muziekcomputer - kan dit goed voor mijn wens?

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hoi, ik kan dus voor 150 euroos een proc, mobo(i440BX chipset) en cooler krijgen..

dit is een p3 800 coppermine (256kb cache)

wat ik wil doen hiermee is veel met softsynths werken ..
ik denk dat ik ongeveer 1x volle reason laat draaien, en 3 NI softsynths.. dan wil ik ernaast nog een paar tracks opnemen.

De reden dat ik niet weet hoe en wat ligt eraan omdat geen enkel systeem die ik voor muziek had dit aankon, dus ik weet niet of deze het ook gaat halen..
dus voor de ervaren..

gaat mijn wens in vervulling? :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik vrees van niet.. moet je wat meer cache nemen denk ik:).. als ik 256kb al wel lekker :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:13 schreef nikao het volgende:
ik vrees van niet.. moet je wat meer cache nemen denk ik:).. als ik 256kb al wel lekker :)
dan moet ik gelijk p4 nemen :{ kost me 3 dubbele :{

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beetje offtopic:
wel weer goed dat ze de nieuwe P4 (Northwood) hebben opgekrikt naar 512kB.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 09:01

Row

Hoi, je kan van mij mijn mobo + koeler + cpu kopen
alles bij elkaar voor maar 200 euro
Mobo = Biostar M6vcg
Cpu = p3 1GHz --> OC'ed naar 1.1 Ghz
koeler = Dragon Orb 3

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:41 schreef Row het volgende:
Hoi, je kan van mij mijn mobo + koeler + cpu kopen
alles bij elkaar voor maar 200 euro
Mobo = Biostar M6vcg
Cpu = p3 1GHz --> OC'ed naar 1.1 Ghz
koeler = Dragon Orb 3
hmz :)
ik moet wel wachten dat ik eind van de maand mijn salaris heb :P >:)
welke chipset zit erop? :P (ik heb em trouwends liever niet oc-ed)
en hoeveel kb cache?

ow jah..moet ook ff kijken hoe en wat, want ik moet meer kopen nog :{ 150 was al een limiet

• Row

Row

Op woensdag 05 juni 2002 19:42 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

hmz :)
ik moet wel wachten dat ik eind van de maand mijn salaris heb :P >:)
welke chipset zit erop? :P (ik heb em trouwends liever niet oc-ed)
en hoeveel kb cache?

ow jah..moet ook ff kijken hoe en wat, want ik moet meer kopen nog :{ 150 was al een limiet
chipset 694x (?) en cache is 256kb

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:46 schreef Row het volgende:

[..]

chipset 694x (?) en cache is 256kb
ik ga eens ff kijken... geluidskaarten zijn nogal picky met via chipsets

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 20:08 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ik ga eens ff kijken... geluidskaarten zijn nogal picky met via chipsets
Klopt, mijn soundcard werkte niet goed met m'n oude mobo. Dat was ook VIA chipset. altijd gekraak bij opnames, en de hoofdtelefoon aansluiting in de patchbay werkte niet ;(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 20:26 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Klopt, mijn soundcard werkte niet goed met m'n oude mobo. Dat was ook VIA chipset. altijd gekraak bij opnames, en de hoofdtelefoon aansluiting in de patchbay werkte niet ;(
sorry, dan moe tik toch voor de andere aanbieding gaan..
maar denk dat jij et wel weet,..
zal 800mhz genoeg zijn om alles lekker te trekken (dualhead opstelling, wil misschien overgaan op triple head)

• Row

Row

Mijn sound is on-board!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz..

Koop een echte synth voor 1000 Euro ofzo...

