Toon posts:

Secondair ATA100 kanaal foetsie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een probleem.. Sinds gisteren is mijn 2'de ATA100 kanaal helemaal verdwenen.. Ik heb de PC omgebouwd in een andere kast , sindsdien is ie weg.

De kabels zitten allemaal goed aangesloten, en op het 2'de kanaal zitten 2 devices , een Plextor brander (op slave) en een 52X Cd-rom (op master).

Nu is het zo, dat hij bij de bios detectie het kanaal wel vind , maar hij kan geen devices vinden.

In windows, zijn mijn E: en F: ook weg (E was van de 52x cdrom, F van de brander).

Ik heb windows al een keer opnieuw erop gezet, maar dit mocht niet baten :-(

Heeft iemand mischien een verklaring?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:58 schreef Shakespeer het volgende:
Hoi

Ik heb een probleem.. Sinds gisteren is mijn 2'de ATA100 kanaal helemaal verdwenen.. Ik heb de PC omgebouwd in een andere kast , sindsdien is ie weg.

De kabels zitten allemaal goed aangesloten, en op het 2'de kanaal zitten 2 devices , een Plextor brander (op slave) en een 52X Cd-rom (op master).

Nu is het zo, dat hij bij de bios detectie het kanaal wel vind , maar hij kan geen devices vinden.

BTW, op mijn Primaire kanaal zit een schijf aangesloten, deze word netjes herkend in de bios en werkt naar behoren.

Nog even wat meer info

Mobo : MSI K7T Turbo2
Proc : AMD Athlon XP1800+
Geheugen : 2x256 MB PC133 (Dane Elec)
Voeding : 400 Watt Enermax

Dan door naar de D-led, deze gaat z'n routine af, en eindigd op 4x groen, dus dit is op zich OK

In windows, zijn mijn E: en F: ook weg (E was van de 52x cdrom, F van de brander).

Ik heb windows al een keer opnieuw erop gezet, maar dit mocht niet baten :-(

Heeft iemand mischien een verklaring?

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Sstaat die nog wel aan in de bios? Word IRQ 15 nog wel gebruikt? (secondair IDE)
k denk niet dat het aan Cd-Rom licht.... je kan het wel ff probeeren door ze aan de primari te hangen en op te starten met een bootable CD of flop...

n54 power!

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Probeer eens met de master/slave/cableselect jumpers te kloten, en probeer de aansluitvolgorde van de drives te veranderen.

Bij ATA100 maakt het namelijk uit of je een drive aan het eind of in het 'midden' van de kabel aansluit. Een Master-drive moet in het 'midden' en een slave aan het uiteinde van de kabel! En uiteraard is de blauwe stekker (die waar dichtbij in de buurt een adertje is 'weggeknipt') de stekker die in je controller gaat. Dit moet je niet veranderen, want dan werkt de controller dus niet.