• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 08:48

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Zie onderaan deze thread

Zit er bij de Powershot A40 een mogelijkheid om deze via een adapter aan te sluiten op het lichtnet? Handig als je hem aan je computer hangt. Zoja wat voor spanning moet er dan opstaan? Mischien kan ik zelf wel een adaptertje maken of een of ander goedkoop standaard ding kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Gorefest op 07-01-2003 16:48 . Reden: Oud enzo ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Kijk eens op www.powershot.com

Daar staat het volgende:
AC Adapter Kit ACK600 (http://www.powershot.com/powershot2/a40-30/acce.html)
Allows the camera to draw power from an AC outlet.

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 15:53

MI5

Maar waarom zou je je camera op de computer aan willen sluiten? Om de geheugenkaart uit te lezen is een usb-lezer handiger, en een stuk goedkoper, want die accesoires van Canon zijn behoorlijk aan de prijs...

Verwijderd

gewoon een normale adapter nemen! ff kijken naar voltage en of hij AC of DC is en dan eraan hangen

is alleen leuk als je zo'n ding bijvoorbeeld als webcam kan instellen of als je gaat experimenteren met macro foto's op een vaste plek en je camera constant aan staat (want dan lopen je batterijen maar voor niks leeg he)

camera wordt trouwens NIET door de usb kabel gevoed hoor! je moet er echt batterijen in hebben zitten (anders gaat je camera niet aan he :P )

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Ik weet niet hoe het uitlezen via de USB gaat. Moet dat via een Twain driver of ziet hij hem gewoon als extra HD?
Via Twain sucks natuurlijk, dan koop ik liever zo'n reader.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Op woensdag 05 juni 2002 20:33 schreef Eddo het volgende:
gewoon een normale adapter nemen! ff kijken naar voltage en of hij AC of DC is en dan eraan hangen
Ik had Canon een mailtje gestuurd of ze de polariteit konden sturen (+ of - aan open kant, daar staat meestal zo'n tekeningetje voor op, maar bij de powershot a40 niet).
Maar ze stuurden alleen maar terug dat ze niet wisten of een andere adapter zou werken omdat ze dat niet getest hadden.
Dus je kan wel een adapter kopen, maar dan heb je kans dat je of die adapter of de a40 molt.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

.[quote]maar dan heb je kans dat je of die adapter of de a40 molt[/qoute]

Ik wet wel bijna zeker dat het dat laatste is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Dat is grote onzin! }:O
Uit zo'n adapter komt een spanning en als je die weet (inclusief polariteit natuurlijk) ben je klaar. Ze zeggen het alleen niet omdat ze ze anders niet meer verkopen.
Ze maken dikke winsten op die dingen.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:02 schreef Ignard het volgende:
Uit zo'n adapter komt een spanning en als je die weet (inclusief polariteit natuurlijk) ben je klaar. Ze zeggen het alleen niet omdat ze ze anders niet meer verkopen.
precies

maar blijft wel uitkijken... camera is best gevoelig volgens mij

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 16:27

Tjark

DON'T PANIC

Volgens mij kan je dan beter je geld in een extra set GPpowerbanks stoppen en een snlle lader.

*insert signature here

• smallboy

smallboy

N/A

Op donderdag 06 juni 2002 21:02 schreef Ignard het volgende:
Ja idd, dat bedoelde ik ook. Maar die polariteit moet je dus wel weten, en die staat nergens vermeld.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Is er hier niet iemand die zo'n ding heeft en dit even na kan meten? 8-)

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Ok Kick...

Aangezien er nu meerdere mensen op zoek zijn naar een vervangende adapter voor de powershot a20/30/40 (onder andere in draadje time elapse)
Heeft er iemand een orginele adapter voor de Canon powershot A20/30/40 ?
Zoja kan deze persoon ons hier eens meer over vertellen? Onderandere welke spanning deze levert en waar de + en de - zitten.

Ik zou deze persoon zeer dankbaar zijn.

Verwijderd

Volgens mij is het 3,7 Volt... Staat er ook bij hoor .. :?

