Toon posts:

Netwerkkaart / Ethernet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik m'n computer opstart nadat hij een tijdje heeft afgestaan (een uur ofzo) zegt Windows dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, namelijk een Ethernet controller. Ik krijg hem niet terug geïnstalleerd, maar als ik m'n computer afzet en de netwerkkaart (Realtek RTL8139) in een ander PCI slot stop, werkt het weer.
Tot ik de computer weer af/opzet. :'(

Dit wordt natuurlijk wel vrij irritant |:(

Iemand een oplossing? Ik gebruik Windoze XP, en de kaart is een RTL8139. Ik heb WindowsUpdate al uitgevoerd (en letterlijk alles geïnstalleerd :)) en de nieuwste drivers van Realtek geïnstalleerd, dat hielp niks :'(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dit is inderdaad errug vreemd...

Misschien een stomme vraag, maar heb je conflicten met andere hardware? :? Ik heb net zo'n kaart in mijn PC hangen, en die heeft probleemloos met Win98,XP als 2000 gedraait.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

is 't niet gewoon een brakke netwerkkaart?
Probeer 'm is te verwisselen met een kaartje uit een andere pc.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:01

Reptile209

- gers -

Baterijtje dat de instellingen van je MoBo onthoudt nog in orde? Misschien dat je nic zijn settings 'onthoudt' door dat stroompje, maar dat er iets scheef loopt als 'ie een tijdje uit is geweest... :?
dan zit nl een 'geresette' nic in een slot dat al bezet & ingesteld was :? :?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Het idee van een kapotte netwerkkaart heb ik aan gedacht, maar ik vraag me af waarom hij dan werkt als ik hem in een ander PCI slot steekt... Maar toch, met computerstuff weet je nooit, ;)

Batterij van moederbord... Shit, nog ni aan gedacht... Inderdaad een zeer goed idee, maar hoe komt het dan dat Windoze geen probs heeft als hij dan in een nieuw slot zit?
Of is dat normaal? :?

In ieder geval al bedankt :)

Verwijderd

ik denk toch dat je netwerkkaart brak is... probeer eens een andere zoals al gezegd is!

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb er maar één |:(

:)

Wat ik wel merkte, is dat ik opnieuw opstarte (ik had net iets geïnstalleerd) en het probleem was er niet.
Nu jah. Ik ga in ieder geval nog wat zien hoe het loopt, een nieuwe netwerkkaart kopen en als dat niet lukt zal het het moederbord zijn...?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Maar hopen dat je netwerkkaart aan bagger is, want een mobo is wat prijziger om te vervangen ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

check ook gelijk even je irqtjes.. ik heb t zelfde probleem onder linux, maar windows heeft er weer geen last van.. ligt hier aan shared irq's
Pagina: 1