Toon posts:

[Excel - marcro] variabele uit cel halen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
om nog ff terug te komen op het vorige topic wat alweer gesloten is, gaat erg snel hier :)

daarin werd gezegd dat het gewoon op dezelfde manier toch als reeds uitgelegd werd kon.

maar dat is volgens mij niet helemaal waar want ik heb dat geprobeerd en het werkte dus niet, zoals al reeds was uitgeled.

zal het nog een keer uitleggen:
in cel F3 staat een waarde , als voorbeeld laten we nemen A17 (deze waarde kan veranderen).
nu wil ik graag in een macro verwerken dat die op een druk van een knop laten we zeggen naar die cel gaat zoals in cel F3 is aangegeven, in dit geval A17.

ik heb dus al een aantal dingen uitgeprobeerd maar het wil helaas nog niet echt lukken. heb ook gebruik gemaakt van de zoekfunctie van MVB (wat overigens een goeie uitgebreide zoekfunctie is) maar daar kon ik het ook nog niet in vinden.

en het gaat er mij ook niet om dat het Allemaal voorgebouwd hoeft te worden want dit is een klein onderdeel van het totaal, het vervelende is dat de rest het niet doet als dit niet werkt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
[pseudo-code mode]
GaNaarCel(WatIsWaardeVanCel(F3));
[/pseudo-code mode]

of in iets meer stappen
[pseudo-code mode]
WaardeCelF3 = WatIsWaardeVanCel(F3);
GaNaarCel(WaardeCelF3);
[/pseudo-code mode]

Niet moeilijk toch? Met een beetje logisch nadenken was je er zelf wel op gekomen.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.