pc wil niet aan nadat ie uit is gezet

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb een athlon 800 op een abit ka7, en als ik hem uit heb gezet, wil ie niet meer aan... De oplossing hiervoor is het stroom van de voeding af (kabel eruit trekken) en zo'n 10 tot 20 minuten wachten, of het kabeltje van de voeding op het moederbord eraf en er weer op, dan doet ie het direct...

Volgens mij is dit een voeding probleem, want ik heb een 230 Watt voeding (oeps!), maar ik vind het toch wel raar... Het systeem loopt verder superstabiel, nergens last van.
Ik wacht effe met een nieuwe voeding tot de hcc, misschien koop ik dan gelijk een coole design-kast...

Kan iemand bevestigen dat dit een voeding probleem is, of is er wat anders aan de hand?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ik had precies hetzelfde probleem. Bij mij lag het aan de agp divider (geloof het of niet!) deze stond bij mij op 1/1 dus mijn agp draaide op 100 Mhz. dat kon mijn kaart niet aan (3Dprophet II 64MB) heb toen de diveder op 2/3 gezet en alles was opgelost.

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

Ik heb ook een K7 en een KA7 bord, ik herken je probleem wel zo ongeveer. Als ik mijn PC uit zet en de voedingskabel helemaal los neem en dan vervolgens weer wil booten is het een no go, geen beeld, helemaal dood. Vervolgens geef ik een harde reset(knop) en dan start hij gewoon op. Maakt eigenlijk niet uit hoe ik hem overclock. Het stoord me nu nog niet want hij draait toch 24/7 maar vreemd is het wel... Ik heb trouwens wel een 300Watt voeding (Aopen HX-08). (K7 700@950).

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Probeer de BIOS eens te resetten, dus hardwarematig resetten, en zodoende met de defaultwaardes opstarten. Ik heb namelijk ook wel eens kuren gehad door verkeerde BIOS installingen (te lage PCI-latency ofzo).

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik had hetzelfde met mijn el cheapo 230 watt voeding die 3 jaar gebruikt was..

vanalles geprobeerd, uiteindelijk voor 65 piek een el cheapo 300 watt voeding gekocht en weg probleem.