Ik heb 2 nics van precies hetzelfde merk/type (Zo'n sitecom ding met een RTL8139C chip). Als ik er 1 pak en in me server steek doet ie het prima (beide getest) maar als ik ze er allebij in doe pakt ie er maar 1
Ik heb van pci sloten gewisseld maar bij geen een wil die werken. Is dit een bekend probleem? Volgens de search niet echt (heb niet echt een topic met een conclusie kunnen vinden). Hopelijk kan iemand me er mee helpen. bvd
Verwijderd
in het register van naam veranderen en dan de andere installeren was een tip in een van de laatste bladen (dus effe zoeken op de weergave die je ziet staan in het register). Soms lukt het echt niet, dus proberen.
Hij detecteerd de kaart trouwens helemaal niet hé, hij installeerd er geen driver voor etc. Maargoed, weet jij toevallig waar ik moet zoeken in me register?
2 realtek kaartjes horen gewoon te werken toch?
heb het hier ook gehad met xp
https://wren.co/join/Devian
Ja dacht ik dus ook, volgens mij heb ik eerder 2 dezelfde erin gehad, maar nu pakt ie de 2e niet, ik heb iig uitgesloten dat hij misschien kapot is want als ik em omwissel doen ze het gewoon. HmmmmOp woensdag 05 juni 2002 19:25 schreef Devian het volgende:
2 realtek kaartjes horen gewoon te werken toch?
heb je een andere hdd?
Probeer eens een ander OS te instaleren, Misschien ligt het aan het OS. En als het onder een ander OS nog niet werkt zal het aan je BIOS liggen.
Ik stel een kick naar WOS of Software algemeen voor.
Probeer eens een ander OS te instaleren, Misschien ligt het aan het OS. En als het onder een ander OS nog niet werkt zal het aan je BIOS liggen.
Ik stel een kick naar WOS of Software algemeen voor.
Verwijderd
je schreef anders dat 1 het prima deed. als je niet weet hoe je in het register moet sleutelen:Op woensdag 05 juni 2002 19:21 schreef Aphax het volgende:
Hij detecteerd de kaart trouwens helemaal niet hé, hij installeerd er geen driver voor etc. Maargoed, weet jij toevallig waar ik moet zoeken in me register?
1. je doet het niet (redenen divers)
2. je maakt een backup van het register en je probeert het.
Er is info genoeg op het web en in de bladen om te kijken hoe een register in elkaar zit, kunnen wij niet tegen typen....
Ja, individueel detecteerde windows XP ze dus wel, en als ik de ander erbij deed niet.... Helaas werkte het register truukje niet.je schreef anders dat 1 het prima deed.
Ik heb nu mijn broertjes NIC uit zijn systeemkast gehaald en erbij gezet en die accepteerde Windows XP wel.
Ik zie niet wat ene andere HDD met mijn NIC's te maken kan hebben maargoed, overigens vind ik een ander OS installeren niet echt een 'oplossing' maar iig bedanktOp woensdag 05 juni 2002 19:29 schreef Hennie-M het volgende:
heb je een andere hdd?
niet goed gelezen, sorry
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Nee het lijd idd niet tot de oplossingOp woensdag 05 juni 2002 20:11 schreef Aphax het volgende:
[..]
Ik zie niet wat ene andere HDD met mijn NIC's te maken kan hebben maargoed, overigens vind ik een ander OS installeren niet echt een 'oplossing' maar iig bedanktGellukig werkt het nu
Maar wel tot een diagnose(dat heb ik er toch ingezet?)
Dan kun je tenminste zien of het aan je os of aan bios instellingen ligt.
Is het misschien zo wat duidelijker?
Pagina: 1