Toon posts:

ATi Radeon 8500 of Leadtek GeForce4 Ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik zit hard te twijfelen tussen deze 2 kaartjen. Iedereen heeft het maar over de g4 Ti4200 en zen broers, maar als je kijkt wat de kosten zijn

Ati radeon 8500 pro voor 200 euro
Leadtek G4 Ti4200 voor 220 euro

dan is ati toch in het voordeel. Dan de prestaties

Ati radeon 8500 pro loopt op 275 mhz
Leadtek g4 Ti 4200 loopt op 250 mhz, nou is deze goed te overklokken omdat er zo'n allemachtig koelblok op zit, maar de ati haalt 300 mhz ook makkelijk....

Oke, wie kan mij helpen een keus te maken door feiten op tafel te gooien, BVD !!!!

PS : Wat is DVI precies en wat kun je er mee ???

Verwijderd

Moet je ff in #xtreme vragen ofzo misschien weet een van die lamers daar wel wat..
Ralf ofzo..

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk

DVI: extra mooi beeld voor TFT's

bij de ATi zit een verloopje zodat je ook twee CRT's kunt gebruiken.

Verwijderd

DVI is een digitale aansluiting voor met name TFT schermen.
Ik heb zelf een Radeon 8500 die loopt op 295/590, dus in dat opzicht hoef je het denk ik niet te laten. De Geforce4 ti4200 is nagenoeg een gelijke kaart, ook qua functies... Alletwee de kaarten zijn dus goed, en je zult zelf een keuze moeten maken. Kijk wel naar het merk wat je koopt, neem liever een bekend merk ipv een soort B-merk. Succes

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Over de ATI kan ik wel zeggen dat de LE goedkoper is en op 250/250 loopt, maar het snelheidsverschil tussen LE en Pro is maar een procent of 2~5. Bovendien kan je met de voltmod (staat vast nog ergens op dit forum in de search :) ) hem gemakkelijk naar een normale modden+flashen.

Ik zie net dat het verschil maar 5 euro is in de pricewatch..... ga toch maar voor de 275 versie :+

Ik weet van de Ati dat ie heel mooi beeld geeft en echt snel is, maar mijn ervaring is dat de ATI niet sneller zal worden. Toen ik nog een GTS2 has van NVidia kreeg ik anders wel steeds bij het uitbrengen van nieuwe hardware door hun een leuke snelheidsboost. (Toen de GF3 uitkwam zorgden hun nieuwe detonators voor 25% snelheidswinst in sommige spellen).

Terwijl NVidia steeds met betere en zeker snellere drivers uitkomt (een grote plus voor nvidia) komt ATI meestal met "bugfixes". Hun nieuwe drivers lossen een probleempje op in een paar spellen, maar sneller wordt mijn kaart er niet van.

Zoals John Carmack al zei: De GF4 is waarschijnlijk de snelste kaart, niet door de technische specs (ATI's kaart is hier superieur) maar door NVidia onovertroffen driver support. Ik verwacht niet dat ATI ooit nog het volle potentieel uit de R8500 gaat halen, ze zijn zelf veels te druk bezig met bugfixes en hun nieuwe product. Nvidia daarentegen zal wel alles uit hun GF4 gaan halen.

Conclusie van dit verhaal? Neem de GF4.

MechWarrior || Monsters Game

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

dlmh

Lo-Fi

Nou... als die Ti-4200 ook 10% sneller is, dan maakt het dus niet uit welke je neemt. Ik meen alleen dat de Ti-4200 alleen een VGA/TV-out had en daar is dus het voordeel van de R8500! Die heeft nl. een DVI uitgang (en afhankelijk van de fabrikant ook een DVD-->VGA dongel) voor je 2e monitor. Ik heb zelf de R8500 van Point-of-View en ben zéér te spreken over zowel 2D als 3D! NVidia heeft helaas een slechte naam op 2D gebied, iig t/m de GF3 serie... hoe 't is gesteld met de GF4 weet ik niet :?
(En er zijn zat topics over (geweest) en dat dit topic zo op slot wordt gegooid had je waarschijnlijk in de V&B FAQ kunnen lezen...)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Ik zat er ook naderhand tussen te twijffelen maar had toch de ati gekozen.Hoorde er goed everhalen over en ben er zeer tevreden over, geforce 4 heb ik m'n twijffels over.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op woensdag 05 juni 2002 19:18 schreef MREn het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk

