settings te veranderen.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Misschien is je VGA kabel rot of niet goed vast. Je kan het beste heel basic alles nagaan. Kaart eruit en opnieuw installeren, alle kabels nagaan, je systeem goed aarden. En als dat allemaal niet helpt zou ik eens op zoek gaan naar garantie papieren.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op woensdag 05 juni 2002 20:47 schreef docftp het volgende:
Ik heb een vermoeden wat dit zou kunnen zijn.
Het beeld zou niet recht op je monitor kunnen staan, instelling van de monitor nalopen is geen verkeerd idee.
Ikheb het een keer eerder gezien en dat kon ik verhelpen door bepaalde waardes in je monitor settings te veranderen.
Inderdaad, probeer 'adjust moire' of iets soortgelijks. Of reset alle parameters naar de fabrieksinstellingen. DeGaussen is ook belangrijk.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Heb je het op alle resoluties? Ik zit zelf te denken dat je resolutie te hoog staat en een M64 nogal brakke 2d filters heeft.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik ken het probleem, ik heb hier 2 tnt2 vanta's liggen met exact hetzelfde probleem. Het ligt aan de videokaart, waarschijnlijk omdat de kaart te lang te heet is geweest (de GPU's zijn ook lichtelijk vergeeld). Een vriend van mij heeft exact hetzelfde met zijn voodoo3 3000 sinds hij hem te ver heeft overgeklokt.
De fout is niet te fixen (waarschijnlijk is de ramdac in de GPU verrot gegaan)

Verwijderd

Topicstarter
aahhhhhh dank, gabriel.. en de rest trouwens ook.. maar dat wilde ik nou net niet horen :P als je begrijpt wat ik bedoel.. nou moet ik een nieuwe videokaart hebben, en daar heb ik ff geen geld voor eigenlijk :S

Naja toch bedankt, allemaal, dr kan een slotje op eventueel, ik weet genoeg.

Administr8or
Pagina: 1