[win2k] Ik heb mezelf buitengesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 15:50

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik heb perongelijk in de sucurity iets verkeerd gedaan waardoor ik mezelf heb buitengesloten. Ik weet het, dat is super stom. Maar van je fouten leer je goed. Wie heeft er iedeeën hoe ik er in kan komen. Ik heb geen netwerk acces omdat niks is geshared en heb de guest account uit staan. Verder is de administrator account verhinderd van locally login. Er zijn geen andere accounts. De Guest account staat uit. Er draait standaard geen telnet server, geen ftp server. Het filesysteem is NTFS. Wie heeft er een idee om weer binnen te komen??? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
format c: win 2k opnieuw installeren.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ja, alles behalve dat als het kan. Dat doe ik pas als ik echt niets anders meer weet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 20:28
Heb je bootdisk gemaakt?
zo ja, start daar eens mee op en probeer win2k opnieuw te installeren miscchien wordt je guest account weer ingeschakeld of zo?

zo nee, maak bootdisks.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

je kunt natuurlijk altijd naar de \\pcnaam\c$ connecten, dat is namelijk een std. share!

misschien dat je daar wat mee kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Rofl,... dit had ik laatst ook.

Maar omdat die Win2K toch van een deels corrupte CD kwam heb ik format c: gedaan. Ik heb wel het één en ander geprobeert voor de lol maar zo simpel is het niet om erin te komen :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:59 schreef arjo_kamp het volgende:
je kunt natuurlijk altijd naar de \\pcnaam\c$ connecten, dat is namelijk een std. share!

misschien dat je daar wat mee kunt?
Hmm zal eens proberen. Verder heb ik met een andere een bootdisk gemaakt maar mij opstarten van bootdisk zegt ie dat MBLDR mist. Dus dat schoot niet echt op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:00 schreef cyspoz het volgende:

[..]

Hmm zal eens proberen. Verder heb ik met een andere een bootdisk gemaakt maar mij opstarten van bootdisk zegt ie dat MBLDR mist. Dus dat schoot niet echt op :(
Jammer, dat werkte dus niet. Andere optie nodig waarschijnlijk :(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

met ERD commander kun je misschien nog wel het een ander redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:08 schreef Judaz het volgende:
met ERD commander kun je misschien nog wel het een ander redden.
Dat had ik net zelf gezien in een toppic waarbij iemand in WinXP hetzelfde probleem had. Ik zal eens kijken. Hopelijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41106

Met een terminal-server client misschien?

Wat je ook kan doen, is je schijf in een soortgelijk systeem hangen, wel even de wachtwoorden gelijk zetten voordat je dat doet op dat andere systeem.
Daarna kan je rechten etc. weer corrigeren.
Heb ik ook gehad zoiets, en het werkte als een speer.

:+

Suc7 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:10 schreef dufi het volgende:

Wat je ook kan doen, is je schijf in een soortgelijk systeem hangen, wel even de wachtwoorden gelijk zetten voordat je dat doet op dat andere systeem.

Suc7 ermee.
Hmm dat met die HD's wordt een beetje moeilijk. Maare misschien kan ik wat met die Terminal Server. Ik weet alleen niet waar dat zit. Kun je dat misschien effe uitleggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Op woensdag 05 juni 2002 17:10 schreef dufi het volgende:

Suc7 ermee.
Of je zoekt met Kazaa/WinMX o.i.d. op Winternals Administrators pak. (zoek met winmx en je vindt hem gegarandeerd (ik share 'm nl. op dit moment.)
Hier zit een tool in om een bootable CD te maken om vervolgens het admin password te resetten.
Download L0pht crack, beter gezegd de opvolger (naam ben ik even kwijt iets van L3 of zo). Laat deze via een andere PC het password zoeken.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets ontschreeuwd :) Helpen doen we altijd ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:13
Op woensdag 05 juni 2002 17:12 schreef cyspoz het volgende:

[..]

