Toon posts:

[ASPNET] Window sluiten en andere bijwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een webapplicatie in ASP.Net en loop tegen het volgende probleem aan:
Ik wil gegevens van iemand weergeven. Daaronder staat een link om ze te updaten. Er komt nu een popup (dmv javascript) met daarin de mogelijkheid de gegevens te updaten. Als de gegevens geupdate zijn, verschijnt er een tekst dat de gegevens geupdate zijn. Hierna moet het oorspronkelijke venster bijgewerkt worden.
Dat laatste lukt me niet. Is er dus een manier waarop ik vanuit een venster een ander venster kan verversen?

Bovendien: is het in ASP.Net mogelijk om zonder een functie Render() te schrijven, tekst te schrijven naar een pagina?

Alvast bedankt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het eerste is geen .Net probleem, maar een client-side probleem. Je kan het op verschillende manieren oplossen.
Voorbeelden zijn:

1. Popup vervangen door ShowModalDialog functie
2. Window een naam geven en deze sluiten.
3. Hoofdwindow een naam geven en hier met een <a href="ikke.html" target="hoofdwindownaam">Sluiten</a> naar verwijzen.
etc.

Zie oa. ook: http://www.webreference.com/js/tips/000512.html

Tweede vraag: Ik zet een bonuskaart in; snap de vraag niet.. :'(

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 20:33 schreef gorgi_19 het volgende:
Tweede vraag: Ik zet een bonuskaart in; snap de vraag niet.. :(
Je kan de functie Render() in ASP.Net herschrijven, waarbij je wel gebruik kan maken van een HTMLTextWriter. Ongeveer zoiets:
code:
1
2
3
Protected Sub Render(writer as HTMLTextWriter)
writer.write("blaat")
end sub

Duidelijker?

Verwijderd

Vraag een is het makkelijkste op te lossen door vanuit de popup een nieuwe url naar de "opener" te sturen met daarin wat GET key value paren na het klikken op een button/link. Dus:
functie update(para1, para2)
{
opener.document.location.replace('http://localhost/url.asp?para1='+para1+'&para2='+para2);
}
Op vraag twee: (ga uit van C#)
Je bedoelt waarschijnlijk een variabele uitschrijven binnen de HTML:
public void Page_Load()
{
string sVoorInHTML = "Hello world!";
}

Dan in de HTML:
<%#sVoorInHTML%>

Je ziet al aan het hekje dat het een data-binding expression is, je moet dus Page.DataBind(); of gewoon DataBind(); in de Page_Onload() eventhandler aanroepen.
In VB.NET is het Sub Page_Load()
<%=sVoorInHTML%> werkt niet.

Verder kan je in je script code gewoon Response.Write(sVoorInHTML); gebruiken, zowel C# en VB (zelfde classes, .NET) net als in the good old days.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gorgi niet zo slim zijn en nog nooit van die functie gehoord hebben.. |:(

Ik gebruikt altijd een <asp:label> etc en dump hier wat text aan. Nog nooit probleempjes mee gehad. Of we moeten een communicatiestoring hebben..... *D

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo