Exchange uitbesteden

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Omdat de 5 á 6 gebruikers op verschillende lokaties in Nederland zitten en 1 in Duitsland, willen we een Exchange Server (om agenda's & contactpersonen etc. te delen) en een File Server (word, excel, afbeelding, powerpoint etc. files delen) ergens uitbesteden.

Elke lokatie heeft een upload snelheid van 16 kb/s (adsl, kabel of schotel) en een download van min. 128 kb/s.

Nu willen wij eigenlijk het volgende -->

alles uitbesteden: installatie, configuratie, beveiling, bewaking, onderhoud & beheer -->

zodat alles in een serverpark komt te staan met een snelle verbinding

welke partijen zijn er dan nodig en weet iemand bedrijven die dit doen?

Verwijderd

fileserver ergens zetten als je maar 16kbyte upload heb? think again :) dat gaat echt niet werken...ik ga er vanuit dat je een VPN gaat gebruiken dan en via de "windows netwerkomgeving" op die fileserver wilt werken. Ik zeg uit ervaring dat je dat niet wil :)

Het Exchange gedeelte gaat dan nog wel :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 10:07

Arno

PF5A

Op woensdag 05 juni 2002 19:06 schreef Felix het volgende:
Exchange gaat echt niet werken met 16kbyte upstream. Dat is al te weinig om EEN outlook client te laten werken, laat staan twee

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

zoek eens op google naar Application Service provider.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:48
fileserver ergens zetten als je maar 16kbyte upload heb? think again :) dat gaat echt niet werken...ik ga er vanuit dat je een VPN gaat gebruiken dan en via de "windows netwerkomgeving" op die fileserver wilt werken. Ik zeg uit ervaring dat je dat niet wil :)

Jezus man!
Lees toch eens, dat is de verbinding van de clients,
z'n vraag is ook waar ie de server aan kan uitbesteden!

En voor de topicstarter, ik heb geen ervaringen met exchange, maar is het misschien een idee om ergens een dedicated server neer te zetten?
Bijvoorbeeld bij een co-locator met een aansluiting op de ams-ix?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Reignman
idd... die snelheid is van de clients...
maar ben al wat bedrijfjes op het spoor.

ben ook nog voor een client zijn lokatie schotel internet aan het regelen. (adsl & kabel zijn daar niet beschikbaar)

via HERTZinger Services kost een 125/512 kbits pakekt €94 per maand

en bij All Digital Services kost het economic 153,6/512 pakket €95 per maand

http://www.all-digital.nl/new/

ben alleen benieuwd wat "Outroute per Site Kbits/s (min)" 32 betekend, morgen ff bellen ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

bekend met terminal server of citrix? dat is de manier om je exchange server (of fileserver whatever) uit te besteden..

denk aan ASPs (Application service providers) dit is gewoon wat de topicstarter nodig heeft.

traag: een 16kb lijntje is goed genoeg voor wel 8 outlook2000 clients, heb een maand of 10 geleden nog bij een klant zoiets gedaan (was niet mijn idee overigens de lijn lag er al (dual isdn), met wat finetuning in het register van je clients/server kun je een eind komen. (het waren geen heavy users overigens, als je dit wel bent tja dan is het inderdaad niet genoeg)

ook kun je outlook webaccess gebruiken natuurlijk, werkt ook prima over een dunne lijn

A wise man's life is based around fuck you

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Op woensdag 05 juni 2002 17:47 schreef Reignman het volgende:
Omdat de 5 á 6 gebruikers op verschillende lokaties in Nederland zitten en 1 in Duitsland, willen we een Exchange Server (om agenda's & contactpersonen etc. te delen) en een File Server (word, excel, afbeelding, powerpoint etc. files delen) ergens uitbesteden.

Elke lokatie heeft een upload snelheid van 16 kb/s (adsl, kabel of schotel) en een download van min. 128 kb/s.

Nu willen wij eigenlijk het volgende -->

alles uitbesteden: installatie, configuratie, beveiling, bewaking, onderhoud & beheer -->

zodat alles in een serverpark komt te staan met een snelle verbinding

welke partijen zijn er dan nodig en weet iemand bedrijven die dit doen?
Ik zou in dit geval voor Citrix gaan, zeker gezien de hoeveelheid vestigingen.

Er zijn meerdere partijen die dit doen, voor meer info : M'n email adres staat in m'n profiel :)

• Reignman
zie je email adres niet staan in je profiel... de mijne staat er wel ;)

zou er graag wat meer over weten van je .. thnx!

• Reignman
heb vandaag een afspraak gemaakt bij het bedrijf Ilionx, het bedrijf heeft LCI Consultants overgenomen en daar kende ik toevallig iemand :)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Even simpel gezegd zou ik het volgende doen:
- fileserver/exchange server ergens centraal neerzetten bij een of andere hostingprovider in de serverruimte
- firewall ervoor en VPN van je clients naar die firewall
- nog eens overwegen of je er geen citrix of windows terminal-server van wilt maken, ik gok dat dat met je beperkte bandbreedte het beste werkt.

Ik kan best een offerte voor het bovenstaande voor je regelen, maar ik neem aan dat het je daar niet om ging?
Pagina: 1