[Ghost] Doh!

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Tip aan iedereen: Op een groot netwerk, niet een server die direct op de backbone is aangesloten, een multicast laten uitvoeren.

Vandaag: Ik moest een PC vervangen... Harde schijf moest overgezet. Dus ik denk, naja, ff ghost imageje naar de server... Dat ging best lekker. (200MB/min, nie slecht voor 100MBit :) )
Toen terugzetten. Ik denk, doe gewoon lekker hetzelfde weer, ik selecteer multicast. En ff de client met een bootdiskje instellen... ik denk, dat gaat lekker. Client meld zich aan bij de sessie, ik klik send. Hmz, 60MB / min nog maar :?
Dus ik eens even de netwerkverbinding controleren. DE BACKBONE 100% BELAST! Die mafkees van een Ghost stond gewoon 1.6GB aan data te broadcasten over het hele netwerk terwijl er maar 1 clientje was! LOL

Volgende keer gebruik ik toch maar direct send. :o

Forget your fears...
...and want to know more...

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hehe, I know. :P

Als je toch zo nodig moet Multicasten, doe het dan op een fysiek afgescheiden netwerkje.

Opzet:

1 switch/hub
1 server (DHCP service, multicast en images lokaal)
clients met een speciale bootflop laten connecten

Zo kan je er wel >10 in 1 keer doen. Sessie starten op de server, floppies in de clients en booten maar!

:)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Ik werk op een school. En daar doen we er 30 tegelijk met multicast. Gaat praktisch altijd goed. >:)

Soms als er een geen goed verbinding krijgt stopt heel de multicast na een tijdje. :(

Maar het is een geweldige uitvinding, en het werkt perfect.

Een 100mbit netwerk is aan te raden ;)