Op donderdag 06 juni 2002 17:48 schreef Djeen het volgende:
maar welkeen zou ik draaiende krijgen op die 386 ,ik heb thuis me, 98 en xp liggen ?(kan er me iemand maybe 3.1 bezorgen ?(sry warez request))ook moet dat programma erop draaien hé
Van die drie zal er geen direct draaien. Win98 heeft officieel een 486DX2-66 nodig met 16MB RAM, de andere twee meer.
Maar Win98 heeft achter de schermen wel iets nuttigs. Maak een Win98 bootdisk (Control Panel -> Add/Remove Programs -> Windows Bootdisk). Voila, je hebt DOS.
Verder blijf ik erbij dat een GUI
volkomen overbodig is. Of je nou DOS, Linux, xBSD, OS/2, noem maar op draait,
alles kan in tekstmodus.
En ja, er zijn zat GUI te krijgen die wel zouden draaien (Win3.x, TinyX etc.), maar die vreten alleen maar system resources en zijn nergens voor nodig. Met een 386 kun je je die luxe niet echt permitteren.
Er zijn nog altijd letterlijk miljoenen progjes voor DOS te vinden, grotendeels gratis ook nog. Dus ga daar ff achter searchen en laat die Windows (of X-Windows) voor wat ze zijn: opsmuk.
En haal maar ff snel die verzoek om Win3.1 weg, dat is een warez request (en het is bovendien bijzonder lastig om legaal te krijgen omdat het destijds zowat enkel via floppen verspreid werd, en die meestal na 10 jaar brak als de hel zijn- maar vergeet niet, als je een licentie hebt, mag je een werkende kopie hebben, ongeacht waar die vandaan komt- dus koop ergens een ouwe licentie (op beurzen voor €5 ofzo te vinden) en scoor dan een kopie op CD, dat is wel legaal)