DVI: extra mooi beeld voor TFT's

bij de ATi zit een verloopje zodat je ook twee CRT's kunt gebruiken.
Een CRT gebruiken op de DVI aansluiting zorgt voor glitches bij mij. Ik raad dit dus zeker af. Het stoort iig als je af en toe een storingslijntje voor een milliseconde ziet :+

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Op woensdag 05 juni 2002 19:21 schreef GambitRS het volgende:
Terwijl NVidia steeds met betere en zeker snellere drivers uitkomt (een grote plus voor nvidia) komt ATI meestal met "bugfixes". Hun nieuwe drivers lossen een probleempje op in een paar spellen, maar sneller wordt mijn kaart er niet van.
Misschien is 't zo dat de drivers voor de R8500 al zó volwassen zijn dat ze al 99% van de performance uit de R8500 halen! Dat nieuwe drivers van NVidia tot 25% performance-winst oplevert, vind ik juist een raar iets! :z

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19
Op woensdag 05 juni 2002 19:24 schreef SerialThrillaZ het volgende:

[..]

Misschien is 't zo dat de drivers voor de R8500 al zó volwassen zijn dat ze al 99% van de performance uit de R8500 halen! Dat nieuwe drivers van NVidia tot 25% performance-winst oplevert, vind ik juist een raar iets! :z
Raar of niet..

De Ti 4200 is nu een stukje sneller dan de R8500 meestal, 10% ofzo dus.
Inderdaad verwacht ik niet dat de R8500 nog veel sneller zal worden door de drivers, de Ti 4200 wel... dus stel dat over een tijdje een driver uitkomt die 10% sneller is, scheelt dat toch 20% met de radeon...
De 2D van de GeForce 4 schijnt prima te zijn, zelfde voor de TVout.

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

En er zijn natuurlijk mensen die ook voor 2D-kwaliteit gaan en ook willen gamen. Voor 't laatste is Matrox helaas (nog) geen optie! Als Ati deze nóg verder kan verbeteren dan ben ik dik tevreden. Ik installeer bijv. ook niet de reference drivers van Ati, maar de Plutonium drivers voor de kwaliteit en niet de echte snelheid!
Bovendien hebben de R7500/8500 vaak een hogere kwaliteit TV-OUT er opzitten wat voor sommigen dus ook interessant is.

Dus: (on-topic) Als je zéér goede 2D/TV-OUT of een 2e monitor wil hebben ga dan voor de R8500. Wil je vooral rauwe snelheid, ga voor de Ti-4200 !

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ATI :9

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op woensdag 05 juni 2002 19:24 schreef SerialThrillaZ het volgende:

[..]

Juist het tegendeel. Ze halen nog geeneens 75% van de performance uit de kaart, ik schat zo'n 60%. Met de nieuwste drivers is mijn performance van 6500 3dmarks zelfs naar onder de 6000 3dmarks teruggegaan.

Lees maar eens reviews over ATI, hun drivers zijn gewoon niet snel. Dat zullen ze ook nooit worden. Zelfs John Carmack zegt dat ATI drivers brak zijn.

Waarom ik zeker weet dat ATI niet 99% van de maximale performance met hun drivers trekt? Simpel, op papier is de Radeon STUKKEN sneller dan de GF3 Ti500. Maar welke van deze 2 kaarten is toch het snelst? Juist, de GF3 Ti500. Je zou verwachten dat de Ti500 de R8500 met moeite bij kan houden, echter blijkt dat de Ti500 de R8500 glorieus voorbijstreeft.

