Een bios is alleen te slopen door hem verkeerd te flashen. Het enige wat er door te ver overclocken kan gebeuren is dat de bios gereset moet worden
Verwijderd
Lijkt me...Op woensdag 05 juni 2002 19:46 schreef Pollewob het volgende:
![]()
Een bios is alleen te slopen door hem verkeerd te flashen. Het enige wat er door te ver overclocken kan gebeuren is dat de bios gereset moet worden
Of je moet je bioschip wel heel warm krijgen
ik heb nog nooit iemand gehoord die zijn bios sloopte dmv oc.
Goed als je te ver overklokt dan moet je eerst resetten voor je computer het weer doet. Wat is er dan gebeurt waardoor je moet resetten en waarom doet je computer dan niks?
omdat je settings in je bios maakt waardoor je pc niet meer kan "posten"
(die piep dus)
en je bios moet je resetten zodat ie weer op de normale settings komt te staan waardoor je weer wel kan "posten"
Beetje duidelijk zo?
(die piep dus)
en je bios moet je resetten zodat ie weer op de normale settings komt te staan waardoor je weer wel kan "posten"
Beetje duidelijk zo?
Als je dus een te hoge waarde neemt voor FSB en/of multiplier, wil je PC niet opstarten.
Als je PC niet wil opstarten kan je de BIOS-instellingen niet veranderen.
Enige redmiddel is dan nog het BIOS resetten (en dan maar hopen dat dat de enige reden was dat ie niet meer opstartte)
Als je PC niet wil opstarten kan je de BIOS-instellingen niet veranderen.
Enige redmiddel is dan nog het BIOS resetten (en dan maar hopen dat dat de enige reden was dat ie niet meer opstartte)
edit:
Hennie-M is de maaltijd, ik ben de mosterd
Hennie-M is de maaltijd, ik ben de mosterd
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
je comp wil dus niet meer aan?
Je moet ff de Cmos clearen (meestal een jumper of 2 contactjes met een schroevendraaier sluiten) dan stroom erop laten.
Terugzetten en draaien.
Je moet ff de Cmos clearen (meestal een jumper of 2 contactjes met een schroevendraaier sluiten) dan stroom erop laten.
Terugzetten en draaien.
Als je een bak overclocked betekend dat niets anders dan dat je in je BIOS enkele parameters aanpast zodat het een en ander (cpu, memory) sneller en dus buiten specificatie gaat draaien. Stel je het iets te 'snel' in, dan wil het desbetreffende onderdeel niet meer goed functioneren (zeg een cpu die met te veel MHz'en draait en dus vastloopt). Zet jij je bak nu uit en aan, dan probeert het hele zooitje overeenkomstig die te 'snelle' setting in het BIOS te starten met als gevolg alles direct weer vastloopt of onstabiel wordt. Als je het BIOS nu cleared worden de veilige standaardwaardes (af fabriek) ingesteld en start alles wél weer op. Nu duidelijk?Op woensdag 05 juni 2002 20:01 schreef Mpdrichel het volgende:
Niet echt
Er wordt dus geen BIOS 'stuk' gemaakt of zo. Om je BIOS te reseten (Clear CMOS) moet je even de manual raadplegen, maar veelal is dit een jumpertje die je (als je bak uit staat!) enkele seconde's moet verplaatsen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
wat is nou precies je probleem? antwoord op je vraag: nee, je kunt je bios niet mollen door over te clocken, als je pc neit meer opstart komt dit doordat de andere hardware het niet meer aankan. dit kun je verhelpen door je bios te resetten, zoals hierboven beschreven (een paar jumpertjes verbinden), of makkelijker, de spanning eraf halen en het batterijtje er een kwartiertje uitlaten..
hierdoor gaat je bios weer op zijn originele instellingen staan, en wordt de hardware bij de boot weer normaal belast..
hierdoor gaat je bios weer op zijn originele instellingen staan, en wordt de hardware bij de boot weer normaal belast..
Kleine aanvulling.
Er zijn veel moederborden die na een aantal onsuccesvolle opstartpogingen de bios automatisch terug veilig instellen. Mijn (ondertussen stokoude) bp6 doet dit bv. na 3x niet succesvol POST'en.
Er zijn veel moederborden die na een aantal onsuccesvolle opstartpogingen de bios automatisch terug veilig instellen. Mijn (ondertussen stokoude) bp6 doet dit bv. na 3x niet succesvol POST'en.
Mijn computer is niet stuk. En dat van de bios resetten wist ik ook wel. Ik wou aleen weten waarom hij dan zo raar doet. En kan een computer met precies hetzelfde moederbord en proc als die van mij maar dan met de rest beter dan hoger?
Jah vast welOp woensdag 05 juni 2002 21:42 schreef Mpdrichel het volgende:
Mijn computer is niet stuk. En dat van de bios resetten wist ik ook wel. Ik wou aleen weten waarom hij dan zo raar doet. En kan een computer met precies hetzelfde moederbord en proc als die van mij maar dan met de rest beter dan hoger?
En dat kan aan van alles liggen..
Dat is gewoon proberen
En hoezo doet ie raar dan? Wat is dan precies het probleem?
of symptomen ofzo?
Met raar bedoel ik dat aleen het laad lampje gaat branden.
Pagina: 1