• Johnny

Johnny

Gorefest schreef op 06 juni 2002 @ 21:02:
Ik had het misschien wat beter kunnen formuleren, maar ik bedoelde dat ALS er iets kapot zou gaan het niet de adapter zou zijn, maar de camera. :P

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Op de zijkant van mijn Powershot A40 staat gewoon: DC IN 4.3V (misschien een beetje offtopic, maar ik had deze info nog nergens zien staan)

[ Voor 39% gewijzigd door Gir op 07-01-2003 20:09 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52
mogelijke oplossing:

Die externe stroomvoorzieningen staan vaak parralel aan je baterijen geschakeld. Dus wie probeert er even een stekkertje met losse draden en meet de spanning die over die extere_stroomvoorziening_poort staat.

offtopic:
hmm {offtopic} is toch eigenlijk 2 woorden in correct Engels {off topic}
Ik snap niet waarom men meer waarde hecht aan een externe cardreader, dan aan de standaard USBkabel. Ik heb die kabel standaard op mijn bureau liggen, stekker er in, foto's downloaden inclusief een nette datum aanduiding in de bestandsnaam, (standaard windows XP software) en klaar is /me

Verwijderd

De orginele adapter van Canon kost ongeveer 50 euro........de afzetters :(

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Gir schreef op 07 January 2003 @ 20:08:
Op de zijkant van mijn Powershot A40 staat gewoon: DC IN 4.3V (misschien een beetje offtopic, maar ik had deze info nog nergens zien staan)
Ja maar nu de polariteit nog....

Verwijderd

Matsu_matsu schreef op 07 January 2003 @ 20:21:
mogelijke oplossing:

Die externe stroomvoorzieningen staan vaak parralel aan je baterijen geschakeld. Dus wie probeert er even een stekkertje met losse draden en meet de spanning die over die extere_stroomvoorziening_poort staat.

[offtopic]
hmm {offtopic} is toch eigenlijk 2 woorden in correct Engels {off topic}
Ik snap niet waarom men meer waarde hecht aan een externe cardreader, dan aan de standaard USBkabel. Ik heb die kabel standaard op mijn bureau liggen, stekker er in, foto's downloaden inclusief een nette datum aanduiding in de bestandsnaam, (standaard windows XP software) en klaar is /me
[/offtopic]
Omdat sommige mensen uit op andere plekken komen dan hun huis, en dan die foto's willen laten zien, zonder hun hele cam mee te nemen ? Weet niet of jij ooit ergens komt, maar sommige mensen wel....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Matsu_matsu schreef op 07 januari 2003 @ 20:21:
Dat kan helemaal niet. Accu's moeten met een gestabiliseerde spanning en geregelde stroom opgeladen worden. Als jij zomaar een voeding parallel schakelt aan een accu dan mol je gegarandeerd die accu. Dus wat je zegt klopt niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 22:28:
[...]

Omdat sommige mensen uit op andere plekken komen dan hun huis, en dan die foto's willen laten zien, zonder hun hele cam mee te nemen ? Weet niet of jij ooit ergens komt, maar sommige mensen wel....
Daarnaast is een cardreader sneller, geen geklooi met je camera en geen kabel die op je bureau hangt. Ook komen er wel eens vrienden bij me langs die ook een digicam hebben en zij hebben ook allemaal een cardreader thuis. De cardreader kan ik zelf ook meenemen naar werk/school waar ik dus 256 MB aan data kan meenemen in tegenstelling tot mijn schoolgenoten die het met een 1.38 Mb diskette of een hotmailbox van 1 MB moeten doen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn PDA die ook CF kaarten slikt...

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

eeen adapter is ideaaal voor webcam funties en van die foto's op gezette tijden.

dit staat los van het uilezen van je CF (ik doe dat met met een pcmcia card, toch is een adapter nog wel interessant!)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Johnny64 schreef op 08 January 2003 @ 00:32:
[...]

Daarnaast is een cardreader sneller, geen geklooi met je camera en geen kabel die op je bureau hangt. Ook komen er wel eens vrienden bij me langs die ook een digicam hebben en zij hebben ook allemaal een cardreader thuis. De cardreader kan ik zelf ook meenemen naar werk/school waar ik dus 256 MB aan data kan meenemen in tegenstelling tot mijn schoolgenoten die het met een 1.38 Mb diskette of een hotmailbox van 1 MB moeten doen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn PDA die ook CF kaarten slikt...
Daar gaat deze discussie dus niet over.
Ik (en meerdere) willen gewoon een AC adapter en hebben geen zin hier 50 euro ofzo voor te betalen.