De GF4 4200 is sneller dan de Ti500 op papier, dat is nu nog niet echt goed te zien in benchmarks maar geloof me, NVidia zal ze ontzettend veel sneller en efficienter maken. Ik moet nog de eerste driver release van ATI zien die een performance winst geeft.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Let op! OP de leadtek 4200 zit niet dezelfde koelblok zoals die op de 4400 en de 4600!

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Op woensdag 05 juni 2002 19:52 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Juist het tegendeel. Ze halen nog geeneens 75% van de performance uit de kaart, ik schat zo'n 60%. Met de nieuwste drivers is mijn performance van 6500 3dmarks zelfs naar onder de 6000 3dmarks teruggegaan.

Lees maar eens reviews over ATI, hun drivers zijn gewoon niet snel. Dat zullen ze ook nooit worden. Zelfs John Carmack zegt dat ATI drivers brak zijn.

Waarom ik zeker weet dat ATI niet 99% van de maximale performance met hun drivers trekt? Simpel, op papier is de Radeon STUKKEN sneller dan de GF3 Ti500. Maar welke van deze 2 kaarten is toch het snelst? Juist, de GF3 Ti500. Je zou verwachten dat de Ti500 de R8500 met moeite bij kan houden, echter blijkt dat de Ti500 de R8500 glorieus voorbijstreeft.

De GF4 4200 is sneller dan de Ti500 op papier, dat is nu nog niet echt goed te zien in benchmarks maar geloof me, NVidia zal ze ontzettend veel sneller en efficienter maken. Ik moet nog de eerste driver release van ATI zien die een performance winst geeft.
Hmmmm... interesting!!! Zijn er misschien nog andere gegadigden die zich bezighouden met productie van drivers voor de r8500?? (Niet Omega e.d. want die verbouwen gewoon de drivers van Ati zelf...)

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank allemaal voor jullie replys, misschien hoor ik niet te bedanken, maar mijn keus valt momenteel op de Leadtek Gf4 Ti 4200, nu nog wachten op het geld :DDDD

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:33
Ehhhrrrr, op dit moment is de Ati 8500 sneller dan de GF3Ti500 hoor. De snelheid is wel zeker met sprongen vooruit gegaan.

Je moet gewoon kijken wat je belangrijker vind Anti-aliasing op hoge resolutie, Of anisotropische filtering

Voor de eerste:kies GF4, voor de laatste de 8500. De 8500LE is al voor 180 euro te vinden en maakt voor jouw systeem denk ik niet zoveel uit of je een pro(275) of LE(250) neemt. Scheeld toch weer 20 euro d8 ik

Persoonlijk kies ik voor de 8500. En met de leadtek kijk uit, ik heb begrepen dat er maar 1 ramdac opzit(als dit belangrijk is). Als dat niet zo is bied ik hierbij mn excuses aan. Bovendien, maakt het niet zoveel uit welke GF4 je koopt. Heb begrepen dat ze allemaal wel goed zijn.

Hop,hop,hop!

• Palomar
  • Niet online
ik heb zelf een radeon 8500, maar als ik op dit moment ook voor die keuze stond (r8500 of gf4 ti4200) dan weet ik nog niet zo zeker of ik nog es de r8500 zou nemen...de kaart bevalt me op zich goed (mooie tv-out bijv.) maar de drivers vind ik gewoon niet goed genoeg.. ik kom veel kleine bugjes tegen zoals grafische effecten in winXP die niet goed worden weergegeven, en 100% cpu gebruik bij sommige animated icons hier op GoT..

ook heb ik het idee dat de kaart bij de huidige games geen haar sneller is dan mn vorige geforce2 GTS.. f1 2001 kan ik bijv. niet eens meer met alle details op zn hoogst spelen, kon met de gf2gts wel. Ook bij andere spellen heb ik het idee dat niet alles uit de kaart wordt gehaald.. en dan kan het excuus wel zijn dat nvidia kaarten de meest gebruikte zijn, en dat daardoor de meeste spellen ook geoptimaliseerd zijn voor deze kaarten... maar daar heb je als radeon 8500 bezitter natuurlijk niks aan..

