computer loopt vast tijdens 1e boot

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
het gaat om deze computer. ( me game sys momenteel met maar 256 mb want een 512 dimm is kapot :/ ) http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=708

Ik kan meestal stabiel computeren lees: cd luisteren + kazaa grote file's downen en 3d mark 2001SE draaien.
me computer is igg al een beetje traag 8100 3d marks ( voor een GF 4 + XP 1800@1900+ FSB 141 mhz EPox 8k3a+ ) en me sisoft score's zijn ook niet echt erm ... geweldig Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/traag.JPG en dat op de onboard raid controler ( ATA 133 RAID 0 ) met de maxtors DL740. ( ja ze zijn traag aleen niet zo erg ... 43 mb substained ) ... maar goed genoeg gedoe over hoe "traag" me comp wel niet is... 30 fps in DS :/

het echte probleem : ik computer altijd tot 9 uur s'avonds of 11 uur als er nixx op de TV is en dan zet ik hem uit .. maar als ik hem de volgende dag aan zet ( de 1e keer van die dag dan maakt niet uit welk tijdstip ) dan loop hij vast na max 5 min in windows ( XP home ) en na een reboot ( reset knop dus ) dan is me comp stabiel en kan ik me computer wel paar keer op de dag opstarten zonder dat hij vast loopt.

ik krijg soms een stop fout , soms een nv4_disp.dll fout en soms gewoon een freeze waar zou dit aan kunnen liggen ? me voltage's zijn gewoon goed ( aleen sisoft zegt dat me 3.3 v lijn 1.78 is :? )

is dit ene hardware prob of software ? want ik moet toch ff wat nieuwe spullen haalen en dan ruil ik meteen het onderdeel om wat "brak" is en de core van me cpu zit op 1.75/1.74 als ik kijk in windows dus dat lijkt me goed.

• Roberto
kick weet iemand waarom ik altijd als ik op een nieuwe dag me computer aan zet hij de 1e keer na 5 min vast loopt met een stop fout of nv4_disp.dll of gewoon een freeze ? ik heb det xp's van af de 18.xx geprobeerd ( OS:XP home ) en ik heb die via 4.1 drivers.
Zou het maybe aan de voeding kunnen ligen ? ( wel vreemd dat hij het aleen in de 1e startup van de dag doe met XP 1800+ loop door de fsb op 141 te zeten op 1900+ maar dat verklaart niet dat ik maar volgens sisoft 1.57 op me 3.3 + lijn heb staan :? ) ( BTW eerst werkte hij wel goed maar ik heb me hdd moeten formateeren en sinds dien heb ik het.. nieuwe XP instal en alles uptodate ) ( en de cpu was toen ook al oc'ed ;) )

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:12
nv4_disp.dll
Dat is een onderdeel van nVidia's Detonator driver! Download nieuwe driver ofzow. en ff de nieuwe VIA 4 in 1 driver.

• Roberto
Op donderdag 06 juni 2002 15:16 schreef maartenb het volgende:

[..]

Dat is een onderdeel van nVidia's Detonator driver! Download nieuwe driver ofzow. en ff de nieuwe VIA 4 in 1 driver.
..... wat zeg ik nou ... ik heb al de det xp driver's al gehad en ook die 4in1 ( sorry hoor maar staat er toch echt :) ) ik heb het al met oude driver's zoals nieuwe geprobeerd net liep ie weer vast maar stond er aleen stop : en dan wat numers dus dat is volgens mij niet een det xp prob.

en soms freezed hij gewoon ik heb alles ge-updated het is gewoon vaag

• Roberto
Op donderdag 06 juni 2002 16:20 schreef RS_003 het volgende:

[..]

..... wat zeg ik nou ... ik heb al de det xp driver's al gehad en ook die 4in1 ( sorry hoor maar staat er toch echt :) ) ik heb het al met oude driver's zoals nieuwe geprobeerd net liep ie weer vast maar stond er aleen stop : en dan wat numers dus dat is volgens mij niet een det xp prob.

en soms freezed hij gewoon ik heb alles ge-updated het is gewoon vaag
iemand ????

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:42 schreef RS_003 het volgende:

[..]

iemand ????
Niet meer je pc overclocken...... Zet alles in de default waardes terug en kijk of je het nog hebt.
Indien ja, dan kan het geheugen zijn of verrotte drivers. Ik heb de laatste detonator 28.32 ofzo van Nvidia gehaald vorig weekend.
Werkt nog steeds....... en retesnel. Heb zelf een Epox 8KHA+ met 1800+ proc.

succes.

Verwijderd

ik heb ditzelfde probleem, en een vriend van mij met dit bord ook !
Als de computer een tijd uit is geweest en koud is gaat de 1e boot meestal fout :( maar hierna is ie dan super stabiel en ook ik heb de errors op de nv4 display.
Alle biosjes, drivers en settings zijn geprobeerd.
Wat ook vreemd is, na een clean install van xp doet hij het een week goed en daarna begint de ellende weer :(
Pagina: 1