• Exirion
  • Laatst online: 22:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Gorefest schreef op 08 januari 2003 @ 16:32:
Daar gaat deze discussie dus niet over.
Ik (en meerdere) willen gewoon een AC adapter en hebben geen zin hier 50 euro ofzo voor te betalen.
Voor 13,50 heb je vaak een gestabiliseerde (beweren ze) voeding die allerlei spanningen kan leveren en plugjes voor verschillende digicams heeft. Ze leveren alleen niet altijd genoeg stroom. Ik heb geluk dat m'n minidisc adapter dezelfde plug als m'n cam gebruikt met een goeie spanning :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• smallboy

smallboy

N/A

Exirion schreef op 08 January 2003 @ 16:47:
[...]

Voor 13,50 heb je vaak een gestabiliseerde (beweren ze) voeding die allerlei spanningen kan leveren en plugjes voor verschillende digicams heeft. Ze leveren alleen niet altijd genoeg stroom. Ik heb geluk dat m'n minidisc adapter dezelfde plug als m'n cam gebruikt met een goeie spanning :)
Dat is het probleem ook niet... Iemand die de echte adapter heeft moet even de polariteit vermelden, die is nergens te vinden op de camera of in de handleiding...

Verwijderd

Meestal is het midden van de adaptoraansluiting de + en de buitenkant de -.
Maar ik zie canon er goed voor aan dat ze dit omgedraaid hebben.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Kortom men wete nog niks :D

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Super Snackman
  • Laatst online: 01-03 07:55

Super Snackman

Snekgek

Kan er niet iemand ff naar een fotozaak ofzow gaan waar ze zo'n adapter hebben liggen, en dan vragen of je 'even' kijken mag...
Overigens heb ik regelmatig verkeerde polariteit gebruikt bij andere apparten (MP3 discman bijvorobeeld), en toen ging er niets stuk...

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Jongens, ik heb HEEL weinig verstand van electriciteit, maar ben wel geinteresseerd in zo'n ding.

Maar ik heb even gezocht en vond dit:
http://forums.powershot-a...3&highlight=power+adapter

en

http://forums.powershot-a...7&highlight=power+adapter

Volgens mij kan je hier wel wat mee, ze lopen daar ook over polariteit te blaten enzo.

Die pagina (http://www.powershot-a.com/) is trouwens sowieso een aanrader voor alle a40 gebruikers, ik heb hem ook al in het centrale canon topic gepost!

Hou me op de hoogte!

• Super Snackman
  • Laatst online: 01-03 07:55

Super Snackman

Snekgek

Ik lees dat je een adapter nodig bent die:
Minimaal 400ma levert (wat me vrij weinig lijkt)
4.5 volt
Centrum = +

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb hier dus van mijn grundig mp3 player nog een adapter liggen.

code:
1
2
3
4
5
6
ac adapter nr45-8
Indoor use only
input: 230V ~ 50/60hz 
output 4.5V = (onderste streepje onderbroken streepjes) 500mA
Center is + 
buitenkant -

Is deze geschikt?

Verwijderd

yup, alleen ff connector aanpassen indien nodig...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:25:
yup, alleen ff connector aanpassen indien nodig...
Nee. Het is gewoon 4.3V en de center is de +. Is een standaard waar je niet van af mag wijken, ook canon niet.

bdw, iemand een id hoe je je a40 als webcam kan gebruiken?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

The Dolf schreef op 13 januari 2003 @ 16:41:
[...]

Nee. Het is gewoon 4.3V en de center is de +. Is een standaard waar je niet van af mag wijken, ook canon niet.

bdw, iemand een id hoe je je a40 als webcam kan gebruiken?
Nou hij past dus niet....shit.

Ah...ik bedenk me in 1x dat ik ook nog een adapter van philips heb voor mijn morsdode discman....is ff kijken wat dat is.....

[edit]

gevonden alleen is deze maar 300mA maar past wel.... is zeker te weinig?

[ Voor 9% gewijzigd door zandpaddo op 13-01-2003 16:54 ]

• Moosh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
ik wil ook wel weten of je de A40 als webcam kanm gebruiken nu het hiet toch genoemd wordt. Heeft iemand enig idee??