Is een betere oplossing denk..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 20:31 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

sorry, dan moe tik toch voor de andere aanbieding gaan..
maar denk dat jij et wel weet,..
zal 800mhz genoeg zijn om alles lekker te trekken (dualhead opstelling, wil misschien overgaan op triple head)
Ik heb geen idee...ik gebruik 0,0 softsynths he. Geen idee hoeveel power je er voor nodig zal hebben. Mijn nog aan te schaffen, muziekcomp wil ik ook wel een snelle cpu inleggen (1,8 Ghz) maar ik investeer meer in HDD grootte en snelheid en intern geheugen (voor multitrack sequencing&recording) dus daar heb ik hele andere eisen voor.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Op woensdag 05 juni 2002 22:09 schreef Expander het volgende:
Hmmz..

Koop een echte synth voor 1000 Euro ofzo...

Is een betere oplossing denk..
en waarom?

softsynths zijn ideaal hoor..
een mellotron voor 69 euro.. een rhodes voor 100 euro..
als ik die echt moet kopen ben ik al minstens 3500 euro verder + dat ik die dingen niet kwijt kan in me kamer :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 00:01 schreef nikao het volgende:

[..]

en waarom?

softsynths zijn ideaal hoor..
een mellotron voor 69 euro.. een rhodes voor 100 euro..
als ik die echt moet kopen ben ik al minstens 3500 euro verder + dat ik die dingen niet kwijt kan in me kamer :P
enneh.. ik doe ook hd recording.. dus hardware is geen optie voor mij

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik denk dat je de dingen die je wilt hier wel mee kunt doen. Welke software gebruik je? Nuendo toch? Het moet wel lukken met een P3 800 MHz. Het lijkt een trage proc vergeleken bij wat er vandaag de dag te koop is, maar voor 150 euro kun je toch moeilijk een miskoop hieraan begaan? Je kunt altijd nog doorsparen voor een P4 systeem. :)

Groot voordeel wat je zult merken (als je nu een VIA chipset hebt) is de stabiliteit en compatibiliteit. Ik had hiervoor een Dual P3 systeem met VIA chipset en nu een P4 met Intel chipset en ik was verbaasd over hoeveel dat scheelt! Ik heb m'n Terratec EWX24/96 vorig jaar weggedaan omdat die VIA chipset moeilijk deed ;( Echt jammer, geweldige geluidskaart.. Zou m nu wel weer terug willen :P

Btw, hoe bevalt je WaveTerminal? :D

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
[b]
Btw, hoe bevalt je WaveTerminal? :D
ik denk dat ie prima gaat bevallen :(

(ik moet em nog krijgen :P )

ja..nuendo is zelfs die celly 466 genoeg, maar als ik reason en 3 NI instrumenten eraan wil gaan hangen :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Op woensdag 05 juni 2002 22:02 schreef Row het volgende:
Mijn sound is on-board!
Is alleen maar een nadeel.
Als je een beetje met muziek aan de gang wil ga je geen onboard gebruiken. Is meestal niet echt geweldig (AC'97 enz...)

• Row

Row

Op donderdag 06 juni 2002 11:06 schreef InZane het volgende:

[..]

Is alleen maar een nadeel.
Als je een beetje met muziek aan de gang wil ga je geen onboard gebruiken. Is meestal niet echt geweldig (AC'97 enz...)
Precies AC'97 maar ik zie het nadeel er niet van, dan koop je toch een betere sond kaartje :?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
athlon 1700+ met 256mbDDR en k7s5a + audigy met ASIO
een interessante FM7 preset (standalone) bijvoorbeeld nummer 57 (once upon a time) met 14 voices en 3 unison, gespeeld een chord (3 toetsen) kost mij 15% cpu :)

zegt dat wat? die preset heeft een echo effect eraan hangen btw.

Human Bobby

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 20:08 schreef Justice het volgende:
athlon 1700+ met 256mbDDR en k7s5a + audigy met ASIO
een interessante FM7 preset (standalone) bijvoorbeeld nummer 57 (once upon a time) met 14 voices en 3 unison, gespeeld een chord (3 toetsen) kost mij 15% cpu :)

zegt dat wat? die preset heeft een echo effect eraan hangen btw.
hmz..dat maal 4 plus reason :{ en cubase..
dat gaat wat kosten ja..
dat gaat et denk ik niet trekken.
nu zit ik wel trouwends op mijn meeste te rekenen wat ik zou kunnen gebruiken
Op donderdag 06 juni 2002 19:57 schreef Row het volgende:

[..]

