Toon posts:

AMD geheugenkwestie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net dat stukje over dat geheugen van TFS te lezen en kom ik dus op de conclusie dat je wel HSDRAM pc150 geheugen van Mushkin kan nemen voor mijn KT7-RAID maar het vrij moeilijk zal worden om hem daadwerkelijk op 150 mhz te laten draaien. Je moet dus je PCI bus op 37MHz gooien x4 voor de geheugen om bij 150MHz te komen en moet je dus op een FSB draaien van 112MHz.

Maar lees ik het dus nu goed??? en is het dus een kunst om hem daadwerkelijk op 150 MHz te krijgen?

Nu heb ik ook al gevraagd (hier in deze forum) of het niet mogelijk was om op 150/37 te draaien, maar dat zal wel zo zijn dat dat dus werkelijk een leuk sprookje is wat Abit in zijn manuals schrijft.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Mijn PC100 geheugen draait ook op 150MHz! :D
Ik heb hem zo ingesteld:
133Mhz geheugen, multiplier 8.5x
112MHz bus
Het geheugen draait nu op 149MHz, en de CPU op 952MHz.
Ik heb een Asus K7V met 1008 BIOS, daar kan ik werkelijk waar alles instellen, van cache divider tot PCI-latencies in alle ranges. :D

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

112MHz FSB is met nieuwere hardware vrij haalbaar dacht ik. Dus dat sprookje valt wel mee.

Zet voor de zekerheid een fannetje op je chipset heatsink, laat er een langs je geheugen blazen en koel je proc goed.

Dan gewoon langzaam in stapjes omhoog naar je einddoel. Vastloper is gewoon weer een stapje terug en niks aan het handje. Normaal gesproken dan. Ik garandeer niet dat alles heel blijft, maar als je niet te gek doet zou er niks ernstigs moeten gebeuren.

Het is bij de weg zowiezo wel lekker om geheugen te hebben dat sneller kan dan waar je het op laat lopen. Geheugen is vaak een bottleneck bij overklokken, dus al haal je de 150 niet helemaal, je hebt er wel gemak van.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nu heb ik ook al gevraagd (hier in deze forum) of het niet mogelijk was om op 150/37 te draaien, maar dat zal wel zo zijn dat dat dus werkelijk een leuk sprookje is wat Abit in zijn manuals schrijft.[/quote]nu blijft dus alleen dit probleem over en hiermee bedoel ik dus puur de FSB met PCI bus gedoe. Dit staat wel zo leuk in het Abit boekje, maar ik heb nooit iemand gehoord/gezien die dat heeft gehaald of zelfs heeft geprobeert. Ik dacht dat het probleem vooral bij de PCI bus lag en niet aan de FSB zelf, maar ik kan het fout hebben.

Verwijderd

124 mhz fsb is stabiel(!) haalbaar, alleen wordt de chipset die aangesloten is op de derde temp sensor(mbm5), geen idee welke het is, errug heet. Dus deze moet je volgens mij effe zien te koelen(en uitvinden welke het is uiteraard).

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op mijn abit kt7 heb ik een bus van 114.
Loopt perfect.

Divide and conquer.

Pagina: 1