Hmm dat met die HD's wordt een beetje moeilijk. Maare misschien kan ik wat met die Terminal Server. Ik weet alleen niet waar dat zit. Kun je dat misschien effe uitleggen :?
heb je server of proffesional, als je geen server hebt lukt dat met terminal niet, heb je meerdere partities installeer dan effe op de andere windows 2000/XP en dan kun je via die iets in je betanden kutten. Je moet dan wel de w8woorden gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:18 schreef robbertkrebbers het volgende:

[..]

heb je server of proffesional, als je geen server hebt lukt dat met terminal niet, heb je meerdere partities installeer dan effe op de andere windows 2000/XP en dan kun je via die iets in je betanden kutten. Je moet dan wel de w8woorden gelijk hebben
Ik heb profesional. Had ik effe moeten melden. Ik kan inmiddels met die ERD commander booten enzo. Maar ik kan er alleen maar mijn wachtwoord mee veranderen. Maar dat was niet het probleem. Kan ik ook niet iets van instellingen veranderen. Ik kan trouwens in de registry daarmee. Misschien dat ik op die manier een nieuwe admin account kan aanmaken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Op woensdag 05 juni 2002 17:44 schreef cyspoz het volgende:

[..]

Ik heb profesional. Had ik effe moeten melden. Ik kan inmiddels met die ERD commander booten enzo. Maar ik kan er alleen maar mijn wachtwoord mee veranderen. Maar dat was niet het probleem. Kan ik ook niet iets van instellingen veranderen. Ik kan trouwens in de registry daarmee. Misschien dat ik op die manier een nieuwe admin account kan aanmaken :?
Of natuurlijk in je Registry weer instellen dat het admin account weer mag inloggen.

(als dat kan natuurlijk... :X )

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

1. Misschien is het een id, om je besturingssysteem er gewoon overheen te installeren.

2. Een tweede schijf erin hangen, als master en je geblokte schijf als slave. Op de nieuwe masterschijf win2000 installeren en kijken of je je oude masterschijf uit kan lezen, voor eventueel backuppen.

Dat zou ik in ieder geval proberen.

ff een vraag, is het zo, dat je welt kunt inloggen met je administrator-account, en daarna een schijf of map beveiligd is voor lezen?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
had gisteren het zelfde met XP.

daar moest ik de veilige modus opstarten en dan inloggen als administrator. dan kon ik wel inloggen. dan de admistrator weer inschakelen en gewoon opstarten.

misschien werkt het ook bij win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:10

Maximus

There is no substitute

dat wordt gewoon formatten en dan win 2k er op nieuw op.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51753

Op woensdag 05 juni 2002 18:40 schreef GoVegan het volgende:
had gisteren het zelfde met XP.

daar moest ik de veilige modus opstarten en dan inloggen als administrator. dan kon ik wel inloggen. dan de admistrator weer inschakelen en gewoon opstarten.

misschien werkt het ook bij win2k
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41106

Doe dit nou... in systeem hangen met zelfde OS.
Wachtwoorden wel ff gelijk maken.

Anders andere schijf erin hangen, os installeren.
En je oude als slave daarna omzetten.

Tis ff wat werk, maar succes gegarandeerd.
Geen kennis met zelfde OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig&#039;s evil twin

Als je alleen login locally hebt uitgezet van de admin, kun je volgens mij gewoon vanaf een andere win2000 systeem de users e.d. aanpassen.
In de usermanager van 2000 remote computer of iets dergelijks kiezen, en eventueel user/pw opgeven als deze niet hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

kheb hier een unix diskette...

Nu hebben er wel meer een unix diskette maar deze is speciaal voor dit soort gelegen heden..
Je start ermee op, loopt de aanwijzigingen door. De sam wordt ff naar het geheugen geschreven. Je past ( of beter de software doet dat voor jou :-), aan.

Het komt erop neer dat je te zien krijgt welke accounts er aanwezig zijn. De wachtwoorden die in gebruik zijn krijg je niet te zien, maar je mag ze wel wijzigen.

Ideaal voor buitengeslotenen en voor gebruikers die de kortwiekerij van hun sysop zat zijn....

zoek maar ff op google

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56121

Op donderdag 06 juni 2002 05:01 schreef Gompy58 het volgende:
kheb hier een unix diskette...

Nu hebben er wel meer een unix diskette maar deze is speciaal voor dit soort gelegen heden..
Je start ermee op, loopt de aanwijzigingen door. De sam wordt ff naar het geheugen geschreven. Je past ( of beter de software doet dat voor jou :-), aan.

Het komt erop neer dat je te zien krijgt welke accounts er aanwezig zijn. De wachtwoorden die in gebruik zijn krijg je niet te zien, maar je mag ze wel wijzigen.

