Dit is mijn code de bedoeling is dat geregistreerde users dmv een email en pw kunnen inloggen.
De waarde haal ik op uit form en dmv van een sql query selecteer dat record dat van die bestaande user is met zijn gegevens.
Nou is het probleem dat ie het GOED doet wanneer hij een record vind.
Maar hij doet het dus NIET GOED wanneer ie geen record vind want dan zegt ie EOF EN BOF. Dit gebeurt dus wanneer iemand bijvoorbeeld zijn pw of username fout typet of wanneer je zomaar wat in vult en das wel vervelend. Iemand een oplossing
dit dus
"ADODB.Field (0x800A0BCD)
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record."
<%
if request.querystring("id")="login" then
dim email
email = Request.Form("email")
dim pw
pw = Request.Form("pw")
dim user
set user=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
user.Open "SELECT * FROM users WHERE email= '" & email & "' AND pw = '" & pw & "'", conn
Session("pw")=(user.Fields.Item("pw").Value)
Session("username")=(user.Fields.Item("voornaam").Value)&(user.Fields.Item("tussen").Value)&(user.Fields.Item("achternaam").Value)
Session("uid")=(user.Fields.Item("uid").Value)
Response.redirect("index.asp")
end if
%>
De waarde haal ik op uit form en dmv van een sql query selecteer dat record dat van die bestaande user is met zijn gegevens.
Nou is het probleem dat ie het GOED doet wanneer hij een record vind.
Maar hij doet het dus NIET GOED wanneer ie geen record vind want dan zegt ie EOF EN BOF. Dit gebeurt dus wanneer iemand bijvoorbeeld zijn pw of username fout typet of wanneer je zomaar wat in vult en das wel vervelend. Iemand een oplossing
dit dus
"ADODB.Field (0x800A0BCD)
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record."
<%
if request.querystring("id")="login" then
dim email
email = Request.Form("email")
dim pw
pw = Request.Form("pw")
dim user
set user=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
user.Open "SELECT * FROM users WHERE email= '" & email & "' AND pw = '" & pw & "'", conn
Session("pw")=(user.Fields.Item("pw").Value)
Session("username")=(user.Fields.Item("voornaam").Value)&(user.Fields.Item("tussen").Value)&(user.Fields.Item("achternaam").Value)
Session("uid")=(user.Fields.Item("uid").Value)
Response.redirect("index.asp")
end if
%>