Precies AC'97 maar ik zie het nadeel er niet van, dan koop je toch een betere sond kaartje :?
precies..
daarom heb ik deze maand een egosys waveterminal besteld :)

Verwijderd

Met een PIII800 redt je het wel. Mocht je wat aan prestaties tekort komen (softwarematige compressors vreten bijvoorbeeld behoorlijk cpu) dan kun je nog altijd je softwaresynths omzetten in audio om weer cpu vrij te krijgen. Veel geheugen bij vsti's is belangrijker.

Wanneer je geluidskaart een hardwarematige mixer heeft is de 800Mhz helemaal geen probleem meer. Ik ken mensen die op een 800 al een zooi plugs draaiden icm 40 sporen audio in Cubase VST (rme geluidskaart).

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op vrijdag 07 juni 2002 01:30 schreef dopy het volgende:
Met een PIII800 redt je het wel. Mocht je wat aan prestaties tekort komen (softwarematige compressors vreten bijvoorbeeld behoorlijk cpu) dan kun je nog altijd je softwaresynths omzetten in audio om weer cpu vrij te krijgen. Veel geheugen bij vsti's is belangrijker.

Wanneer je geluidskaart een hardwarematige mixer heeft is de 800Mhz helemaal geen probleem meer. Ik ken mensen die op een 800 al een zooi plugs draaiden icm 40 sporen audio in Cubase VST (rme geluidskaart).
IDD, geluidskaart is ook zeeeer belangrijk. Een vriend van me is ook bezig met cubase e.d. hij had een SBlive player en heeft nu een audigy. de latency is echt veel lager!

BOINC stats

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 01:35 schreef BachW het volgende:

[..]

IDD, geluidskaart is ook zeeeer belangrijk. Een vriend van me is ook bezig met cubase e.d. hij had een SBlive player en heeft nu een audigy. de latency is echt veel lager!
schijnt ook te krijgen met andere drivers voor sblive. en bedankt :)
Op vrijdag 07 juni 2002 01:30 schreef dopy het volgende:

Hartelijk dank :) tis dan wel geen rme geluidskaart, (wel een egosys(esi systems) dus ik denk dat dat ook wel aardig is :) )

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Tja ik weet het dus niet of je het gaat redden, het hangt er ook vanaf hoeveel vst effecten je gaat gebruiken. Ik mag toch wel aannemen dat je die gebruikt? :)

3 vsti's van NI is al niet te weinig trouwens, zeker als je praat over een FM7, sommige Reaktor ensembles, of een Absynth.

Een vriend van me heeft een PIII 500 en ik kan niet zeggen dat ik blij ben met de prestaties die zo'n ding vandaag de dag in Cubase met al die vsti's nog kan leveren.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 10:20 schreef Ali G het volgende:
Tja ik weet het dus niet of je het gaat redden, het hangt er ook vanaf hoeveel vst effecten je gaat gebruiken. Ik mag toch wel aannemen dat je die gebruikt? :)

3 vsti's van NI is al niet te weinig trouwens, zeker als je praat over een FM7, sommige Reaktor ensembles, of een Absynth.

Een vriend van me heeft een PIII 500 en ik kan niet zeggen dat ik blij ben met de prestaties die zo'n ding vandaag de dag in Cubase met al die vsti's nog kan leveren.
hmz..
wat voor geluidskaart heeftie? die is toch ook wel heel belangrijk denk ik.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik doe hier precies wat jij wil met een P3 733, gaat echt 100% zonder problemen.. Qua processorkracht is het in principe dus wel genoeg. Voor producing is inderdaad ook genoeg geheugen, en nog belangrijker, een goede geluidskaart (+ fatsoenlijke drivers) nodig (je wil natuurlijk een zo laag mogelijke latency). :)

Ik heb hier zelf ook een Via 694X chipset (wel hevig getweaked trouwens, driedubbele memory-performance :P). Heb verder absoluut geen last van de bekende PCI-latency en geluidskaart-problemen (gelukkig :)), maar dat lijkt wel een uitzondering te zijn.. dus een Intel-chipset is inderdaad aan te raden.