Ideaal voor buitengeslotenen en voor gebruikers die de kortwiekerij van hun sysop zat zijn....

zoek maar ff op google
Hoe heet dat dan? Want Unix is wel erg algemeen... (en ik ben ook wel geinteresseerd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd

Zo... nu moet het lukken, succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op donderdag 06 juni 2002 02:44 schreef kell.nl het volgende:
Als je alleen login locally hebt uitgezet van de admin, kun je volgens mij gewoon vanaf een andere win2000 systeem de users e.d. aanpassen.
In de usermanager van 2000 remote computer of iets dergelijks kiezen, en eventueel user/pw opgeven als deze niet hetzelfde zijn.
Inderdaad.....
Start->Run->mmc
even policy editor invoegen en connecten over een lan naar de computer. En je kunt de policy dusdanig instellen dat je mag inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50201

Als ik het goed begrepen heb weet je het administrator password nog maar heb je login locally voor het account disabled. Als dit het geval is heb je nix aan proggies om passwords te kraken of te veranderen maar moet je de local policy aanpassen. Een optie die je hebt is booten vanaf de installatie CD-ROM en start de recovery console op. Je komt nu in een DOS-achtige omgeving. Met het commando "help" krijg je een overzicht van de beschikbare commando's. Via dit recovery console kun je login locally voor je administrator weer enable-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57251

Opstarten men win2000 CD, dan niet kiezen voor installeren maar wel voor herstelconsole. Je komt terecht in een venster met de command-prompt, je kan hier echter weinig doen wegens beperkte rechten.
Ga naar de map WINNT en geef logon.scr een andere naam (later terug nodig). Kopieer cmd.exe naar logon.scr (logon.scr is de screensaver die achter het win2K aanmeldscherm zit, deze staat standaard op 15 minuten).
Reboot je PC en wacht 15 min., je screensaver zou nu aktief moeten worden maar in de plaats daarvan start de command-prompt met SYSTEEM-rechten van een screensaver.
Met de oude NT-commando's "NET USER" en "NET ADD" maak je een nieuwe gebruiker aan met een wachtwoord en steek je die gebruiker in de groep van de administrators. Herstart je PC en log aan. Vergeet niet in WINNT je screensaver terug te zetten.
Op deze manier heb ik terug toegang gekregen tot mijn WIN2K-server.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga dit topic ff volgen. Ben benieuwd waar en of je zo'n UNIX-flop kunt vinden. Al veel over gehoord, schijnt best goed te werken. Post de link ff als je hem hebt; ik denk dat je daar velen een plezier mee zou doen (al was het alleen maar om eens een aantal vervelende scholaire systeembeheerders een hak mee te zetten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij snappen sommigen het niet.

Hij weet z'n wachtwoord wel!!

Alleen heeft hij een local policy dat logon localy gedisabled is voor iedereen.

idd mmc, policies snap in, en dan connecten naar de pc naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21335

gaat het topic nou nog verder?? ik ben wel benieuwd namelijk of het mogelijk is door bijv een bootcd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op maandag 10 juni 2002 17:46 schreef ArneDM het volgende:
gaat het topic nou nog verder?? ik ben wel benieuwd namelijk of het mogelijk is door bijv een bootcd ofzo
Dan moet je mmc met de juiste add-ins op een bootcd zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51631

dus als de systeembeheerders pauze hebben kan ik zo shit wijzigen? nee hoezo veilig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55956

Op donderdag 06 juni 2002 09:15 schreef The_Eagle het volgende:
Ik ga dit topic ff volgen. Ben benieuwd waar en of je zo'n UNIX-flop kunt vinden. Al veel over gehoord, schijnt best goed te werken. Post de link ff als je hem hebt; ik denk dat je daar velen een plezier mee zou doen (al was het alleen maar om eens een aantal vervelende scholaire systeembeheerders een hak mee te zetten :P
Op donderdag 06 juni 2002 08:23 schreef Merely het volgende:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd

Zo... nu moet het lukken, succes :)
? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 11 juni 2002 14:48 schreef Mr_Blue het volgende:
dus als de systeembeheerders pauze hebben kan ik zo shit wijzigen? nee hoezo veilig :P
weet jij de administrator wachtwoorden dan?
Pagina: 1