i740 icm samtron sc-uxl 528

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
De samtron (zie topic naam) is de monitor van mijn oude PC. Stamt uit begin 1996. Oudje dus, maar heeft het altijd prima gedaan en heeft (hoge) specs die je niet zo snel bij een digitale 15" verwacht. In nieuwe (nou ja nieuwe) PC zit een i740 OEM kaart.

Ik draai op 1024*768*16mln met een freq van (ik meen) 75Hz of 80Hz. Daar zal het niet aan liggen; heeft het zo op mijn oude PC jaren goed gedaan met deze instellingen. Met ze zelfde instellingen draaide dit op de 107S die er eerst aanhing ook prima.

Nu, na een tijdje met de i740 gedraaid te hebben, begint het beeld kuren te krijgen. Ik krijg een blauwe kleurzweem, die meestal verdwijnt als de monitor wat langer aanstaat, of als er een paar welgemikte tikken tegen de zijkant worden gegeven. Overigens begint die laatste oplossing steeds minder te werken.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en wat een oplossing kan zijn (behalve dan een andere monitor? Ik deins er niet voor terug om het ding een keer open te schroeven, maar zal dat alleen in het uiterste geval doen.

BVBD,

The_Eagle

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

6 jaar is redelijk oud voor een monitor, vooral als hij veel heeft aangestaan. Ik heb ooit een keer bij iemand gehad dat zijn monitor groen en paars weergaf omdat de luchtvochtigheid in zijn kamer enorm hoog was, die kans is heel klein, maar misschien is dat het.
Ik denk zelf eerder dat hij het aan het begeven is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Luchtvochtigheid zal niet het probleem zijn, die is denk ik heel redelijk, misschien zelfs aan de droge kant. Ik vroeg me trouwens ineens af of het door de videokabel zou kunnen komen (ondanks dat een tik op de ZIJKANT het probleem tijdelijk oplost). Het schiet men nl ineens te binnen dat ik vorig jaar een tijdje last heb gehad met de monitor dat hij continue een hele hoge pieptoon gaf. FF de kabel wat bewegen aan de achterkant was meestal voldoende om dat te laten verdwijnen, denk gewoon heel klein los contact dus.
Is het mogelijk dat zo'n langdurig los contactje de monitor kan vern**ken??

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)