Toon posts:

FTP, could not login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem als ik iets wil uploaden naar een homepage via FTP.

Ten eerste, als ik iets naar planet wil uploaden, maakt niet uit met IE of leechftp, dan zegtie, could not login. De host is home.planet.nl dus dat is goed. De username is gewoon de achternaam#### en het password moet ook goed zijn, want dit is exact dezelfde als bij het inloggen bij planet webmail. Copy paste van het password werkt zelfs niet.

Ten tweede, hetzelfde geldt voor mijn homepage bij spaceports. Alleen logt ie hier wel in, maar kapt ie na het LIST command...dan gaat ie een minuut lang de dir list proberen binnen te halen.

Login completed.
> CWD public_html
< 250 CWD command successful.
> PWD
< 257 "/public_html" is current directory.
> PORT xxx,xxx,xxx,xxx,7,70
< 200 PORT command successful.
> TYPE A
< 200 Type set to A.
> LIST
< 425 Can't build data connection: Operation timed out.
~ Could not retrieve directory listing for "/public_html/"

Ten derde, op mijn eigen ftp (Serv-U) inloggen lukt wel.
Rara hoe kan dit?

Ik draai XP zonder IIS

Verwijderd

Ben je wel ingelogged op het planet netwerk? (d.w.z. een verbinding van planet gebruikt? inbel/adsl?)

Als je dit via een andere provider probeerd dan wil planet opeens niet meer :( (beveiligd...)

ook bijv. de specs enzo op de planet-pagina werken dan niet (prutsers)

Verwijderd

Topicstarter
Euh, zou dat het zijn?? Pfffff, prutsers dan idd. Maar hoe zit het met spaceports dan?

Verwijderd

Spaceports is misschien gewoon traag waardoor je LIST time-outs krijgt... De Port command is wel vreemd, je hebt die xxx's zelf gezet hoop ik?

Verwijderd

Topicstarter
Yup, die xxx'jes heb ik zelf gezet. Voor spaceports zal ik wel eens een hogere time out nemen.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Bekend probleem, simpele oplossing.
Zet passive mode aan/uit. Sommige doen het namelijk *ALLEEN* maar als hij aan of uit staat.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
firewall van XP aanstaan zeker?

Verwijderd

Topicstarter
Passive mode is niet in te stellen in leechftp... ook de idle time verlengen helpt niet.

Ook staat de XP firewall niet aan EN Zonealarm uitzetten hielp ook niet.

Mja, laatste ding dat ik ga proberen is iemand anders vragen of ie er wel in komt.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

Pogostokje

* twiet *

Passive mode is niet in te stellen in leechftp...
Tsja, maar dat is wel je probleem. Die foutmelding over die dataconnection geeft precies aan dat er iets op dit gebied fout gaat.
Weet je zeker dat je dat niet ergens kan instellen in leechFTP? Zoek eens naar PASV ofzo? Het is zo ongeveer de meest gebruikte instelling van FTP dus het kan haast niet dat het ontbreekt.
Gebruik anders CuteFTP ofzo, die kan het wel.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:51
Zit er absoluut zeker weten in. Ga maar via <FILE> <OPTIONS>, tabblad <FIREWALL>

Succes ermee!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, over het hoofd gezien... kan blijkbaar geen verband leggen tussen PASV en passive :9 Maar ook dat helpt niet. Nja, ws ftp maar weer geinstalleerd... had ik dat maar meteen gedaan |:(

Planet werkt dus nog niet, maar dat zal dus wel aan planet liggen. Ik zal ze wel ff een zinloos mailtje sturen.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 22:33 schreef rajzor het volgende:

Planet werkt dus nog niet, maar dat zal dus wel aan planet liggen.
of aan jou... je kunt meestal niet ftp-en vanaf een andere provider login (bijv via de kabel naar Planet). Als dat zo is , idd zinloos mailtje.....

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Deel je je internet verbinding soms? Of zit je er in je eentje op?
En dat IP wat je hetbt afgedekt na PORT, kan je daar niet de 1e twee delen van posten? Zoiets dus bv:

213.12.xxx.xxx (ipv xxx.xxx.xxx.xxx)

Misschien staat je FTP client namelijk je interne (LAN) IP te broadcasten (als je je verbinding deelt dus).

Wees consequent, maar niet altijd

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op donderdag 06 juni 2002 08:33 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

of aan jou... je kunt meestal niet ftp-en vanaf een andere provider login (bijv via de kabel naar Planet). Als dat zo is , idd zinloos mailtje.....
nope... dit kan niet... ik heb zelf ook planet, en ik kan alleen bij mn FTP als ik via planet inbel...
(best klote, zit hier op mn werk via XS4all-ADSL, en soms is een FTP best ff handig... |:()

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:51
Wat ik me afvraag: Heeft WS_FTP dit probleem opgelost?!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1