Toon posts:

Zeer grote afbeeldingen gezocht > 2304x1024 pixels

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een aantal sites waar ik zeer grote afbeeldingen kan vinden. Minimaal 2304x1024 liefst 2304x1280 pixels. Dit vanwege mijn grote desktop met 2 monitoren.

Ik heb natuurlijk al even gezocht echter gaan de meeste sites - als ze het al redden - niet verder dan 1600x1200. Kan iemand mijn een aantal sites geven waar kwalitatief mooie afbeelding zijn te vinden en met deze grootte?

Wat voor afbeeldingen vraag je je misschien af? Nou eh.. maakt niet heel erg veel af, als het maar erg interessant is. Vrouwen, kunst, actie-foto's, et cetera, het maakt mij niet veel uit, als het maar GROOT is.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat er veel sites zijn die zulke hi-res plaatjes aanbieden. Simpelweg omdat er niet voldoende vraag naar is.

Waarom maak je ze niet zelf? :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom maak je ze niet zelf? :)
De maximale resolutie van mijn webcam is 320x240 :) Net iets te klein dus ;)

Omdat ik het niet makkelijk kon vinden op 't net, dacht ik hier hulp te vinden.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 17:48
admiraal:

De grap is dat je het toch niet per se zelf hoeft te fotograferen?.. Je kunt met Photoshop (of een ander grafisch programma) afbeeldingen net zo groot maken als je zelf wilt. The key is creativity.

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 05 juni 2002 19:47 schreef admiraal het volgende:

[..]

ik weet niet wat je presies zoekt maar anders leg je gewoon wat op de scanner?

en op de bekende Stock sites is af en toe wel wat groots te vinden maar je moet wel ff zoeken
DeviantArt heeft ook wel wat grote stock foto's

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt met Photoshop (of een ander grafisch programma) afbeeldingen net zo groot maken als je zelf wilt.
Jaja, ik weet het ;)

Dit was ook in eerste instantie mijn oplossing, echter was ik niet (volkomen) gelukkig met het resultaat. Kwalitatief ga je er meestal toch op achteruit, als je foto's gaat vergroten, ondanks geavanceerde software technieken, zoals s-spline.

Vandaar dat ik gewoon "echte" grote - kwalitatief uitstekende :) - afbeeldingen zoek!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:50

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

tsja... als het gewoon een huis-tuin en keuken iets is, kan je iemand met een digicam vragen. maar die van mij gaat maar tot 2 mp (1600 x 1200 geloof ik)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A kijkt naar het cliche rijtje fotostock CD's dat naast hem staat

Op Internet betwijfel ik het, maar op fotostock cd's kun je vast wel alles vinden wat je wil hebben. Vermijd alleen de CD "weekend living" want die zuigt :)

Oh ja, het kost geld en dat betekend dat 99.999% van de mensen afhaakt ... oh well :)

|{ brrr }] |

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 19:59 schreef admiraal het volgende:

[..]
Kwalitatief ga je er meestal toch op achteruit, als je foto's gaat vergroten, ondanks geavanceerde software technieken, zoals s-spline.

Vandaar dat ik gewoon "echte" grote - kwalitatief uitstekende :) - afbeeldingen zoek!
Ik heb hier wel 1 voor je liggen >:) Resolutie: 21600*21600 (400,8 MB) >:)

Ik dacht dat het een foto van Amerika was ofzo.. Europa misschien..
Weet het zo niet: heb 'm nooit kunnen bekijken :D

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Waarom kijk je niet even of ze bij http://www.dpreview.com iets hebben. Dan kies je voor voorbeeldplaatjes van een van de beste camara's. Alleen niet echt gemaakt voor de desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kijk je niet even of ze bij http://www.dpreview.com iets hebben. Dan kies je voor voorbeeldplaatjes van een van de beste camara's. Alleen niet echt gemaakt voor de desktop.
Geweldig! *D HULDE!

Kijk nu komen we ergens! Dit is precies wat ik zoek! Grote kwalitatief mooie foto's.
Weten anderen nog meer van zulke super sites?

Verwijderd

Waarom down je niet gewoon de 1600x1200 pics en blaas je ze op in een programma als paintshop of photoshop? Of misschien kan paint dat zelfs nog voor je doen.

Verwijderd

Stockphotos zijn het sleutelwoord.
In dit topic kun je een hoop sites vinden:
[topic=481298/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.