(WiB) Uitdaging, denk ik... of tis gewoon fout :p

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Hey, morgen is der tentamen wiskunde... En hier staat een som in het boek, denk niet dat ie kan... Maar je moet laten zien dat er een zuivere trilling is en dan de amplitude en de frequentie berekenen. Mja, en ik kom der niet uit...

De som:

2 cos (50Pi X) + sin (50Pi X) + 5

Dus als je dat herschrijft naar sin/cos/tan (blaat) en verder geen vreemde dingen meer... Ben ik al een heel eind :)

Ok, ik weet het, je mag geen huiswerkvragen hier stellen... Maar dis ook niet echt meer huiswerk, tis een obsessie om die vraag te beantwoorden! Want zo belacheloos moeilijk vragen ze toch niet op het proefwerk :+ Najah, laat ik het hopen dan ;)

Edit: Als jij hem dan eens fatsoenlijk icq-t!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Moet je hem natuurlijk wel goed posten :9

2 cos (50Pi X) + sin (50Pi (X-2)) + 5

Edit: en als jij leert lezen, maar goed ben er ook nog niet uit :?

Verwijderd

Ik heb duizenden sommen gemaakt en was altijd het beste in Wiskunde B. Ik weet nou niet eens meer het verschil tussen een tangus en een cosinus. Weet niet eens meer wat het was :D.

edit:

Sorry, ik dacht dat ie in de huiskamer stond, vergeet deze post maar

Verwijderd

gefeliciteerd, Tzar :)

Sjeik: Dit soort dingen doe je normaal gesproken met complexe e-machten. Maar goed, ik ga mijn gonio-kennis eens ophalen :)

Verwijderd

Nu weet ik weer waarom complexe rekenkunde was uitgevonden. Ik heb het voor je opgezocht...

De algemene formule (afleiding hiervan is 2 kantjes dichtbedrukt a4 vol met akelige wiskundige symbolen die GoT niet snapt, en die ik dus ook niet geef) is:

A1*cos(w*t+psi1)+A2*cos(w*t+psi2)=sqrt(A1^2+A2^2+2*A1*A2*cos(psi1-psi2))*cos(wt+b).

De geldigheid van deze formule kan ik je helaas zo niet bewijzen, da's me echt teveel overtiepwerk.

Om je formule hierin in te passen, moet je de sinus omschrijven in een cosinus dmv sin(x)=cos(x-1/2*pi)

Verder geldt: A1=2, A2=1, psi1=0, psi2=-1/2*pi.

de amplitude is dus sqrt(5) en periode is 2*pi/50*pi=1/25

Verwijderd

dubbel

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Goed, je hebt het antwoord nu en dan kan deze wel dicht. Eik zijn HW topics niet toegestaan, maar vaak wacht ik nog even tot het antwoord gegeven is :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.