Toon posts:

linux blijft hangen op aic7xxx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik ben bezig met een linux redhat 7.3 installatie en ik blijf dus op dit probleem hangen dat hij bezig is met een aic7XXX driver aan het zoeken . maar daar blijft het ook bij er zit een adaptec aic-7896. ik boot van de linux redhat cd af . wie weet een oplossing hiervoor ?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:56
Op woensdag 05 juni 2002 17:02 schreef beestje het volgende:
Maar daar blijft het ook bij er zit een adaptec aic-7896. ik boot van de linux redhat cd af.
Andere cd's pakken?
Ik heb twee systemen met de 78XX chip welke uitstekend werken. (Dell PE en Tyan)
CD in de drive gedaan opstarten klaar
Suc6 ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

hmm ik heb ook RedHat 7.2 en 7.2 en mijn iac7xxx doet het prima eronder.

wat ik weleens hebt meegemaakt is dat de hdd niet goed getermineerd was, dus bleef linux hangen op deze aic7xxx drivers,terwijl win2K en Xp er geen probleem mee hadden.
en als ik de hdd eraf haalde ging ie wel verder, dus na wat zoeken op internet hoe ik deze scsi hdd drive het beste kon termineren ging linux opeens wel verder.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Tis iets met je SCSI systeem. Ik heb op dit moment 2.4.18 op mn server draaien, en als ik een upgrade doe naar 2.4.19-pre-nogwat, blijft ie ook hangen in de initialisatie van mn harddisk. Verder staat mn halve syslog vol met data parity errors. Tis dezelfde HDD en dezelfde kabel die ik destijds op mn Symbios Logic 860 heb zitten, daar had ie nooit problemen, welke kernel ik ook gebruikte.
Lijkt me een foutje in je SCSI BIOS.

BTW: Als het eerst wel goed was op een U-SCSI kaart en nu ineens niet meer op een Fast-SCSI kaart, lijkt me er toch duidelijk wat mis met die Adaptec chipset op die plank :(

Verwijderd

Topicstarter
nou het is me gelukt met een biosupdate en nu draait hij als een trein .