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 09:52 schreef basset het volgende:
Ehhhrrrr, op dit moment is de Ati 8500 sneller dan de GF3Ti500 hoor. De snelheid is wel zeker met sprongen vooruit gegaan.

Je moet gewoon kijken wat je belangrijker vind Anti-aliasing op hoge resolutie, Of anisotropische filtering

Voor de eerste:kies GF4, voor de laatste de 8500. De 8500LE is al voor 180 euro te vinden en maakt voor jouw systeem denk ik niet zoveel uit of je een pro(275) of LE(250) neemt. Scheeld toch weer 20 euro d8 ik

Persoonlijk kies ik voor de 8500. En met de leadtek kijk uit, ik heb begrepen dat er maar 1 ramdac opzit(als dit belangrijk is). Als dat niet zo is bied ik hierbij mn excuses aan. Bovendien, maakt het niet zoveel uit welke GF4 je koopt. Heb begrepen dat ze allemaal wel goed zijn.
De LE (standaard op 238/238) is heel makkelijk (Hercules) te flashen met de retail bios (275/275). Met deze flash en de plutonium drivers heb ik hem nu zonder problemen lopen op 295/295!!!

• basset
Absoluut waar, maar heeft de Hercules ook niet maar 1 ramdac?

Hop,hop,hop!

• basset
Trouwens, vandaag bij www.funcomputer.de gezien dat de powercolor 8500LE maar 150 euro kost. Heb hem al in de pricewatch gezet. Persoonlijk denk ik dat dit wel spectaculair te noemen mag zijn. :9~
Ik denk dat ik ga kijken of ik een bestellinkje ga plaatsen.

Hop,hop,hop!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

ik heb die radeon8500 en ben er dik tevreden mee.. maar ik denk dat een ti4200 iets beter presteerd..

en nvidia heeft iets betere drivers zeggen ze.. alleen daar merk IK nix van :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 11:24 schreef basset het volgende:
Trouwens, vandaag bij www.funcomputer.de gezien dat de powercolor 8500LE maar 150 euro kost. Heb hem al in de pricewatch gezet. Persoonlijk denk ik dat dit wel spectaculair te noemen mag zijn. :9~
Ik denk dat ik ga kijken of ik een bestellinkje ga plaatsen.
heb m al besteld, maar kan iemand dit ff vertalen?:
Verwendungszweck: "Vorkasse" + Vollständiger Name (Rechnungsadresse!) -
NICHT die Bestellungs-ID!

• Exocet
  • Niet online
nog een vraagje:
hoe maak je met online bankieren geldt over naar Duitsland.
Ik krijg alleen maar ongeldig rek.nr ingevuld |:(

• basset
Op de site krijg je ook een melding met iets met water :?
Wichtige Information

Sehr geehrter Kunde,

durch das Hochwasser gestern in Memmingen gab es in unserem Haus leider grössere Schäden, die wir momentan beheben müssen. Daher kommt es sowohl bei der Beantwortung der eMails als auch bei der Bearbeitung der Bestellungen zu Verzögerungen. Die Telefone sind derzeit NICHT besetzt!

Wir bedauern die Umstände und bitten um Ihr Verständnis.

Ihr FUN Com
Mn duits is nie zo goed.

Je kan toch onder rembours betalen, dan komt dat met UPS geloof ik. Of kun je beter vooruit betalen?

Kan iemand ook dit uitleggen misschien :D
Wichtig! Geben Sie uns bitte bei Bestellung eine Adresse an, an der Sie oder ein Annahmeberechtigter ganztätig erreichbar sind, da wir keinen Einfluß auf die genaue Uhrzeit der Lieferung haben. UPS kommt 3 mal zu Ihnen, bevor die Lieferung an uns zurückgeht. UPS liefert nur gegen extremen Aufpreis am Samstag aus! (Wird nicht im Shop angeboten!)