#

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 20:24 schreef Zap het volgende:
:9~
dat is nou precies wat ik moet weten :)
tnx

weet je ook toevallig of ik beter kan kiezen tussen een waveterminal of een creamware luna 2 ? (ik moet eigen 2 analoog in en 2 analoog uit hebben) liefst wordclock, maar is niet nodig

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 10:20 schreef Ali G het volgende:

Het is dan de vraag wat voor harde schijf er gebruikt wordt, hoeveel geheugen en zoals al gezegd: welke geluidskaart. De geluidskaart is een van de belangrijkste componenten. Verder moet je leren efficient met het systeem om te gaan. Weten wanneer je een aantal vsti opnamen over kan zetten in audiosporen om ruimte te maken voor nieuwe ideëen. Ik werkte vroeger zelfs met een amd k6-2 en een SbLive kaartje.

Vandaag de dag is het heerlijk werken met een p4 op 1.8 en 512 mb aan rimms. Met de prijzen van vandaag wil ik eigenlijk nog wel 2x256 bijknallen :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
gewoon doen dus :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

VIA 694x is op een heleboel moederborden *echt gaar*

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op vrijdag 07 juni 2002 20:44 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

dat is nou precies wat ik moet weten :)
tnx
kijk, ik zal natuurlijk nooit preciés hetzelfde doen als wat jij van plan bent.. maar het komt er in ieder geval in de buurt. Ik werk in ieder geval met reason (vaak met een vrij volgeladen rack) + hardware midi synth, en wat softsynths + cool edit pro voor de mastering. Mijn hardware blijkt hier in ieder geval snel genoeg voor te zijn, misschien is jouw werk nog net ff een tikkeltje zwaarder. Dat kun je natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen.
weet je ook toevallig of ik beter kan kiezen tussen een waveterminal of een creamware luna 2 ? (ik moet eigen 2 analoog in en 2 analoog uit hebben) liefst wordclock, maar is niet nodig
Nee sorry, ben verder momenteel niet echt op de hoogte van al die verschillende soundcards e.d. Maar er zal hier vast wel iemand anders zijn die je daar advies over kan geven.. :)

Suc6!

#

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 23:22 schreef Zap het volgende:

[..]
ik snap best dat et nooit 100% kan zijn, maar ik denk dat et me wel lukt.. aan jou hebben we wat :) (en dopy ook natuurlijk :P )

ik ga toch voor de egosys kaart (wordclock)
gewoon kkwaliteit :)

bedankt Zap, dopy en ther rest :P

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Wij hebben in 1 studio Creamware TripleDat, samen met een Pulsar en een paar ADAT's. Dat werkt dus fantastisch.

De Luna II is ook een heel leuk kaartje, met 3 DSP's d'rop. Ik heb d'r echter nog nooit mee gewerkt. Geluidskwaliteit zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Wij zitten d'r nou over te denken om de Pulsar en de RME's te vervangen door Pulsar II, en een A 16 Ultra d'rbij te nemen. De ADAT's zouden dan vervangen kunnen gaan worden door een Alesis HD24.

In ieder geval: de Luna is een leuk kaartje om mee te beginnen, en lek uitbreidbaar, al zijn de uitbreidingen wel wat duur.

Specs? Zie ondertitel...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 04:53 schreef DaDaJoker het volgende:BL@@T
mhwa.. ik doe et niet om 'te beginnen'
daar had ik de isis voor :Y)
ik heb em nu besteld : de egosys.
omdat die deal via duitsland niet door gaat,... ben ik terecht gekomen op een Emagic Unitor 8 :9~
die komt dus ook over enkele dagen binnen! :)

Pagina: 1