• Moosh
Ook ben ik benieuwd of ik deze adapter kan aansluiten aan mijn A40

output: 4,5V 500mA
center = +
buitenkant = -

• Moosh
iemand alsjeblieft?

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ja, het werkt. Ik heb net mijn Philips-cd-speler-adapter aangesloten op mijn a40, werkt perfect! Batterijen eruit gehaald, en hij ging gewoon aan.....

Gegevens van die adapter:
8Watt
4.5V -- 400mA
buitenkant is min

Lijkt me dezelfde adapter als moosh

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

LuCaS schreef op 14 januari 2003 @ 20:09:
Ja, het werkt. Ik heb net mijn Philips-cd-speler-adapter aangesloten op mijn a40, werkt perfect! Batterijen eruit gehaald, en hij ging gewoon aan.....

Gegevens van die adapter:
8Watt
4.5V -- 400mA
buitenkant is min

Lijkt me dezelfde adapter als moosh
kan 300mA kwaad? ook van philips......

• Moosh
Je hoeft de batterijen er niet eens perse uit te halen hij ziet zodra je die plug erin steekt al dat hij via netstroom aan moet gaan.

Ik zal mijn adapter ook eens gaan proberen

• Moosh
Ik heb hem aangesloten, alleen kan je alleen je foto's bekijken in de view mode. Zodra je hem op bijvoorbeeld de auto stand zet dan gaat hij uit en staat er dat de batterijen vervangen moeten worden. Hij gaat dus teveel stroom gebruiken als hij de lens moet uitschuiven. Mijn adapter is trouwens 6watt dat had ik nog niet vermeld.

Verwijderd

Moosh schreef op 14 januari 2003 @ 21:07:
Ik heb hem aangesloten, alleen kan je alleen je foto's bekijken in de view mode. Zodra je hem op bijvoorbeeld de auto stand zet dan gaat hij uit en staat er dat de batterijen vervangen moeten worden. Hij gaat dus teveel stroom gebruiken als hij de lens moet uitschuiven. Mijn adapter is trouwens 6watt dat had ik nog niet vermeld.
Maar om te uploaden naar je pc is het dus genoeg :)

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Hey mensen ik ga meteen opzoek naar een passende adapter.
Bedankt!

• smallboy

smallboy

N/A

Kijk das goed nieuws, thnx... ff naar de elektrozaak van de week.

• MicroWhale
  • Laatst online: 23-02 08:16

MicroWhale

The problem is choice

Wat is de reden dat je hem aan wil sluiten op het lichtnet?

Als het is om batterijen te besparen, dan zou ik toch batterijen kopen. Kep zelf 8xGP1800mAh.

Die dingen gaan 400 foto's mee en daarna kun je nog makkelijk op dezelfde 4 batterijen alles naar je computer sluizen. Voor de zekerheid heb je dan het tweede setje als backup.

dit alles kost net onder de €50 en gaat tot in de oneindigheid mee, voor goeie batterijen betaal je €6 per 4, dus heb je het er bij 9x batterijen kopen al uit. En dat zijn maar 1350 foto's.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Logos schreef op 15 January 2003 @ 13:59:
Wat is de reden dat je hem aan wil sluiten op het lichtnet?

Als het is om batterijen te besparen, dan zou ik toch batterijen kopen. Kep zelf 8xGP1800mAh.

Die dingen gaan 400 foto's mee en daarna kun je nog makkelijk op dezelfde 4 batterijen alles naar je computer sluizen. Voor de zekerheid heb je dan het tweede setje als backup.

dit alles kost net onder de €50 en gaat tot in de oneindigheid mee, voor goeie batterijen betaal je €6 per 4, dus heb je het er bij 9x batterijen kopen al uit. En dat zijn maar 1350 foto's.
Het is gewoon makkelijk. Hoef je minder vaak je batterijen in de lader te frotten. En als je toevallig toch al een adapter thuis hebt hoef je het voor het geld dus ook niet te laten.

Niet dat ik geen nihm accus heb voor mijn camera heb hoor, die dingen zijn echt een must......

[ Voor 7% gewijzigd door zandpaddo op 15-01-2003 15:29 ]

Pagina: 1