Versandkosten je Paket innerhalb Deutschlands
UPS Standard € 7,00 Ab Warenausgang ca. 2 Werktage Lieferzeit.
Lieferung bis 18:00 Uhr
UPS Express € 15,50 Ab Warenausgang 1 Werktag Lieferzeit.
Lieferung bis 12:00 Uhr

UPS Standard
(Spiele + DVD's) € 3,50 Bei Bestellung von bis zu 3 Spielen/DVD's (auch gemischt). Ab Warenausgang ca. 2 Werktage Lieferzeit.
Lieferung bis 18:00 Uhr

Versandkosten je Paket bei Auslandsbestellungen
UPS Standard € 7,00 Belgien, Luxemburg, Holland
UPS Standard € 15,50 Österreich
UPS Standard € 17,50 Italien

Zusatzkosten bei Bezahlung per
Nachnahme € 4,00 Bezahlung bei Warenerhalt (ausschliesslich Bargeld)
(Deutschland)
Nachnahme € 10,00 Bezahlung bei Warenerhalt (ausschliesslich Bargeld)
(Österreich, Belgien, Luxemburg, Holland)
Nachnahme € 12,00 Bezahlung bei Warenerhalt (ausschliesslich Bargeld)
(Italien)
Vorkasse € 0,00 Vorauszahlung per Überweisung (Details hierzu werden Ihnen nach der Bestellung per eMail mitgeteilt)
Bei Vorkassebestellung dauert die Auslieferung in der Regel länger, da wir die Bestellung erst nach Zahlungseingang verschicken!
Sorry hoor maar mn duits is echt slecht. Ik zie allerlei soorten verzendingen staan, of komt het een op het ander?

Hop,hop,hop!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 12:21 schreef basset het volgende:
Op de site krijg je ook een melding met iets met water :?
[..]

Mn duits is nie zo goed.

Je kan toch onder rembours betalen, dan komt dat met UPS geloof ik. Of kun je beter vooruit betalen?

Kan iemand ook dit uitleggen misschien :D
[..]

Sorry hoor maar mn duits is echt slecht. Ik zie allerlei soorten verzendingen staan, of komt het een op het ander?
Die eerste mail ging er over dat er een overstroming was in Memmingen... daarom worden de bestellingen en mails wat op de achtergrond geschoven, en ze hebben niemand bij de telefoon zitten :)

De 2e gaat over de tarieven:
- zorg dat je thuis bent, UPS komt maar 3x langs dan gaat het terug
- zaterdag wordt niet bezorgd
De prijzen:
- Eerst worden 2 mogelijkheden voor pakketten genoemd ( 1 of 2 werkdagen )
- dan voor Dvd's e.d.
- dan naar buitenland ( zonder levertijd)
- Extra kosten voor de Nachname ( rembours ) dan
En dan nog iets dat je ook van tevoren kunt betalen ( vorkasse )

• basset
Ahhhh...das mooi. Jammer dat de levertijd 1 tot 2 weken is. Ik wacht gewoon nog even dan :) Ieder geval bedankt!

Hop,hop,hop!

• Exocet
  • Niet online
hoe snel is gistron met z'n bestellingen?

• basset
Gistron? Je kan beter ergens anders kijken voor een 8500. Zal best een goede winkel zijn, maar ze zijn niet goedkoop. Of ik moet wat missen hier?

Hop,hop,hop!

• Exocet
  • Niet online
Iemand ervaring met deze kaart?
Club3D ATI Radeon 8500 64MB PRO

loopt standaard op 275/275.
en dat voor 205euro :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is alleen maar belangerijk voor je

UPS Standard € 7,00 Belgien, Luxemburg, Holland

Als je dat niet snapt, ben je wel een hele grote hol :D

Verwijderd

Er is trouwens een "nieuwe radeon 8500" kaart van hercules, die 128MB heeft en ook 275/275 is.

http://europe.hercules.com/showpage.php?ty=1&p=47

Heeft iemand hier ervaringen mee???

Want ik zit te dubben of ik een ti4200/4400 64M/128MB of een Hercules Radeon 8500 64MB/128MB ga kopen.

Is het trouwens wel nuttig om een kaart met 128MB ipv 64MB te kopen????
Ik bedoel, is die kaart al verouderd tegen de tijd dat 128MB een must is?
:? :?
Pagina: 1