Beeld trilt door tafelventilator

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:50

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb vandaag ff door het warme aankomende weer een tafelventilator gekocht..

Nou als ik deze dicht (0-30cm) bij mijn monitor zet begint het beeld te trillen.. erg irritant.. nu staat hij er 50cm vanaf (heb maar een klein bureau dus verder kan niet) en trilt het beeld een klein beetje...

Als ik de ventilator uitschakel dan stopt het trillen meteen.. ook als de fan nog 20sec doorloopt totdat hij stopt...

ik heb het bij een andere monitor geprobeert en daar doet hij dit ook....

het is een bestron tafelventilator.. ik had er 1 van familie geleend eerst en deze veroorzaakte geen trillingen..

wat kan ik hier tegen doen?

ik heb het btw maar in OH gezet omdat het probleem bij die fan ligt en niet bij de monitor..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

klopt, dat komt door interference, het enige dat je kunt doen is de zooi afschermen (magnetishc)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 20:20 schreef Terw_Dan het volgende:
klopt, dat komt door interference, het enige dat je kunt doen is de zooi afschermen (magnetishc)
hmm hoe komt het dan dat die andere dat niet heeft? heeft het zin om een andere (nieuwe) te kopen en hopen dat deze dit niet heeft?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 05 juni 2002 20:21 schreef Gwain het volgende:

[..]

hmm hoe komt het dan dat die andere dat niet heeft? heeft het zin om een andere (nieuwe) te kopen en hopen dat deze dit niet heeft?
misschien is die andere beter magnetisch afgeschermd geweest dan degene die je nu hebt.

Verwijderd

Die andere zal wel een beetje magnetisch afgeschermd zijn... Je kan dat ook zelf maken door een soort blikken behuizing rond de motor van de ventilator te maken, en dit te aarden :)
edit:

aarden is waarschijnlijk niet nodig

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
dus gewoon een leeg blik bv?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:26

Lancer

What the......

Wat dacht je van zilverpapier?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 20:31 schreef Lancer het volgende:
Wat dacht je van zilverpapier?
aluminium folie?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Lancer

Lancer

What the......

Jah...

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Pak je monitor in in aluminiumfolie! werkt gegarandeerd :)
[maar het staat zo stom]

Dat schermt namelijk je monitor af van straling.
Een ventilator heeft een elektromotor en die zorgt voor elektromagnetische straling. Dat vern*ukt het beeld van je monitor.

kun je niet gewoon die ventilator wat verder weg zetten?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 20:35 schreef DenniZ-X het volgende:
Pak je monitor in in aluminiumfolie! werkt gegarandeerd :)
[maar het staat zo stom]

Dat scherm namelijk je monitor af van straling.
Een ventilator heeft een elektromotor en die zorgt voor elektromagnetische straling. Dat vern*ukt het beeld van je monitor.

kun je niet gewoon die ventilator wat verder weg zetten?
nee mn bureau staat aardig vol en is al niet zo groot.. :'(

en met dat aluminium papier helpt ook niet echt :? doe ik wat verkeer ofzo?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Lancer

Lancer

What the......

Heb je het folie wel geaard? Probeer ook eens een stopcontact op een ander groep

Verwijderd

Euuhh misschien een domme opmerking, maar waarom ruil je jouw fan niet gewoon met die van je familielid (die veroorzaakte toch geen storing?).

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

Datzelfde heb ik ooit gehad met 2 monitoren te dicht op elkaar zetten, de een had wel storing en de ander niet (licht aan de magnetische afscherming zoals al eerder gezegd).
Wij hebben er toen ff (was maar 1 middag) een metalen dienblad tussen gezet (wel iets dikker dan alu. folie) en toen hadden we er geen last meer van. ;)

Je moet ook opletten dat je monitor kan ventileren (dus die gaatjes niet bedekken :P )

[/edit]
Je hoeft em niet te aarden, het is electromagnetische straling en die kan echt niet weg door de koperen draden die bij jou door het huis lopen.
[/edit]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Aluminium gaat niet werken omdat dit niet magnetisch geleidbaar is (wel elektrisch). Het zal toch met ijzer/blik moeten vrees ik

Verwijderd

Hou voor de gein eens een pan ofzo om de achterkant van de ventilator (bij de motor) en kijk of dit effect heeft alvorens een hele installatie te bouwen 8-)

Verwijderd

kan het niet gewoon zo zijn dat die ventilator zo 'sterk' is dat hij je bureau laat mee trillen? Het is misschien een beetje dom , maar daardoor ging mn muis eerst ook trillen. (naja, dat kwam omdat mn kast tegen mn bureau aan stond, en dus mn bureau ging trillen en dus mn muis ook)

Verwijderd

ik heb ook dat klote ding, ik wou hem ook eens op me pc laten blazen en ja hoor mooie kleuren en raar beeld

Verwijderd

dan zal ik ook maar even mijn eigen ervaringen rondom dit fenomeen vertellen. Ik had het dus ook maar bij mij had het dus niets met magnetisme of interferentie te maken. In mijn geval trilde het hele apparaat teveel door op de tafel waardoor het beeld van de monitor begon te shaken. (het "elektronen-kanon" van de monitor hangt is een losse onhanging ten opzichte van de beeldbuis).
Als ik dus de monitor van de tafel tilde stopte het trillen dus ook.

Misschien dat je er iets aan hebt... :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 21:38 schreef masteroni het volgende:
dan zal ik ook maar even mijn eigen ervaringen rondom dit fenomeen vertellen. Ik had het dus ook maar bij mij had het dus niets met magnetisme of interferentie te maken. In mijn geval trilde het hele apparaat teveel door op de tafel waardoor het beeld van de monitor begon te shaken. (het "elektronen-kanon" van de monitor hangt is een losse onhanging ten opzichte van de beeldbuis).
Als ik dus de monitor van de tafel tilde stopte het trillen dus ook.

Misschien dat je er iets aan hebt... :)
nee als ik hem optil trilt het nog steeds.. gewoon van die magnetische zooi.. alu. folie helpt niet.. gewoon ijzer wel dan?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

je komt er alleen achter door het te proberen hè :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:21 schreef basch het volgende:
Hou voor de gein eens een pan ofzo om de achterkant van de ventilator (bij de motor) en kijk of dit effect heeft alvorens een hele installatie te bouwen 8-)
doe dit nu eerst eens....

Verwijderd

die motor in die ventilator, maak die geen trillingen, zodat de rest ook gaat trillen :?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

zucht, lees eerst eens de bovenstaande berichten

www.google.nl

Verwijderd

eh simpele oplossing.. zet je fan wat verder van je monitor AF.. oh, alu folie werkt niet goed trouwens.. om te beginnen geleidt alu folie erg slecht magnetisch interferentie.. ten 2e is het meestal maar zo'n .05 mm dik.. mischien als je er een metalen plaat o.i.d. tussen zet??

• Aphelion
  • Laatst online: 19-07 19:19
moet je eens je soldeerpistoolernaast houden..
lijkt het net water je monitor

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik had laatst een kogellager van 30 cm en een kg of 12 liggen, een brok ijzer kortom, daar flipt de monitor ook helemaal van. het heeft dagen gekost voor hij weer helemaal scherp was.
Pagina: 1