Toon posts:

[Gentoo] UTP kabel cat5 geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb gisteren een nieuwe UTP kabel gekocht (cat5), even inpluggen en hatsiekadee zou je denken.. nee dus.
Ik kreeg helemaal geen verbinding dus ben allleeess nagegaan.

a. 't was geen crosskabel (getest via uplink hub)
b. eigenaar van winkel heeft de kabel nog voor me doorgemeten, alles paren gaven keurig de verbinding door.
c. vandaag is de eigenaar keurig bij me langs gekomen en wat blijkt.. de kabel gaf wel een verbinding met mijn hub op zijn laptop met (aaarrggg winxp erop). kortom 't ligt aan mijn eigen laptop (gentoo box).

Daar zit een 3com netwerkkaart in die gebruik maakt van de 3c59x module. Heb met 'ifconfig eth0 media <type>' van alles geprobeerd.. 10baseT, auto.. niets werkt ;( Zoals je al las de kabel is 100% in orde.. ik wordt er helemaal sjachie van :(

hopelijk heeft iemand hier een idee.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

pcmcia mee gecompiled?

Verwijderd

Topicstarter
't is geen pcmcia kaar.. een normale netwerkkaart.. ik ben vergeten te zeggen dat ELKE andere kabel wel gewoon werkt op m'n laptop... 't is dus deze specifieke kabel die niet werkt.. vsndaar dat ik denk dat 't ligt aan een media type instelling ofzo ;(

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

waarom neem je dan niet gewoon een andere kabel?

Verwijderd

Kabel heeft dus echt totaal echt helemaal niks met je distro te maken. Maar is altijd een hardware probleem. DUs als andere kabales het wel doen met de zelfde instellingen dan is het niet niet eens een NOS probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 20:27 schreef Charlie23 het volgende:
waarom neem je dan niet gewoon een andere kabel?
16 meter lange kabel waar ik goed voor betaald heb... als bij jou iets niet werkt ga je toch ook niet meteen een andere kopen :? je probeert er toch 't beste uit te halen vandaar mijn vraag of iemand een idee heeft.. de kabel werkt wel met windows maar niet met linux. een leuke uitdaging dus :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Wel met Windows en niet met Linux op dezelfde computer? En als je een andere kabel gebruikt werkt het op dezelfde computer zowel onder Windows en Linux?

Ik zeg: dat is onmogelijk :)
Een kabel werkt wel, of werkt niet. En als hij wel werkt, werken de instellingen onder Linux wel, of ze werken niet. Ze veranderen echt niet wanneer je een andere kabel gebruikt. :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

nog iemand die iets vaags meemaakt met utp en linux :D

k'heb een utp kabel die op dit moment van m'n modem naar me server loopt die NIET werkt als ik hem gewoon van de modem in m'n client steek ... heb ook nooit een verklaring gevonden, gewoon andere kabel gebruikt, maar de eerste keer heb ik wel 2 uurtjes gezocht ofzo, gelukkig is me server nu al even terug up :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1